FacebookTwitterLinkedIn

În cadrul galei ADC*RO s-au acordat în total 43 de premii, care au  fost câştigate de către 20 agenţii:  2ActivePR, 23 Communication Ideas, BORŢUN•OLTEANU, Draftfcb România, Friends Advertising, Geometry Global, GMP Advertising & Webstyler, GolinHarris, Mindshare Media, Next Advertising, Papaya Advertising, People Public Relationships Agency & Gavrilă&Asociații, Propaganda & V8, Publicis România, Rogalski Damaschin Public Relations, Rusu+Borțun Brand Growers și SENIORHYPER.

Cele mai premiate campanii ale serii au fost: „Why Don’t You Come Over?”, GMP Advertising pentru Gândul.info, care a câștigat 6 premii, printre care trofeul de argint la Categoria Online, trofeul de aur la PR și trofeul de argint la Integrated Campaigns, campania „Mini Wreck”, semnată de Geometry Global pentru Opel, care a câștigat 4 premii, printre care și trofeul de argint la OOH și trofeul de aur la Direct Communication și campania „Dogs”, realizată de Next Advertising pentru Romanian Traffic Police, campanie care a câștigat tot patru premii, inclusiv trofeul de bronz la categoria TV și trofeul de argint la categoria PR.

Tot în cadrul galei au fost acordate şi două premii speciale: premiul Best Copywriter a fost câştigat de Mihai Gongu, Creative Director GMP Advertising, pentru campania „Why don’t you come over?”, iar premiul Art Director of the Year a fost câștigat de Raluca Băraru, Art Director Publicis, pentru lucrarea „Dog”, realizată pentru Nutrivet.

Premiul special Tânărul creativ al anului a fost câștigat de echipa Daniel Dobrin, Copywriter McCann Erickson și de Alex Beltechi, Art Director Three.

La categoria TV, trofeul de bronz a fost câștigat de Next Advertising, pentru spotul „Dogs”, realizat pentru Romanian Traffic Police și au fost oferite și două trofee de argint. Acestea au fost câștigate de către 23 Communication Ideas, pentru Ciuc Basculanta „Tip Lorry” și de Propaganda, pentru „Hold Up”, pentru Selgros.

La categoria Radio a fost acordat un singur trofeu de argint, lucrării „Broccoli”, semnată de Publicis România, făcută pentru Carrefour.

La categoria Print, s-au oferit două trofee de bronz, pentru lucrarea „The Chicken Skin Cheesecake”, GMP Advertising pentru Arctic TET Refrigerator și pentru lucrarea “Dog”, Publicis România pentru Nutrivet Wild Salmon Oil. Trofeele de arigint și de aur nu s-au oferit la această categorie.

La categoria OOH, trofeul de bronz a fost câștigat de Friends Advertising, cu „The Silva Laugh Dispenser” pentru Silva, iar trofeul de argint a fost câștigat de Geometry Global, cu „Mini Wreck” pentru Opel.

La Online,  trofeul de argint a fost câștigat de campania „Why Don’t You Come Over?”, GMP Advertising pentru Gândul.info. Trofeele de bronz și de aur nu s-au acordat.

La categoria PR, marele premiu a fost revendicat tot de campania “Why Don’t You Come Over?”, iar trofeul de argint a fost câștigat de campania “Dogs” semnată de Next Advertising pentru Romanian Traffic Police.

La categoria Direct Communication s-au oferit două trofee de bronz, pentru „Be your own milkman!”, realizată de SENIORHYPER pentru Napolact și pentru “Football is in the heart”, realizată de Draftfcb România pentru UniCredit Țiriac Bank and MasterCard.

În categoria Media a fost premiată o singură campanie: DERO Disruption pentru Dero, semnată de Mindshare Media. Aceasta a obținut și trofeul de argint în categorie.

În categoria Integrated Campaigns câștigătoare a fost tot campania „Why Don’t You Come Over?”, premiată cu trofeul de argint.

Lucrările înscrise în competiţie au fost evaluate de către un juriu format din specialişti ai industriilor reprezentate în concurs şi prezidat de Marco Cremona, Executive Creative Director, Y&R Moscova.

Marco Cremona, președintele juriului ADC*RO Awards 2013, a declarat: „Cred că am înțeles secretul creativității românești: pasiunea. M-am găsit în centrul unor dezbateri pasionate, dar constructive și am văzut multă energie în aceasta industrie”.

La rândul său, Ema Prisca, președintele ADC România a declarat că încurajează creativitatea și că ADC România îndeamnă la dialog: „Suntem îngrijorați de nivelul creativ scăzut al advertisingului românesc, reflectat de numărul mic de lucrări înscrise și de calitatea majorității lucrărilor participante la festivalul ADC Awards România. Suntem îngrijorați și n-ar trebui să fim singurii. Campaniile de comunicare mediocre sunt mai puțin eficiente. E demonstrat. Tot ele sunt cele care omoară entuziasmul oamenilor din agenții, creativilor, iar fără entuziasm nu pot ieși lucruri diferite, inovatoare. ADC România îndeamnă la reflecție și la dialog cu celelalte structuri ale industriei, pentru a încerca să schimbăm ceva”.

Art Directors Club România (ADC*RO) s-a înfiinţat în 2008 şi reprezintă o asociaţie non-profit, al cărei obiectiv este acela de a promova şi de a recunoaşte excelenţa în creativitate, punând în legătură profesioniştii din industria de comunicare vizuală din România.

Misiunea Asociaţiei Art Directors Club România este de a îmbunătăţi standardele de calitate şi integritate în domeniul comunicării vizuale şi de a promova la nivelul industriei şi al opiniei publice importanţa acestor standarde.