FacebookTwitterLinkedIn

Externalizarea unor linii specifice de business din cadrul organizaţiei a devenit o activitate comună multor companii din industrii diferite- telecomunicaţii, IT, utilităţi, financiar-bancar, asigurări, farmaceutic etc.

Departamentele şi activităţile externalizate de companii merg de la salarizare şi contabilitate la suport tehnic, vânzări, relaţiile cu clienţii etc. În ultima perioadă există în piaţă un trend puternic de externalizare a vânzărilor către centrele de suport, arată analiza CGS. Principalul motiv este că un contact center ajunge să cunoască foarte bine anumite verticale sau industrii şi dezvoltă în consecinţă procese, abordări şi traininguri de vânzări care ajută la obţinerea unor rezultate foarte bune, susține CGS.

,,În perioada în care fenomenul de outsourcing lua amploare la nivel global, respectiv în anii 1980-1990, acesta reprezenta în primul rând un model prin care companiile mari urmăreau să îşi scadă costurile. În prezent este rândul firmelor mijlocii să urmeze un proces de externalizare similar celui prin care au trecut majoritatea companiilor multinaţionale, desigur cu anumite diferenţe faţă de cele din urmă, diferenţe cauzate în primul rând de experienţa diferită în ceea ce priveşte tranziţia proceselor de business”, a arătat Vladimir Sterescu, Country Manager CGS în România.