Bourjois a apărut în 1863, din imaginația unui actor și cosmetolog – Joseph-Albert Ponsin, care născocea, în apartamentul său din Paris, batoane de make-up pentru actorii și actrițele teatrului parizian. În 1868, Ponsin a vândut afacerea lui Alexandre Napoleon Bourjois, care a dat numele mărcii și a extins-o la nivel mondial.
Datorită varietății de produse oferite, Bourjois s-a extins ca brand pentru publicul larg în 1879, sub sloganul ,,Producător special pentru frumusețea doamnelor” (înlocuindu-l pe precedentul ,,Furnizor de teatre”). Doamnele ofereau luminozitate tenului cu ,,Pudra de orez de Java” (înlocuind machiajul pe bază de grăsime, propriu perioadei) și își colorau pomeții cu ruj.
Clic aici pentru o galerie foto inedită cu produsele și reclamele Bourjois din secolul trecut
Recunoașterea internațională a brandului a venit înainte de Primul Război Mondial, iar începând cu anii ’20, Bourjois a început să se prezinte ca un brand modern, realizându-și un logo și dezvoltând publicitatea. S-a extins inclusiv în direcția producției de parfumuri, ,,Evening in Paris”/,,Soir de Paris”, creat de Ernest Beaux în 1928 și lansat mai întâi pe piața din America, fiind cel mai faimos parfum din lume în epocă. Tot Ernest Beaux a semnat și celebrul ,,Chanel no.5”.
Producția cosmeticelor Bourjois se făcea atât în Franța, cât și în Polonia și România, țara noastră ocupându-se de manufacturarea parfumurilor. Guilhem Widmer, Area Manager Bourjois, ne-a declarat că încă investighează în legătură cu localizarea precisă a fabricii Bourjois din România. ,,Știm că era o fabrică de parfumuri, dar am aflat despre ea abia de curând și încă facem săpături”, ne-a mărturisit el. ,,În mod sigur răspunsul se găsește în arhiva noastră”.