Cautare




, Contributor

Interviu |
|

Gal Yosef. Când Taz se îmbracă de la Prada

S-a născut la Ierusalim, are 27 de ani, iar arta sa este înrădăcinată în lumile Disney, Looney Tunes, Pokémon și Marvel. Sculpturile digitale ale lui Gal Yosef, cunoscut drept Galy, le pot părea unora doar o glumă, dar dincolo de amuzament și de surpriza inițială se află o viziune deopotrivă ironică și copilăroasă asupra noastră și a lumii de azi.  
Taz, Mixed Media

Galy nu a urmat cursurile niciunei școli de arte, tot ce știe în materie de modelare 3D a învățat singur. Și a făcut-o temeinic, lucrând încă de la 21 de ani ca designer liber-profesionist, deschizându-și propriul studio de creație un an mai târziu și atrăgând clienți ca Unilever și Mini Cooper.

Pop Art-ul pe care-l practică este consecința logică a acestor preocupări. I-a căutat o dimensiune nouă pentru că, după cum spune chiar el, „în Pop Art e loc pentru orice tip de creativitate”. Reinterpretate de Galy, personaje precum Taz, Pikachu, Mario, Charmander ne spun eterna poveste a vanității umane, a obsesiei pentru bani, modă, putere.

Gal Yosef (Galy) și Donald Duck – sculptură în bronz

 

Care este cel mai bun lucru din cariera ta de până acum?
Chiar cea mai recentă expoziție… Am avut șansa să-i întâlnesc pe cei cărora le plac lucrările mele, să discut cu ei, să iau pulsul acestui public. Cu ocazia fiecărui eveniment la care particip, ajung să-mi cunosc publicul un pic mai bine. Dragostea și sprijinul pe care le primesc mă umplu de bucurie. Cred că expoziția aceasta din Mykonos a fost cea mai bună pe care am avut-o până acum; o aștept cu nerăbdare pe următoarea.

Care sunt lucrurile de care te temi cel mai tare?
Ca artist, eu nu mă tem. Sunt centrat pe mine și pe arta mea și am o relație strânsă cu admiratorii. Încerc să rămân mereu optimist și să depășesc provocările.

Care sunt subiectele cel mai dificil de explorat?
În cazul meu, provocarea vine atunci când trebuie să renunț la oricare dintre creațiile mele. Sunt foarte legat de lucrarea din acel moment.

Pikachu Loves Money, Mixed Media

 

Care este riscul de a rămâne într-o zonă în care totul este previzibil?
Cred că a rămâne într-un astfel de loc fie și pentru o clipă constituie cel mai mare pericol pentru artist. În ce mă privește, creația înseamnă chiar pasul în afara acestei zone. Asta simțeam și la începutul carierei, când cream personaje Disney, la fel simt și azi cu personajele Looney Tunes, Pokémon și Marvel realizate sub formă de sculpturi digitale 3D. Sunt mereu preocupat de noutate, de oportunități. Ca să fii un artist bun, trebuie să fi produs mai multe lucrări importante, nu doar una.

Profilul tău de pe Instagram oferă doar o autodescriere laconică: „Sculptor al secolului XXI”. Ce înseamnă pentru tine sculptura secolului XXI?
Prin această sintagmă am vrut să indic, de fapt, ce fel de artist sunt. Fac parte dintr-o nouă generație, pentru că sunt un artist preocupat de sculptura digitală, realizată, așadar, cu ajutorul instrumentelor computerizate. Mi-am rafinat abilitățile timp de aproape doisprezece ani, tot încercând tehnici noi, originale. Nu vreau să simt presiunea nu știu căror limite atunci când vine vorba despre creațiile viitoare.

Mario, Mixed Media

 

Ce-mi spui despre formația și experiența ta?
Am fost un copil cu o imaginație extrem de bogată; de foarte mic mi-a plăcut să creez lumi fantastice din jucării, populate de eroi. Nu am fost niciodată un admirator al minimalismului, îmi plac lumile mari, pline de viață și de personaje. Filmul meu favorit este „Toy Story”, l-aș urmări zilnic. Aș putea spune că am devenit artist 3D datorită lui. Am început să cochetez cu arta pe la 12 ani. M-au interesat mereu pictura și desenul. Am învățat pe cont propriu designul 3D cu ajutorul demonstrațiilor disponibile on-line. A fost greu, dar m-am ambiționat atunci când mi-am dat seama că așa sunt create și filmele Disney.

Aș vrea să insistăm asupra acestei treceri de la fascinația pentru desenele animate la pasiunea pentru sculptura digitală.
Cu „Toy Story”, și producțiile Disney a început totul. Îmi amintesc cum stăteam în cameră, imaginând un uriaș univers din jucării. Amestecam lumile, supereroii și personajele Pokémon și Disney. Se năștea o altă aventură, cu o scenografie construită din bucăți de lemn și pietre culese de pe afară. Lucrul acesta îmi absorbea toată atenția și mă făcea, în același timp, să visez cu ochii deschiși. Adoram să dau viață personajelor și să pornesc cu ele în aventură. Uneori, îmi petreceam ziua întreagă desenând aceste aventuri, încercând să aduc personajele în lumea noastră palpabilă. Sculptura digitală a fost mijlocul prin care mi-am putut atinge visul.

Pe care dintre „Părinții Fondatori” ai Pop Art-ului îi admiri cel mai mult?
Pe Andy Warhol și pe Roy Lichtenstein, pentru că au avut curajul și inteligența de a crea ceea ce au creat înaintea tuturor celorlalți.

De ce crezi că a rămas Pop Art-ul atât de influent de-a lungul deceniilor?
Cred că nu există reguli predefinite atunci când vine vorba despre Pop Art, așa că el aduce mereu ceva nou, iar asta îl face să rămână interesant. Fiecare artist trebuie să fie unic, iar în Pop Art e loc pentru orice tip de creativitate.

Charmander, Mixed Media

 

Ai făcut referire mai devreme la publicul tău. Spune-mi mai multe despre el.
Cred că e un public foarte interesant, în care se regăsesc categorii foarte diferite – iubitori de artă și de jocuri PC, actori, bloggeri de modă și mulți alții.

Te gândești la așteptările lor atunci când lucrezi la un proiect nou?
Mă gândesc la ei mereu atunci când lansez o nouă creație, iar comentariile lor sunt întotdeauna surprinzătoare. Știu când am făcut un lucru bun din reacțiile lor. Nu vreau să devin previzibil și plictisitor.

Ce rol joacă succesul comercial pentru tine?
Un rol mare pentru că din asta trăiesc. Cariera artistică e tot ce am, îmi pun sufletul și timpul în ea, așa că vreau să simt că merită.

Este arta, până la urmă, o achiziție de lux? Contează pentru tine cine este posesorul lucrărilor tale?
Cine cumpără o lucrare de-a mea o face pentru că am ajuns la sufletul lui, iar asta reprezintă cel mai important țel al artistului.

Bugs Bunny, Mixed Media

 

Ce aport are lumea modei la ceea ce faci?
Moda e unul dintre lucrurile cele mai importante din artă și felul meu de a fi. Îmi place să amestec în ceea ce fac elemente ce provin din lumea modei pentru a da mesajului o vizibilitate sporită. În acest moment, colaborez cu Justin Bieber la designul produselor ce țin de brandul lui de modă.

Atunci, de ce ții cont, mai degrabă – de opinia criticului sau de ce scriu revistele de modă?
Ambele sunt la fel de semnificative pentru mine pentru că ambele mă influențează ca artist.

Ce înseamnă pentru tine originalitatea?
Lucrul care face ca opera mea să fie recunoscută după stilul caracteristic.

Ai acceptat și proiecte pe care acum le regreți?
Da, desigur. A fost cea mai bună cale de a înțelege ce contează pentru mine. Am învățat din aceste proiecte și acum le aleg doar pe acelea care se potrivesc perfect stilului meu.

Distracție, frumusețe, căutarea adevărului – ce alegi dintre aceste trei lucruri?
În ordinea importanței: adevărul, frumusețea și apoi distracția.

Există lucruri mai însemnate decât arta, din punctul tău de vedere?
Arta e parte din viața mea; nu e nimic mai important decât viața. Bine, familia este cel mai important lucru pentru mine.

Squirtle, Mixed Media

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii