FacebookTwitterLinkedIn

Pe piață există o mare varietate de lactate și brânzeturi, însă, cum le alegem pe cele sănătoase? Gustul și aroma sunt doi factori importanți, însă, atunci când ajungem în magazine, trebuie să fim atenți și la alte aspecte. Tocmai de aceea, îți prezentăm câteva detalii pe care ar trebui să le iei în calcul, atunci când cumperi lactate din supermarket-uri.

Alege lactate fără agenți de îngroșare

Orice producător este obligat să respecte legea și să ofere informații reale despre compoziția fiecărui produs lactat. Tocmai de aceea este bine ca înainte de a achiziționa un produs lactat, să examinezi minuțios eticheta acestuia și să te asiguri că acesta nu conține agenți de îngroșare, precum amidon, pectină sau gumă, dar nici coloranți sau conservanți. 

Chiar dacă îți plac iaurturile cu fructe, ar fi bine să eviți să le consumi pe cele din comerț, deoarece în componența lor se află cu siguranță conservanți, care au fost adăugați cu scopul de a combate procesele de fermentare. În schimb, poți alege să îți prepari acasă un iaurt cu fructe. Folosește un iaurt natural, simplu și adaugă în el orice fructe dorești, mixate în prealabil. De asemenea, poți folosi și dulceață, sau o linguriță de miere.

Caută lactate bio

Încearcă să consumi mai mult produse lactate marcate cu termenul „bio”. Acestea conțin bacteriile lactice utile, dar și bifidobacterii, care îmbogățesc produsul cu vitamine B și K, acid folic și acid nicotinic, ajutând la întărirea sistemului imunitar și la îmbunătățirea digestiei. Tocmai de aceea, îți recomandăm să alegi chefirul bio, laptele acru sau iaurturile simple.

Verifică data de fabricație

Specialiștii susțin că perioada optimă de păstrare a produselor lactate în frigider ar fi de 5-10 zile, așa că ar fi ideal să ții cont de data de fabricație a acestora. În cazul în care produsul a fost păstrat într-un magazin în care nu au fost respectate temperaturile scăzute și nu și-a pierdut proprietățile, atunci cu siguranță conține stabilizatori și conservanți. 

De asemenea, este important de reținut faptul că iaurtul vechi conține aproximativ 7% alcool, tocmai de aceea nu este indicată păstrarea acestuia în frigider, pentru un timp îndelungat.

Consumă lactate care te ajută să slăbești

Chefirul se obține din lapte acru, care se formează atunci când laptele fermentează în contact cu ciuperca de chefir. În trecut, chefirul era obținut din lapte de iapă, însă în prezent se folosește în principal lapte de vacă. 

Pentru obținerea chefirului sunt folosite ciupercile de chefir, numite și grăunțe de chefir, care reprezintă un amestec de drojdii și bacterii. Acestea determină începerea fermentării, proces prin care lactoza este transformată în acizi lactici, alcool și dioxid de carbon.

Chefirul din comerț este diferit de cel obținut în casă. Pentru produsele industriale, în locul ciupercii de chefir sunt folosite bacterii și drojdii. Tocmai de aceea, gustul și conținutul de alcool diferă.

Chefirul tradițional are un conținut extrem de scăzut de lactoză, așa că este recomandat persoanelor care suferă de intoleranță la lactoză. În plus, chefirul tradițional este bogat în substanțe nutritive. De asemenea, oamenii de știință au demonstrat că dieta cu chefir poate ajuta la pierderea în greutate, așa că poți încerca să incluzi consumul de chefir în regimul tău alimentar, pentru a te bucura de silueta mult dorită.

Evită produsele lactate cu E-uri

Specialiștii ne recomandă să fim atenți în privința iaurturilor grecești, care conțin foarte multe E-uri. Înainte de a cumpăra un astfel de iaurt, ar fi bine să verifici cu atenție eticheta și lista de ingrediente. Un iaurt grecesc autentic conține doar lapte gras de oaie, fără E-uri și fără coloranți. De asemenea, multe sortimente sunt procesate, având proteine adăugate, iar în loc de lapte proaspăt, producătorii folosesc uneori lapte praf.

Respectă un aport săptămânal de lactate

Nutriționiștii susțin că sana, chefirul sau iaurtul ar trebui consumate de trei-patru ori pe săptămână, având un aport mare de probiotice, de asemenea, brânza fermentată, bine stoarsă de zer, precum cașul, cașcavalul, feta sau telemeaua ar trebui consumate de două ori pe săptămână. Iar dacă vrei să savurezi produse de calitate, îți recomandăm gama de lactate și brânza de Ibănești, care sunt realizate din lapte proaspăt, adus de la fermierii de pe Valea Gurghiului.  

În schimb, specialiștii ne recomandă să evităm consumul exclusiv de lapte de vacă și să optăm și pentru lactate de oaie și capră. 

Așadar, acestea sunt aspectele principale de care ar trebui să ții cont atunci când alegi produsele lactate. Încearcă să cauți produsele naturale, bio, care să nu conțină conservanți sau coloranți, iar dacă ai intoleranță la lactoză, poți încerca o dietă cu chefir tradițional.