Cautare




, Contributor

500 miliardari |
|

George Copos

George_Copos_VM005.jpg
Avere: 180- 200 milioane de euro Vârsta: 57 de ani Reşedinţă: Bucureşti Domenii: hoteluri, industrie, imobiliare, panificaţie

Daca ar avea posibilitatea de a o lua de la capăt, Copos ar face exact aceleaşi lucruri. Cel puţin în business. „În afaceri eşti tot timpul pus în faţa unui veşnic nou început. Trebuie să fii mereu în stare de alertă, pentru a şti ce schimbări urmează să se producă“, spune el, felicitându‑se pentru puterea sa de reacţie şi de adaptare la condiţiile pieţei. „Aşa am făcut în 1990, aşa fac şi acum“, precizează el şi dă repede câteva exemple. La începutul anilor ’90, când în Capitală se cereau produse de panificaţie şi cofetărie, Copos a fost pe fază şi a pus bazele Ana Pan. „Apoi, România şi‑a dorit produse electrocasnice. Ana Electronic le‑a oferit «Samsung»“, afirmă el şi continuă trecerea în revistă a companiilor sale. Gândindu‑se la rezultatele din ultimul an, Copos observă sec: „În afaceri nu există ani buni şi ani proşti. Există doar conjuncturi care generează anumite oportunităţi de afaceri“.

După părerea sa, problema oamenilor de afaceri este dacă sunt capabili să sesizeze şi să folosească acele oportunităţi. „Dacă poţi, anul e bun. Dacă nu, e prost. Anul în sine nu are nimic bun sau rău. Bunul sau răul stă în capacitatea ta de a reacţiona la semnalele pieţei“, mai spune el. 

Iar semnalele pieţei au fost bune pentru Copos chiar şi în an de criză. De altfel, omul de afaceri crede că era necesară o astfel de criză în contextul în care, din punctul său de vedere, în ultimii ani a existat o presiune destul de mare pe salarii. Un alt punct forte al crizei, în viziunea lui George Copos,  a fost scăderea costurilor din construcţii. „Folosim această conjunctură şi investim la costuri reduse cu 50% faţă de anii anteriori. Acum suntem în poziţia de a alege produsele, echipele, antreprenorii, ceea ce acum câţiva ani era de neimaginat“, precizează omul de afaceri. Şi totuşi, criza nu are doar efecte pozitive, după cum o recunoaşte şi fondatorul Ana Holding. Concurenţa chineză de pe piaţa motoarelor electrice, unde Copos este prezent prin Ana Imep,  reducerea interesului investitorilor străini pentru România sunt doar câteva dintre problemele cu care s‑au confruntat companiile din Ana Holding. „Am lucrat pe toate componentele: reducerea consumului de utilităţi, externalizarea unor servicii, renunţarea la altele, care nu erau indispensabile, informatizarea şi automatizarea unor proceduri, disponibilizarea sau relocarea de personal“, povesteşte Copos. În prezent, Ana Holding are o structură multi–business diversificată: industrie electrotehnică, transporturi internaţionale, industrie hotelieră, turism, transport pe cablu, administrarea de spaţii pentru sport şi loisir (pârtii de schi, plaje, port privat), industrie alimentară, investiţii financiare, fotbal.

Potrivit omului de afaceri, bugetul de investiţii pentru acest an s‑a ridicat la peste 15 milioane de euro. Banii au fost investiţi în modernizarea hotelurilor de cinci stele Crowne Plaza şi Athenee Palace Hilton, hoteluri care se află în portofoliul său. De altfel,  hotelul Athenee Palace Hilton va suferi o modificare majoră, după ce la începutul verii Copos a anunţat că va închide restaurantul Brasserie pentru a face loc unei galerii comerciale care va fi deschisă sub brandul Gucci. „Nu cred că e cazul să fim melodramatici şi să deplângem transformarea braseriei în care, într‑adevăr, în secolul trecut se aduna floarea literaţilor bucureşteni: Nichita Stănescu, Marin Preda şi alţii. Acele vremuri au trecut, din păcate“, îşi motivează Copos decizia şi adaugă repede faptul că ar trebui luată în considerare notorietatea galeriilor Lafayette din Paris sau Harrods din Londra.

Copos este cunoscut publicului larg ca un tip care se dedică activităţilor sportive (este un împătimit al schiului şi al yachtingului), dar mai ales din postura de investitor al clubului de fotbal Rapid Bucureşti. „Este o chestiune de suflet“, spune omul de afaceri, referindu‑se la motivele pentru care a ales să investească într‑o echipă de fotbal. Dar nu în orice echipă, după cum spune chiar el.

„Am investit în Clubul de fotbal Rapid Bucu­­reşti, deci nu în orice «fotbal». Am făcut‑o din trei motive. Primul, pentru că iubesc fotbalul, în general; al doilea – pentru că iubesc Rapidul, iar al treilea – pentru că‑i apreciez pe o parte dintre suporterii Rapidului, oameni pentru care dragostea faţă de acest club s‑a transmis din generaţie în generaţie, timp de 87 de ani“, declară George Copos.

De altfel, ultimele informaţii vehiculate despre clubul Rapid au legătură şi cu fiica omului de afaceri, Alexandra, cea pe care Copos o aşteaptă pentru a prelua frâiele imperiului clădit în peste 20 de ani. Recent, Alexandra Copos a fost văzută la Rapid, presa speculând asupra faptului că ea se va ocupa de imaginea clubului din Giuleşti. Ar fi primul pas în cariera din cadrul Ana Holding pentru fiica omului de afaceri. Însă, Copos dezminte o posibilă implicare a fiicei sale la Rapid. „A fost la studii în străinătate, a studiat la Harvard… Credeţi că am pregătit‑o pentru a se ocupa de fotbal?!“, spune amuzat omul de afaceri.

Până la venirea ei, biroul care are la intrare plăcuţa cu numele Alexandra Copos rămâne neatins, iar Copos visează la reuşitele următorului preşedinte. „Peste câţiva ani, mă văd în biroul de preşedinte fondator, privind cum noua conducere a holdingului, respectiv preşedintele Alexandra Copos, va face mult mai mult şi mai temeinic decât am putut eu să fac“, concluzionează Copos, iar faţa i se luminează de fericire.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii