Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Gabriela Alexandrescu, Presedinte Executiv “Salvati Copiii Romania”: Ne-am bazat pe solidaritate, e resursa cea mai bună în astfel de situații

  „Forbes România” invită antreprenori, manageri și companii să vorbească cum își desfășoară activitatea în această perioada dificilă, cum gestionează situația foarte fluidă, cum își tratează personalul, ce speranțe au, ce temeri și multe alte aspecte vitale.  
 aboneaza-te
Gabriela Alexandrescu SKY_1326

Ce decizii de business a luat compania dvs de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Cum business-ul Salvați Copiii e acela de intervenție socială și, acolo unde se impune, de corectare și compensare a acțiunilor pe care autoritățile statului le fac sau, mai bine zis, nu le fac, munca noastră a devenit de câteva ori mai multă și mai intensă, în acest context creat de pandemia de Covid-19. Prima decizie luată a fost aceea de a ne mobiliza toate forțele, toată capacitatea organizației, voluntarii, capitalul de know-how pentru a ajuta de îndată. Avem experiență pe situațiile de urgență și știm că primele momente sunt decisive. Atunci trebuie făcută o analiză de sistem, să știm care sunt vulnerabilitățile, care sunt nevoile și unde e nevoie de sprijin.

Prima decizie de business, așadar, a fost aceea de crea imediat un fond de urgență pentru spitale – contul special RO43RNCB0071011434790083 deschis la Banca Comercială Română – pentru că am înțeles că pe sistemul medical va fi pusă cea mai mare presiune. Or, știm cu toții slăbiciunile acestui sistem, dar la fel de bine știm că în situații de criză nu e momentul să criticăm de pe margine sau să ne lamentăm, ci să lucrăm împreună, să fim solidari. Medicii sunt personajele principale în aceste zile, ei duc gruel, iar ei nu pot sta acasă, să se protejeze. Din contra, ei sunt în spitale și de acolo ne protejează și salvează pe noi, toți ceilalți. E ca și cum ar ridica o barieră și ei sta pe partea riscantă, tocmai pentru ca noi să rămîânem la adăpost.

Ne-am bazat pe solidaritate, e resursa cea mai bună în astfel de situații, și nu doar pentru eficiența ei, ci și pentru potențialul de umanitate pe care îl are. Este greu, atunci când îți este teamă, să te gîndești la cei mai vulnerabili decât tine, dar tocmai capacitatea de a face asta ne ține pe toți în viață și în siguranță. Am mobilizat déjà companii și o rețea de susținători pentru cauza medicilor, dar nevoile spitalelor sunt mari, oră de oră centralizăm solicitările lor.

Avem și un SMS pentru toți cei care pot să pună umărul pentru ca medicii să reziste – 8844, cu textul SALVEZ.

A doua decizie de business, la fel de urgentă, a fost aceea de a ne asigura că toți copiii pe care îi aveam în grijă vor face față aceste situații în care tocmai cei vulnerabili sunt expuși unor riscuri suplimentare.

Care sunt măsurile pe care compania dvs le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

În primul rând, cei din echipa Salvați Copiii știu foarte bine că trebuie să fie responsabili, pentru că doar așa pot fi de ajutor. Am luat măsuri de igienizare și dezinfectare supplimentare în birouri, acolo unde se poate, se lucrează și de acasă, dar unde e nevoie de noi pe teren, avem mpsuri de protecție elementare – mănuși, măști, geluri dezinfectante.

E nevoie de noi pe teren, să ducem medicilor echipamente și material sanitare, să ne asigurăm că toți copiii sunt în siguranță.

Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioada de timp pentru atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați?

Așa cum am mai spus, în orice criză socială de proporții, cei mai vulnerabili membri ai societății sunt cei mai expuși. Copiii din medii economice precare, cei care erau în risc de excluziune și discriminare socială sunt acum și mai izolați, iar accesul lor la servicii publice, inclusive cel de sănătate, este și mai îngreunat.

Pe termen scurt, e nevoie de intervenție rapidă în comunități, cu tot ce înseamnă asta, materiale medicale, alimente, lucruri de subzistență, dar și materiale școlare, manuale, cărți. Pe termen mediu și lung însă, va trebui ca statul să dezvolte programe mai ample, astfel âncât acești copii să nu fie și mai izolați în criză. Sistemul de educație și-a arătat limitele zilele acestea, pentru că nu e pregătit să facă lecții virtuale și să permit accesul la platform online și pentru copiii vulnerabili.

Care sunt scenariile posibile pe care le vedeti pentru business-ul dvs daca epidemia continua si/sau ia amploare? Dar pentru intreaga economie romaneasca?

Dacă situația critică durează, noi vom continua să identificăm soluții pentru a sprijini categoriile vulnerabile și pentru a interveni de urgență acolo unde e nevoie de noi. Mizăm pe încrederea și legitimitatea sociale pe care le avem, pe rețeaua de solidaritate, pentru că e o criză în care cel mai important e să rămânem împreună, să sprijim solidar sistemul medical și să facem zid pentru ca medicii să reziste.

Economia va fi zguduită, dar deja apar soluții creative. Reconstrucția  e posibilă acolo unde există conștiința binelui public, asta va trebui să consolidăm, totodată.

Cum credeti ca ati putea ajuta comunitatea – sociala si/sau de business?

Ne-am dat seama, lucrând atâta vreme la campanii sociale, că sunt foarte multe companii care vor să se implice în cause sociale, dar nu știu cum sau nu au practice instrumente interne pentru asta. Noi îi ajutăm să ajute.

Ne punem la dispoziția mediului de acaferi expertiza în întervenția socială și în identificarea de soluții și intermediem practice binele, facerea de bine. În felul acesta funcționează o organizație neguvernamentală, ca facilitator de bine social.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii