Cautare




, Contributor

ForbesCars |
|

GALERIE FOTO: Noul Audi A3 Sedan

Design exterior
Producătorul auto german lansează modelul Audi A3 Sedan, prin care păşeşte în cel mai mare segment de piaţă din lume, clasa limuzinelor compacte.

12 martie 2013, Ingolstadt. Conferința de presă anuală în care AUDI AG a prezentat rezultatele financiare din 2012 celor peste 300 de jurnaliști veniți în Germania din toate colțurile lumii a luat sfârșit. Suntem invitați, pe grupuri, la o vizionare specială. Intru, alături de colegii mei din România, Ungaria și Rusia,  într-o cameră unde suntem întâmpinați de două reprezentante ale gazdelor noastre de la Audi, care ne cer să le lăsăm telefoanele mobile.

Află care au fost cele mai bune și cele mai slabe piețe ale Audi AG în 2012

Vom vedea un automobil în premieră și nu avem voie să facem fotografii. De fapt, nu avem voie să facem publică nicio informație legată de modelul pe care urmează să-l vedem până pe 27 martie, când va fi lansat oficial. Semnăm și un act în acest sens.

Coborâm o scară și ajungem într-o încăpere spațioasă, în mijlocul căreia tronează un Audi A3 Sedan roșu,  o premieră prin care producătorul german dorește să pătrundă pe cel mai mare segment de piață din lume, clasa limuzinelor compacte.

27 martie 2013, București. Au trecut două săptămâni de la vizita noastră la Ingolstadt, sediul central al Audi. Ajung acasă după o zi plină, petrecută ”pe teren”. Îmi verific mailul și văd că am primit un comunicat de la Iulia, marketing&communication manager Audi în cadrul Porsche România. Îmi dau seama că este 27 martie, iar embargoul semnat la Ingolstadt a expirat. În sfârșit, pot scrie despre noul Audi A3 Sedan.

GALERIE FOTO: Aflați mai multe informații despre Audi A3 Sedan

Sistemele opţionale de asistenţă vin direct din clasa premium. Adaptive cruise control (ACC) păstrează distanţa dorită între A3 Sedan şi vehiculul din faţa acestuia până la o viteză de 150 km/h; pachetul de asistenţă combină sisteme multiple şi extinde limita la 200 km/h. Împreună cu S tronic, ACC oferă şi o funcţie Stop& Go la viteze scăzute.

Senzorul radar spate – Audi side assist – monitorizează schimbul benzilor de mers, în timp ce Audi active lane assist ajută şoferul să işi păstreze banda prin aplicarea unor corecţii subtile direcţiei electromecanice. Camera video a sistemului Audi active lane assist este folosită şi pentru identificarea semnelor din trafic. O soluţie high-end pentru parcarea facilă este park assist cu afişajul împrejurimilor – acesta degrevează şoferul de manevrarea volanului la manevre de parcare laterală sau de garare.

O altă opţiune de ultimă generaţie este sistemul de siguranţă Audi pre-sense basic. Pre-sense front este integrat în sistemul adaptive cruise control. În cazul unei coliziuni iminente în partea din spate, sistemul avertizează şoferul folosind o strategie de reacţie; dacă este necesar, va iniţia şi o frânare puternică. Într-o situaţie de urgenţă la viteze sub 30 km/h, Audi pre-sense front poate frâna modelul A3 Sedan cu aproape toată puterea de frânare. În cazul unui accident, sistemul de asistenţă la frânare evită coliziuni secundare, asigurându-se ca vehiculul nu călătoreşte mai departe într-un mod necontrolat.

În România, asemeni multor ţări europene, automobilul în 4 uşi va fi disponibil la parteneri la sfârşitul  acestei veri. Preţul de bază pentru 1.4 TFSI este de aproximativ 25.000 euro. 

Audi S3 Sedan

La doar câteva luni după lansarea noului A3 Sedan, Audi va introduce versiunea de top –S3 Sedan. Motorul 2.0 TFSI produce 221 kW (300 CP) şi un cuplu de 380 Nm. Agregatul de înaltă performanţă în 4 cilindri combină tehnologii eficiente foarte avansate – injecţie dublă, galeria de evacuare integrată în chiulasă, sistemul Audi valvelift şi un modul de supape rotative pentru management termic.

Această versiune a modelului Audi S3 Sedan cu S tronic accelerează de la 0 la 100 km/h în 4.9 secunde, iar cu transmisie manuală are nevoie de 5.3 secunde. Viteza maximă a vehiculului este limitată la 250 km/h. Unitatea supraalimentată în 4 cilindri prezintă un consum de combustibil de doar 6.9 litri pe 100 km sau 7.0 litri (cu S tronic sau cu transmisie manuală), respectiv – pentru un echivalent de CO2 de 159 sau 162 grame pe km. Un ambreiaj rapid multi- disc din trenul de rulare quattro distribuie forţele pe punţile faţă şi spate (date provizorii).

Suspensia coboară caroseria cu 25 mm. În partea posterioară, frânele mari lucrează cu jantele standard pe 18”; discurile faţă măsoară 340 mm în diametru. Direcţia progresivă asistată electric variază rapoartele de virare – este mai mult indirectă în poziţia medie, dar foarte directă atunci când se efectuează viraje mari ale volanului. Sistemul de dinamică a vehiculului Audi drive select este standard, sistemul de control al amortizoarelor Audi magnetic ride fiind opţional.

Vizual, modelul de top se distinge prin: barele de protecţie modificate, grila Singleframe, prizele de aer, carcasele oglinzilor exterioare, pragurile şi eleronul spate. Cele 4 ţevi cromate şi ovale ale sistemului de evacuare sunt încorporate în difuzorul de aer. La interior, S3 Sedan oferă scaune sport (opţional scaune sport S), instrumentele de bord cu cadrane gri şi ornamente cu optică neagră 3D.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii