Cautare




, Contributor

Bunuri de consum |
|

Gabor Garamszegi, Senior Vice President, SABMiller Europe, despre consumul responsabil

Pornind de la premisa că profitul vine și din sănătatea consumatorilor, Gabor Garamszegi, Senior Vice President, Corporate Affairs at SABMiller Europe, explică care sunt obiceiurile de consum la români și ce înseamnă consumul responsabil.
Gabor Garamszegi, Senior Vice President Corporate Affairs, SABMiller Europe (2)

„Nu cred că România este substanțial diferită față de alte state în ceea ce privește obiceiurile de consum și preferințele oamenilor. Desigur, au fost multe schimbări de-a lungul anilor. Istoric vorbind, România are o cultură mai degrabă apropiată de consumul de vin decât de cel de bere, dar, cu timpul, berea a devenit o categorie importantă”, spune Gabor Garamszegi, Senior Vice President, Corporate Affairs at SABMiller Europe.

În ceea ce privește România, Gabor Garamszegi spune că acum este o piață matură. O radiografie succintă a evoluției consumului de bere ar arăta, în opinia sa, faptul că acesta „a crescut începând din anii 1990 până în 2008, atunci când a fost înregistrat vârful de consum, după care, se înregistrează scăderi substanțiale”. De atunci, industria a înregistrat un declin fiindcă a pierdut 25% din volumul total pe care îl înregistra în 2008. Provocarea jucătorilor din această industrie este revenirea la vârful de consum înregistrat în 2008, însă, deocamdată, piața pare să se stabilizeze la acest nivel. Gabor Garamszegi explică faptul că, în acest context, diferența o vor face însă apariția sortimentelor premium și diversitatea categoriilor.

Pe piața autohtonă spune că majoritatea consumatorilor sunt bărbați fiindcă berea a fost privită ca o băutură care îi strânge laolaltă pe bărbați, tocmai de aceea femeile sunt mai puțin înclinate să consume bere. „Preocuparea noastră pentru dezvoltarea categoriei este să facem berea o alegere validă și printre femei, mai degrabă decât să bea șampanie sau un cocktail”, mai explică el. În ceea ce îi privește pe tineri spune că „printre elementele importante de care țin cont atunci când aleg o bere se numără și gradul de alcool scăzut sau faptul că este fără alcool. Mixurile de bere sunt un produs interesant cu o tradiție lungă în țări precum Austria sau Germania. Cred că mixurile de bere au devenit popular în țări în care nu a existat deloc până acum, cred că este un semnal că oamenii caută alternative. Un element important este faptul că mixurile de bere sunt slab alcoolizate sau nu au deloc alcool, iar celălalt element este gustul care este mai puțin amar și de aceea se încadrează în stilul de viață pe care îl avem astăzi în care cauți mai degrabă gusturi diferite”.

Cu toate acestea, o componentă căreia îi acordă o deosebită atenție este prevenirea consumul excesiv de alcool despre care spune că este „un element foarte important pentru noi și o facem pentru că suntem conțtienți că trebuie să fim responsabili, la fel ca orice producător din industrie”.

Recent, tot la capitolul consum responsabil, spune că jucătorii din industria berii au decis să înceapă să pună pe etichete valorile nutritive ale berii pentru a-i informa pe consumatori. „România este ceva mai avansată la acest capitol decât alte state membre, pentru că, în România, este obligatorie menționarea ingredientelor pe etichetă. Acesta este deja un plus, iar noi vom completa și cu valorile nutritive. Este un pas important pentru că oamenii au dreptul să știe valorile nutritive ale berii sau ale altor băuturi”, argumentează Gabor Garamszegi. Spune că estichetele nu schimbă comportamente, și de aceea au mers mai departe în zona digitală cu campanii legate de consumul responsabil, dar și legat, de pildă, de consecințele negative pe care le poate avea asupra unei sarcini. Au făcut un parteneriat cu rețeaua medicală privată Regina Maria, încă din decembrie 2013, al cărei scop a fost să creeze o platformă mai bună prin care să li se explice tinerelor viitoare mame consecințele consumului de alcool în timpul sarcinii. „Dacă îți spun eu să nu bei, cine sunt eu? Dar dacă îți spune același lucru un doctor, e altceva”, spune el. În prezent, evaluează posibilitatea de a introduce acest program și în sistemul public de sănătate pentru ca informația să ajungă la cât mai multe femei însărcinate.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii