
Gergana Staykova, SVP, Lending and Distribution TBI Bank
Evoluția companiei într-un cuvânt
TBI a trecut printr-o transformare importantă în ultimii ani, ceea ce a dus la o evoluție impresionantă atât din punct de vedere al calității, cât și a dimensiunii rețelei. Astăzi, operăm eficient și fiecare membru al echipei noastre are o atitudine constructivă și spirit de echipă, dar și ambiția să dezvolte organizația și să evoluăm împreună.
Cel mai important, la TBI împărtășim cu toții un obiectiv comun, acela de a transforma compania într-un jucător important pe piață. Astfel, chiar dacă rețeaua noastră este mai mică din punct de vedere al sucursalelor și al angajaților, suntem o companie mai agilă. Practic, suntem mai aproape de un fintech decât de o bancă tradițională. Acest lucru ne pune într-o poziție excelentă de a reacționa și de a ne adapta mai repede decât alții. Și, de asemenea, ne face mai rezistenți la contexte de piață imprevizibile.
La TBI ne dezvoltăm prin practică, ceea ce înseamnă că fiecare experiență pe care o avem ne ajută să învățăm și să creștem. În general, prin flexibilitate și învățare continuă am reușit nu numai să stabilizăm business-ul, ci și să îl transformăm, de la percepția de a fi o instituție nu atât de cunoscută la un brand serios pe piață, cu o bază solidă de dezvoltare. Ne-am reproiectat portofoliul de produse și am reușit să avem soluții pregătite pentru piață în doar câteva luni. Unul dintre produsele noi este TBI DUO, care permite clienților să împrumute suma de care au nevoie, chiar dacă au o capacitate de împrumut mai mică, cu ajutorul unui codebitor. Altul este Cash Zero, care ajută clienții cu nevoi financiare imediate să ia un împrumut și să ramburseze cu costuri zero în maximum 4 luni. Și mai avem două noi produse interesante pe drum.
Din perspectiva depozitelor – 2020 este anul nostru cel mai bun din România până acum. Ne-am mărit portofoliul de depozite din retail cu 32% în primele 9 luni ale anului, fiind de peste 3 ori mai mare decât creșterea pieței. Și ce este mai bun urmează să vină – după cum arată cifrele, ultimul trimestru va fi cel mai puternic din 2020. Creștem semnificativ mai sus decât piața din două motive. Avem o propunere excelentă în ceea ce privește valoarea dobânzilor, printre cele mai bune de pe piață și una dintre puținele care acoperă de fapt inflația. De asemenea, deponenții noștri apreciază foarte mult nivelul ridicat de flexibilitate și accesibilitate oferit de platforma noastră online de depozite. Suntem mândri să spunem că oferim și asistență punctuală, în mod fizic, pentru deponenții noștri, în ciuda faptului că atragem în principal depozite online.
Nu în ultimul rând, vreau să vorbesc și despre Merchant Solutions Business, care operează în prezent în peste 4.000 de locații partenere comerciale și 450 de magazine partenere online, din diverse industrii: de la IT până la servicii medicale. Este o soluție omnichannel care poate fi accesată de comercianți și printr-o aplicație mobilă dedicată pe care am lansat-o recent în magazinul Google Play. Platforma este extrem de intuitivă, intuitivă și ușor de utilizat, creând o experiență excelentă atât pentru comercianți, cât și pentru clienți, mai importantă ca niciodată în vremurile dificile cu care ne confruntăm cu toții.
Cele mai importante lecții
Cu toții avem de-a face cu momente dificile în timpul acestei pandemii, dar pot spune că noi, la TBI, ieșim mai puternici și mai uniți. Personal, când a început totul, mă așteptam ca toate echipele și rețeaua să coopereze și să se adapteze, dar trebuie să recunosc că am fost cu adevărat impresionată și surprinsă de modul în care au mers lucrurile. Nu numai că fiecare dintre noi a acceptat schimbarea, ci a acceptat și provocarea și activitățile pe care trebuia să le desfășurăm în contextul actual. Colegii mei au înțeles perfect care sunt sarcinile și totul a decurs fără probleme, cu o maturitate și o flexibilitate de admirat. Cu alte cuvinte, am învățat cu toții cât de important este să fim uniți în vremuri dificile, să acționăm ca o echipă, cu pasiune, curaj și angajament, ieșind mai puternici la final.
Prestația autorităților
Pandemia a pus într-adevăr autoritățile din întreaga lume în centrul atenției și a făcut ca rolul lor în societate să fie mai important ca niciodată. Contextul a fost necunoscut, extrem de imprevizibil și plin de provocări, dar modul în care autoritățile, mediul de afaceri și cetățenii, în general, au reacționat la noua normalitate este impresionant. Banca Națională a României (BNR) a fost una dintre primele autorități de reglementare din Europa care au reacționat pentru a sprijini clienții. Și există nenumărate exemple care arată că națiunile au acționat ca o singură unitate în găsirea soluțiilor pentru orice problemă majoră întâlnită în acest an.
Strategia de business pentru 2021
Cu siguranță, modelul nostru unic „phygital” este un punct esențial în strategia noastră de afaceri, mai ales acum. Acesta este un model hibrid între soluții fizice și digitale, oferind avantaje relevante din ambele părți. Țintele noastre principale au fost stabilite cu câțiva ani în urmă și ne ținem de ele, nu este nevoie să le schimbăm. Obiectivul nostru este să devenim un nume puternic pe piață, să fim eficienți și profitabili, sprijinindu-ne în același timp clienții în îndeplinirea nevoilor și dorințelor lor. Între timp, am dovedit deja că suntem eficienți și profitabili și ne construim numele și pe piața românească. Acesta este motivul pentru care continuăm să ne îmbunătățim fiecare aspect, începând de la compania în sine și produsele sale până la experiența pe care o oferim clienților. Prin tot ceea ce facem, punem oamenii pe primul loc, atât echipele noastre, cât și clienții noștri care se îndreaptă spre noi în momente importante din viața lor.