
Ce cuvânt caracterizează cel mai bine anul 2021?
Aș folosi mai degrabă o frază – all things money. Acesta este ceea ce a însemnat 2021 pentru Revolut – diversificarea funcționalităților pentru a ajuta clienții să-și îmbunătățească sănătatea financiară, oferindu-le mai mult control asupra banilor și conectând instantaneu oamenii din întreaga lume. Cu servicii precum Junior și Sejururi (Stays), Revolut a făcut un pas înainte pe calea sa de a integra în aplicație cât mai multe servicii utile clienților pentru a-și folosi banii într-un mod simplu, rapid, în siguranță pentru achiziții personale sau familiale.
Care au fost motivele dvs de îngrijorare pentru afacerea pe care o conduceți în anul 2021? (pandemia, criza economică, criza de materii prime, inflația, forța de muncă, criza guvernamentală, altele). Care sunt rezultatele activității companiei/ grupului, comparativ cu estimările de la început anului?
Contextul sanitar global a remodelat și continuă să reconfigureze economiile, companiile, piața în ansamblu. Mobilitatea revine treptat, dar este încă departe de nivelul din 2019, înainte de izbucnirea pandemiei. Acest lucru s-a reflectat și în tranzacțiile în afara tarii realizate de utilizatorii români, în primele 10 luni ale anului 2021, care au fost de 4 ori mai numeroase față de aceeași perioadă a anului 2020. De asemenea, numărul clienților care au făcut plăți internaționale a crescut cu 82%.
La nivel global, compania a reușit să atragă o finanțare din Seria E de 800 de milioane de dolari, atingând o evaluare de piață de 33 de miliarde de dolari, și a continuat să-și consolideze prezența în întreaga lume. Planurile de extindere au fost susținute de campanii de recrutare care au făcut ca, în octombrie 2021, Revolut să numere aproape 3.000 de angajați pe toate piețele. Reputația excelentă a brandului contribuie la atragerea unui număr în creștere de talente, în diferite țări, inclusiv în România, unde 40 de profesioniști lucrează pentru proiectele locale sau internaționale ale companiei.
În ciuda tuturor provocărilor și obstacolelor unui mediu în transformare, Revolut și-a atins obiectivele de piață în România și a creat premisele dezvoltării viitoare.
Care au fost motivele de optimism și încredere în 2021?
În 2021, Revolut și-a continuat creșterea organică accelerată și, în prezent, baza de clienți numără peste 16 milioane de utilizatori, din care aproape 1,5 milioane în România. Românii au devenit rapid fani ai super-aplicației Revolut și suntem recunoscători pentru încrederea pe care o arată față de produsele noastre. Aceasta se vede și în rata de adopție la nivelul orașelor din România, dar și în ritmul de creștere – de exemplu, între ianuarie 2021 și noiembrie 2021, abonamentele la planurile plătite Revolut au crescut cu 70%, în timp ce numărul total al conturilor, indiferent de tipul de plan – Standard sau cu plată, au progresat cu 36% în aceeași perioadă.
Economia digitală și comerțul electronic fac parte din viața noastră din ce în ce mai mult. Digitalizarea activităților comerciale și a plăților către utilități și servicii vitale a contribuit la diversificarea profilului utilizatorilor, mai ales în ultimele luni. Revolut are o rată bună de adopție în rândul persoanelor active, cu precădere din categoria 25-44 ani, și continuă să adauge noi clienți din toate categoriile de vârstă și medii, fie că vorbim de aglomerări urbane sau de orașe mijlocii și mici, unde există o bună penetrare a smartphone-urilor și a serviciilor de conectivitate.
Pe fondul restricțiilor de sănătate și igienă și al campaniilor de prevenire a COVID-19 derulate de comercianți, numărul tranzacțiilor efectuate cu cardul a crescut cu 49% între ianuarie și noiembrie 2021, în timp ce plățile digitale au crescut cu 78%, față de aceeași perioadă a anului 2020. Primele 10 luni din 2021 au confirmat că tranzacțiile cu smartphone-uri continuă a fi un ”game changer”. Utilizatorii au apelat tot mai mult la plățile cu telefonul mobil, iar numărul de tranzacții efectuate astfel s-a triplat între ianuarie și noiembrie 2021 față de aceeași perioadă din anul precedent.
Cum caracterizați mediul privat de afaceri din România în anul 2021 în privința rezilienței și dinamicii? Argumentați.
Mediul de afaceri din România a fost pe traiectoria corectă, în mare parte datorită deciziilor luate în 2020, care au contribuit la creșterea economică generală, iar țara a trecut de la o contracție de 3,9%, în 2020, la creștere (estimată) de +7%, în 2021. Prognozele Băncii Mondiale și ale Comisiei Europene sunt optimiste pentru 2021 și, de asemenea, pentru anul următor. Aș spune că atât sectorul public, cât și cel privat – antreprenori și factori de decizie deopotrivă – au reușit să țină în mișcare motoarele economice ale țării.
Care sunt deciziile bune pe care le-a făcut guvernul pentru încurajarea și susținerea mediului de afaceri din România în anul 2021? Care sunt lucrurile pe care trebuia să le facă, dar nu le-a făcut?
Revolut este o afacere axată pe creștere și orientată spre consumator, oferind inovație prin tehnologie. Rezultatele noastre în România, care este a treia noastră piață după Marea Britanie și Irlanda, au fost obținute datorită unei strategii de business de creștere, bazată pe cercetarea continuă a nevoilor consumatorilor. Nu suntem în măsură să comentăm deciziile guvernamentale, dar, având în vedere experiența noastră internațională pe diferite piețe, un mediu concurențial transparent bazat pe principiile economiei de piață liberă este cel mai bun loc pentru afaceri.
Care considerați că vor fi cele mai mari provocări la nivel mondial în anul 2022?
Sănătatea publică în contextul pandemiei rămâne principala preocupare a tuturor statelor și merge mână în mână cu mobilitatea internațională limitată, care va continua să pună presiune asupra turismului, transportului aerian, industriei ospitalității și serviciilor de divertisment și culturale.
În ceea ce ne privește, ne așteptăm să crească nevoia de servicii financiare digitalizate, iar Revolut, cu capacitatea sa de a inova, face parte din soluția la aceste provocări actuale. Continuăm să fim fideli viziunii noastre de a construi cea mai bună super-aplicație pentru administrarea propriilor bani, de a răspunde așteptărilor tot mai mari ale clienților pentru un stil de viață activ și practic și de a integra soluții financiare într-o singură platformă versatilă, ușor de folosit și sigură.