Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Gabriel Voin, Director Comercial Fornetti România: „Realizările sunt la un nivel de 73% în raport cu obiectivele anului 2020”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
Gabriel Voin 2020

Evoluția companiei într-un cuvânt

Adaptabilitate. Am învățat într-un timp record să ne adaptăm la o piață total diferită față de cea de dinainte de pandemie. Realizările sunt la un nivel de 73% în raport cu obiectivele anului 2020. Perioada de lockdown din primăvară ne-a împiedicat să atingem chiar și obiectivele reevaluate la începutul trimestrului 2.

Având în vedere faptul că 63% dintre magazinele Fornetti activează la nivel stradal, nu doar numărul consumatorilor a scăzut din cauza pandemiei, ci și tendințele de consum au fost total diferite, ceea ce ne-a determinat să creăm strategii diferite pentru magazinele situate stradal față de cele situate în centre comerciale.

Pandemia nu ne-a influențat negativ doar prin scăderea cifrei de afaceri, ci și pozitiv prin faptul că ne-a oferit oportunitatea de a dezvolta rețeaua de franciză. Anul trecut ne era aproape imposibil să credem că putem dezvolta rețeaua de franciză cu peste 15 noi magazine lunar, prin simplul fapt că nu mai existau spații de închiriat sau nivelul chiriilor era supraestimat, însă pandemia a determinat, printre altele, și o relaxare a nivelului chiriilor, iar în unele cazuri chiar o renunțare la spații comerciale, situație care a favorizat creșterea cererilor de aderare la sistemul nostru de franciză.

 

Cele mai importante lecții

Am realizat faptul că nicio formulă nu se mai aplică, că aproape toate criteriile pe baza cărora construiam până nu demult strategia sunt total diferite, iar lecția pe care am primit-o a fost aceea că trebuie să fim mult mai dinamici în piață și mult mai flexibili din punct de vedere operațional. Chiar și în condițiile în care munca de acasă este la un nivel de peste 30% în toate departamentele companiei, am reușit să menținem ridicate valențele muncii în echipă, să valorificăm atributele unei comunicări eficiente, cu finalitate în decizii și acțiuni favorabile firmei.

 

Prestația autorităților

Noțiunea de autoritate are o conexiune directă cu imperativul de a respecta acea autoritate. Deci, ne-am raliat etapă cu etapă la ceea ce autoritățile au decis. Cred totuși că starea de urgență a generat ambiguități și exagerari din partea autorităților însă, pe parcurs s-a reușit o armonizare a efectelor pandemiei cu modul specific de a reacționa la ele.

 

Strategia de business pentru 2021

  1. Dezvoltarea sistemului de franciză prin deschiderea a 100 noi magazine Fornetti;
  2. Orientarea către comerțul online;
  3. Diversificarea gamei sortimentale pentru a satisface noile tendințe de consum.

 

Provocări în 2021

Criza economică. Cu siguranță, în primul trimestru din 2021 se vor resimși din plin efectele crizei economice deja începute. Creșterea economică în 2021 va fi probabil, în cel mai optimist caz, la jumătate față de procentul cu care economia se va contracta în acest an. Vorbind de provocări, adaptarea va fi o valență indispensabilă modului nostru de a acționa.

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii