Cautare




, Contributor

Parfumuri |
|

Geometria Linari

Linari_Elysee-Concept.jpg
Designerul german Rainer Diersche se afla pe o plajă din Mozambic când a hotărât să facă trecerea de la designul de mobilier exclusivist la parfumerie fină, creându-şi propriul brand de parfumuri de cameră: Linari.

În 2003, când a pus bazele Linari, Rainer Diersche a devenit un deschizător de drumuri prin alegerea sa de a introduce parfumurile de interior rafinate pe o piaţă pe care existau, cu precădere, competitori cu produse ieftine şi de calitate inferioară. „Cred că parfumurile de cameră sunt chiar mai intime decât cele dedicate pielii. Poate părea ciudat ce spun, dar când cumperi prima oară un astfel de parfum ia cam două-trei luni să te obişnuieşti cu el. Însă după acea perioadă, oamenii care folosesc parfumurile mele vin acasă şi se gândesc: «Acesta e mirosul casei mele»”, punctează el

Drumul neobişnuit al lui Rainer Diersche nu a început însă cu aromele, deşi a fost dintotdeauna legat de lumea parfumurilor. A studiat economie şi inginerie, fiind în acelaşi timp interesat de designul de mobilier. „Iubesc designul pur contemporan şi totodată atemporal”, spune Rainer, în timp ce povesteşte despre cele două magazine exclusiviste de design interior pe care le-a avut în Hamburg şi în München.

Decizia de a-şi crea propriul brand de parfumuri de cameră a venit la un an după ce a închis magazinele, în timp ce se plimba pe o plajă din Mozambic. Atunci şi acolo, designerul de origine germană a hotărât să îmbine pasiunea lui pentru designul minimalist cu arta parfumeriei. Astfel a apărut Linari – un brand cu nume italienesc, care provine de la un orăşel din Toscana. „Numele reprezintă o dedicaţie pentru această zonă. Şi este un nume care place tuturor, sună bine şi e uşor de pronunţat şi de citit”, susţine Rainer.

„Totuşi, la început nimeni nu a crezut în mine, toţi dădeau din cap a neîncredere”, continuă el. „Mi-a luat destul de mult timp să găsesc furnizori, dar odată ce au început să creadă în mine, mi-au rămas alături.” Apoi, Linari a crescut susţinut şi rapid, activând acum în 45 de ţări şi devenind recunoscut ca singurul brand care foloseşte parfumuri fine, de calitate superioară, în compoziţia parfumurilor de interior.

„Problema, în zilele noastre, e că oamenii sunt preocupaţi de lumină, de ambianţa muzicală, dar uită adeseori de miresme. În plus, eu am vrut să creez un obiect extrem de vizual – de exemplu diffuser-ul are un aspect plăcut, minimalist, adaptabil oricărui stil de încăpere. Nu am vrut ca oamenii să îl ascundă în dulap, ci să îl folosească drept obiect de design, să îl integreze în structura camerei”, explică el.

În 2008, Rainer Diersche a luat o nouă hotărâre neobişnuită: extinderea în zona de parfumuri personale. „Cu cât mai mulţi oameni încercau să mă convingă să nu fac acest pas, cu atât mai mult mi-am dorit să le arăt că se poate”, spune el. În România, viziunea lui Rainer Diersche a fost împărtăşită de magazinele de parfumuri exclusiviste şi de nişă Elysée Concept, unde noile produse Linari au fost lansate în noiembrie 2013.

„Evit să spun că un anumit parfum Linari este pentru femei sau pentru bărbaţi – aceasta e o abordare a marketingului de masă. Depinde doar de ce tipuri de arome – florale, fructate, lemnoase – preferă fiecare”, afirmă Rainer. În plus, el precizează că promovarea se face mai ales pe principiul „word-of-mouth”: „Noi nu punem niciodată reclame în ziare, nu e modul nostru de funcţionare. E drept că în felul acesta ia mai mult timp, dar nu mă deranjează, eu am timp.

Pornind de la întâia idee legată de conceptul unui parfum şi încheind cu ultimul detaliu al sticlei, fondatorul Linari este mereu prezent în fiecare moment al creaţiei, păstrând autenticitatea şi coerenţa brandului. Strategia lui este a colabora cu „nasuri” faimoase, precum parfumierii Maurice Roucel, Mark Buxton şi Egon Oelkers. „Ştiu foarte bine ce vreau. De câte ori am un proiect nou, deja am un parfum în minte, pe care aş vrea să-l văd în sticlele mele. Şi atunci îl aleg pe parfumierul care cred că ar avea semnătura potrivită pentru respectivul parfum”, explică Rainer modul în care lucrează împreună cu parfumierii pentru a-şi împlini visul.

O componentă importantă a Linari o reprezintă chiar sticlele şi recipientele produselor, care sunt gândite de către Rainer Diersche în armonie cu brandul său „modern atemporal”. La parfumurile personale, flaconul are o formă cilindrică, dar dacă e privită dintr-o parte, e ascuţită. „Întotdeauna folosesc această formă de bază simplă pentru creaţiile mele, pentru că am vrut ca produsele Linari să fie uşor de recunoscut. Noi nu acţionăm ca mărcile de masă, care schimbă flacoanele la fiecare nou produs pe care îl lansează. Vreau să avem ceva unic, prin care brandul nostru să fie identificat chiar şi de la distanţă”, mai explică el.

Pentru designerul Rainer Diersche, aceste lucruri s-au tradus prin simetria construcţiei acestor flacoane de parfum masive, produse din cea mai fină sticlă franţuzească şi decorate cu motive geometrice filigranate, din aur sau platină. Sticla este completată de un capac supradimensionat, realizat din lemn de tec african.

„Ţin la ideea acestui design minimalist. Recent, am iniţiat şi primul meu proiect arhitectural, numit Vila Linari”, mai spune Rainer Diersche despre ce am putea numi „geometria Linari”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii