Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

500 miliardari |
|

George Ivănescu – 500 Miliardari Ediția 2011

Nume: George Ivănescu Avere: 28-30 de milioane de euro Varsta: 47 de ani Resedinta: București Domeniu/Companie: Comerț, viticultură, industrie alimentară  

Despre George Ivănescu, pe care mulţi îl consideră strategul producătorului de vinuri Murfatlar România, nu se ştie mare lucru. Dacă el nu apare în presa, nu acelaşi lucru se poate spune de fosta lui soţie – Anca –, de care s-a despărţit de ceva vreme, care a apărut, şi nu de puţine ori, în presa tabloidă. Despre George Ivănescu, puținele informaţii care au apărut au fost cele legate de faptul că la un moment dat a fost partener de afaceri cu senatorul PSD Vasile Ion, şi prieten cu controversatul om de afaceri Omar Hayssam.

Ivănescu are acţiuni direct sau indirect la societăţi precum United Euro Distribution sau la Vitivinicola Basarabi, aceasta din urmă fiind acţionară, la rândul ei, la Murfatlar, liderul pieţei interne a vinului.Cea mai cunoscută firmă din portofoliu este producătorul de vinuri Murfatlar. Chiar dacă consumul de vinuri nu înregistrează o creştere spectaculoasă, ci dimpotrivă, pe fondul reducerii veniturilor populaţiei, acţionarii Murfatlar mizează totuşi pe o majorare semnificativă a afacerilor, datorită reţelei de magazine cu acoperire naţională „Crama Murfatlar“. Aşa se face că după un an 2010 de stagnare a afacerilor la nivelul din 2009, dar cu un profit mai mare (2,5 milioane de euro), în 2011 proprietarii producătorului de vinuri sunt mai mult decât optimişti. Aceştia se aşteaptă la o cifră de afaceri de circa 185 de milioane de lei, cu circa 45 de milioane de lei mai mult faţă de 2010, plusul reprezentând tocmai contribuţia reţelei de magazine. „Crama Murfatlar“ este o reţea de magazine lansată de puţină vreme de producătorul de vinuri ca răspuns la modificările preferinţelor de consum ale consumatorilor.

Compania are planificată deschiderea a circa 100 de crame pe an – o investiţie de 10-15.000 de euro pe unitate – , acestea fiind dezvoltate sub forma unor parteneriate cu investitori locali – un fel de franciză. Pe de o parte, Murfatlar aduce brandul, know-how-ul, produsele şi investiţia de marketing şi politica comercială. În ceea ce priveşte contribuţia partenerului, aceasta vizează punerea la dispoziţie a spaţiului – închiriat sau în proprietate –, precum şi amenajarea acestuia.Murfatlar are o suprafaţă de circa 3.000 de hectare de vie şi o producţie de circa 20 de milioane de litri, corespunzătoare unei cote de piaţă de circa 25%. Compania are programate pentru acest an investiţii de circa 2,1 milioane de euro, sume alocate pentru replantarea a 130 ha de viţă de vie.

Din grupul de firme controlate de acţionarii Murfatlar mai fac parte producătorul de băuturi United Euro Distribution, dar şi producătorul de mezeluri Principal Company, care are în portofoliu mărcile Matache Măcelaru şi Salonta. Alte două branduri importante deţinute de grupul de acţionari sunt coniacul Unirea şi apa minerală Biborţeni.

Vezi care era averea lui George Ivănescu în 2010

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii