FacebookTwitterLinkedIn

Achiziția anunțată miercuri se face pe fondul presiunii care a fost pusă pe Xerox să-și găsească noi surse de creștere, în timp ce se străduiește să-și reinventeze afacerea moștenită, ținând cont că scade cererea pentru printing. Fujifilm încearcă, de asemenea, să-și eficientizeze afacerea de copiatoare, concentrându-se mai mult pe serviciile de soluții pentru documente.

Consolidarea activităților de cercetare și dezvoltare, achiziții și alte operațiuni ar permite Fuji Xerox să-și scadă costurile cu cel puțin 1,7 miliarde de dolari, până în 2022, au spus cele două companii.

Fujifilm deține în prezent 75% din Fuji Xerox, un joint venture care se întoarce cu peste 50 de ani în urmă, deoarece vinde produse și servicii de fotocopiere, în regiunea Asia-Pacific.

Cele două companii au declarat că Fuji Xerox va cumpăra această cotă de la Fujifilm pentru aproximativ 6,1 miliarde de dolari, folosind datoria bancară. Fujifilm va folosi aceste venituri pentru a achiziționa 50,1% din acțiunile noi ale Xerox.

Planurile au fost că afacerea să fie încheiată în jurul lunii iulie-august, au adăugat reprezentanții companiilor.

Noua companie va păstra numele Fuji Xerox și va deveni o filială a Fujifilm, cu sediul central în Statele Unite și Japonia, dar listată la New York. Acesta va fi condus de CEO-ul Xerox Jeff Jacobson, iar CEO-ul Fujifilm Shigetaka Komori va fi președinte.

Joint venture-ul reprezintă aproape jumătate din vânzările și profitul operațional al Fujifilm.

Ambele companii s-au confruntat cu vânzări reduse de fotocopiate, deoarece firmele utilizează din ce în ce mai puțin printarea documentelor.

Fujifilm a raportat, miercuri, o scădere cu 29,4% a profitului operațional la operațiunile sale de soluții pentru documente, care include și Fuji Xerox, pentru trimestrul al treilea, sub performanța segmentelor sale de imagini și informații. În general, compania a raportat o creștere de 3,4% a profitului operațional pentru trimestrul respectiv.

Xerox a raportat o pierdere netă din operațiunile continue de 196 de milioane de dolari, în al patrulea trimestru, în principal datorită unei taxe unice de 400 de milioane de dolari, deoarece a dorit să profite de modificările aduse legislației fiscale din America, dar reflectă și declinul constant al tipăririi de documente de către companii.

Ca parte a restructurării proprii, Fujifilm a declarat că a redus cu 10.000 locurile de muncă la Fuji Xerox, mai mult de o cincime din forța de muncă din cadrul joint venture-ului, în regiunea Asia-Pacific.