Cautare




, Contributor

Auto |
|

GALERIE FOTO Reportaj din Germania de Est: Tigrul din Leipzig

porsche_leipzig.jpg
Cum arată fabrica Porsche din Leipzig, unul dintre principalele orașe din fosta Republică Democrată Germană și locul de naștere al celui mai nou model al producătorului auto german de lux.

Acum zece ani, Porsche inaugura fabrica din Leipzig, unul dintre principalele orașe din fosta Republică Democrată Germană, unde a asamblat de atunci automobile Cayenne și Panamera şi unde investeşte jumătate de miliard de euro pentru a oferi lumii un nou model: Macan.

Testdrive pe zăpadă – Porsche 911 Carrera4

Încă de la început, de la intrarea în Centrul de Clienți al fabricii Porsche, o clădire impresionantă, cu o înălțime de 32 de metri,  în formă de diamant, ți se atrage atenția că nu ai voie să faci fotografii în fabrică. Mai mult decât atât, jurnaliștii prezenți,  toți din Europa de Est, sunt rugați să-și lase aparatele foto, camerele video și chiar telefoanele mobile într-un loc special amenajat. Involuntar, pentru că ne aflăm într-o regiune care a făcut parte din fostul bloc comunist, îmi vin în minte filmele cu spioni din seria James Bond.

Vezi o GALERIE FOTO cu fabrica Porsche din Leipzig

Ce bine mi-ar fi prins acum un pix cu o cameră video în vârf! Mult mai puțin preocupat de aceste amintiri, un coleg jurnalist scoate telefonul mobil din buzunar și face o poză. Nu apare nimeni să-l aresteze, semn că vremea spionilor din filmele vechi cu James Bond a trecut. De altfel, acest lucru este evident și dacă arunci o privire spre liniile de asamblare, pe care se înșiră, înaintând încet, caroseriile de Porsche Cayenne, aduse cu trenul din Slovacia și cele de Panamera, venite din Hanovra.

FOTO+VIDEO: Noul Porsche Cayman, model care va fi lansat în Europa în martie 2013

Motoarele ajung şi ele pe calea ferată, de la Stuttgart, iar „nunta“ între aceste elemente are loc la Leipzig. Şi pentru ca totul să fie cât mai eficient, Porsche a introdus un sistem inovator prin care componentele  necesare asamblării ajung rapid  la bancul de lucru care se deplasează odată cu muncitorii pe liniile de producţie. Concret, comanda este făcută prin simpla apăsare a unui buton de către muncitor, moment în care în depozit se aprinde un bec de o anumită culoare. În funcţie de aceasta, lucrătorii din depozit aprovizionează un vehicul cu piesele necesare, care ajung ulterior pe linie.

Află cu cât au crescut, anul trecut,  vânzările Porsche în România

Noul copil al Porsche, SUV-ul din clasa compactă Macan, va fi fabricat de la zero în fabrica de la Leipzig. Și, așa cum părinții amenajează camera copilului înainte ca acesta să se nască, tot așa germanii de la Porsche pregătesc locul unde se va naște Macan. Investiția este însă „un pic“ mai mare față de ceea ce cheltuie în mod normal părinții atunci când cel mic vine acasă. 

GALERIE FOTO: Cum arată oraşul Leipzig

Nu mai puțin de 500 de milioane de euro sunt necesari pentru dislocarea a 515.000 de metri cubi de pământ, transportați cu 20.600 de basculante, dar și pentru edificarea celor 166.000 de metri pătrați construiți, inclusiv pentru întinderea celor 200 de kilometri de cabluri electrice și pentru amenajarea celor 74.000 de metri pătrați de spații verzi. Acești bani se adaugă celor 277 de milioane de euro deja investiți în fabrica de la Leipzig, unde s-au fabricat, în cei zece ani care s-au scurs de la inaugurare, peste 500.000 de automobile Porsche.  Lucrările sunt în toi pe șantier, așa cum aveam să ne convingem  în timpul „safari-ului“ la care am luat parte la bordul unui Porsche Cayenne.

Și dacă la „camerele“ copilului încă se lucrează, locul său de joacă nu este o problemă, pentru că Porsche a amenajat  un circuit de curse certificat de Federația Internațională de Automobilism. Lung de 3,7 kilometri, acesta cuprinde o serie de secțiuni faimoase ale circuitelor renumite la nivel mondial precum Monaco, Suzuka, Monza, Spa-Francorchamps sau Nuerburgring. La toate acestea se adaugă circuitul off-road și rezervația naturală pe care Porsche a înființat-o și unde trăiesc nestingheriți 27 de cai sălbatici și 69 de bizoni. Complexul primește, în fiecare an, peste 35.000 de vizitatori.Și după ce am condus diferite variante de Porsche Cayenne, de la Diesel la GTS, atât pe circuitul off-road, cât și pe cel de curse, pot afirma că acesta va fi un loc de joacă perfect pentru Macan, cuvânt care înseamnă, în indoneziană, tigru. Un nume potrivit pentru speranțele pe care Porsche și le pune în noul său copil.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii