Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Georgiana Miron (Groupama Asigurări): ”Am luat decizia de a acoperi în mod excepțional riscurile asociate epidemiei de coronavirus pentru clienții nostri”

„Forbes România” invită antreprenori, manageri și companii să vorbească cum își desfășoară activitatea în această perioada dificilă, cum gestionează situația foarte fluidă, cum își tratează personalul, ce speranțe au, ce temeri și multe alte aspecte vitale.
Georgiana Miron - Director Marketing Comunicare si Servicii Clienti, Groupama Asigurari

Georgiana Miron, Director Marketing, Comunicare și Relații Clienți, Groupama Asigurări

Forbes: Ce decizii de business a luat compania dvs de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Georgiana Miron: Deciziile noastre au vizat în primul rând siguranța: a colegilor, clienților și partenerilor noștri. În acest context, am luat decizia de a acoperi în mod excepțional riscurile asociate epidemiei de coronavirus pentru clienții nostri.

Este o decizie contrară practicii standard, la nivel de industrie și valabilă pe plan internațional, care exceptează pandemiile din contractele de asigurare, pentru un motiv foarte simplu – pandemiile nu reprezintă un risc oarecare, ci înclină balanța către certitudine, pe măsură ce iau amploare. Prin urmare, pot impune costuri enorme asupra asigurătorilor.

Concret, în funcție de polița valabilă, clienții noștri își pot acoperi o serie de cheltuieli esențiale, de la cele cu spitalizarea în sistemul public, carantina și izolarea, la cele asociate asistenței medicale de urgență, decesului și repatrierii, dacă acestea au fost cauzate de infecția cu COVID-19.

Astfel, am ales să ne ghidăm după responsabilitate și solidaritate în această perioadă, dorindu-ne să avem un impact pozitiv în viața clienților noștri, într-un moment critic pentru noi, toți. Sperăm că vom reuși să depășim acest moment împreună.

Forbes: Care sunt măsurile pe care compania dvs le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Georgiana Miron: În contextul situației prezente, am luat o serie de măsuri preventive, pentru a livra continuitate clienților noștri și a limita pericolul expunerii la virus atât a acestora, cât și a colegilor noștri.

De câteva săptămâni, dezinfectăm în mod constant birourile și am pus la dispoziția angajaților și clienților măști de protecție și substanțe dezinfectante, în sediile noastre. Începând cu 12 martie, colegii care se află în grupe de risc lucrează de acasă, în timp ce măsura este opțională pentru restul colegilor. Mai mult, dacă aceștia din urmă doresc să vină la birou, o pot face într-un program flexibil și folosind mașini din flota Groupama Asigurări pentru drumul către birou și înapoi.

Începând de luni, 16 martie, am pus la dispoziție noi echipamente mobile, care să faciliteze cât mai mult lucratul de acasă și am luat decizia ca o parte dintre echipele critice să funcționeze în sedii diferite, pentru a limita riscul de contagiune și întrerupere a continuități activității noastre. În același timp, am anulat evenimentele interne și externe și am redus semnificativ numărul întâlnirilor.

Luăm în serios situația actuală și, de aceea, am creat o celulă de criză, care comunică zilnic pentru implementarea măsurilor de mai sus și extinderea sau adaptarea lor în timp real. De asemenea, monitorizăm constant expunerea oricărui coleg la riscuri.

Decizia de a lua aceste măsuri de află în linia obiectivului Groupama Asigurări de a asigura continuitate clienților noștri.

Forbes: Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioada de timp pentru atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați?

Georgiana Miron: Cred că solidaritatea și responsabilitatea trebuie să fie la rădăcina tuturor deciziilor din această perioadă. Sunt multe feluri în care ele se pot manifesta și vedem că, mai departe de măsurile minime de prevenire a contagiunii, fiecare țară acționează după un plan adaptat particularităților locale.

Și în România există celule de criză, comitete și alte formațiuni care discută și analizează în mod regulat situația, deci cred că au o înțelegere profundă a situației și sunt în măsură să ia deciziile potrivite.

Forbes: Care sunt scenariile posibile pe care le vedeți pentru business-ul dvs dacă epidemia continuă și/sau ia amploare? Dar pentru întreaga economie românească?

Georgiana Miron: Dacă situația se înrăutățește, vom lua măsuri astfel încât toți colegii să poată lucra de acasă și suntem deja aproape de acest nivel, azi la 92% (TBC), prioritatea noastră fiind să asigurăm continuitatea activității clienților noștri, fără a-i pune pe ei sau pe angajații noștri în pericol. Sperăm, totuși, că situația se va îmbunătăți, treptat.

Într-adevăr, sunt semne că economia va avea de suferit. Depinde cât va dura epidemia – cu cât este eradicată mai devreme, cu atât mai gestionabile vor fi și efectele asupra economiei. Totuși, se pare că vor putea fi accesate fonduri guvernamentale și europene, care cu siguranță vor mai amortiza din efectele negative asupra mediului economic.

Forbes: Cum credeti ca ați putea ajuta comunitatea – socială și/sau de business?

Georgiana Miron: Cred că decizia de acoperi riscurile legate de coronavirus oferă susținere atât în formă aplicată, cât și în ceea ce privește confortul psihic. Pentru că posibilitatea de a-și acoperi cheltuielile cu spitalizarea sau asistența medicală de urgență înseamnă și o anumită liniște pentru clienții noștri, într-un moment în care grijile pot fi copleșitoare.

Cât privește comunitatea de business, noi continuăm să fim aproape de companiile care ne sunt clienți, chiar dacă interacțiunea s-a mutat în mare măsură la telefon și în online. Beneficiem de o structură informațională foarte bine pusă la punct și de soluții digitale de ultimă generație, care vedem că sunt în momentul de față instrumente excelente în relația noastră cu clienții. Acestea fiind spuse, analizăm constant modurile în care putem fi alături de ei în continuare, sub diferite scenarii.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii