Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Reinventarea României |
|

François Coste, CEO Groupama Asigurări: “Cred că este oportun ca autoritățile să facă și să faciliteze investiții în infrastructură”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #reinventarearomaniei.
 aboneaza-te
Francois Coste

Oportunitatea pentru România

François Coste: Într-o perioadă de criză pot să apară și probleme, dar și oportunități. Și cred că putem să ne alegem cu câteva lecții din această criză. Cea mai importantă ar fi legată de modul în care ne raportăm la riscuri. Românii percep riscul într-un mod diluat, distant, îl asociază cu norocul sau ghinionul, ceea ce duce, în general, la o lipsă de precauție. Însă, pandemia ne-a arătat că, deși unele riscuri sunt imprevizibile și nu pot fi controlate, efectele lor pot fi gestionate.

Ca atare, în perioada următoare, vom fi, cu toții, mai conștienți de riscurile care ne înconjoară și, prin urmare, mai precauți. O viață în care ești atent și îți planifici activitățile astfel încât să ții cont de riscuri nu este nicidecum o viață plictisitoare. Cred că oamenii au o capacitate de adaptare foarte mare și resurse inepuizabile de inventivitate, astfel încât spontaneitatea și relaxarea nu se vor împotmoli, orice ar fi, ci vor coexista cu precauția.

Similar, și companiile vor deveni mai preocupate de asigurarea continuității business-ului, reamintindu-și că instrumentele de gestionare a riscurilor, precum asigurările, sunt esențiale. De asemenea, cred că avem șansa să reinventăm anumite modele de business, astfel încât sănătatea și siguranța angajaților să urce în topul priorităților companiilor. Mă gândesc la numeroasele donații din partea mediului privat din ultimele două luni. Este impresionant și cred că vom vedea această implicare și pe viitor.

În această perioadă post-pandemie, am putea vedea o piață nouă în România, care până acum era obișnuită să-și externalizeze serviciile către Asia. Criza sanitară a arătat ca un lanț de distribuție mai scurt, localizat în Europa, un avantaj strategic pentru economia europeană. În același timp, România are atuuri competitive, iar prin acțiuni simple, producția locală poate fi stimulată. Știm că suntem în concurență cu alte țări din Europa de Est și este important ca noi toți, cei din comunitatea de afaceri, să ne mobilizăm și, împreună cu autoritățile statului, să aducem oportunități de lucru în România.

Domenii ce trebuie reformate

François Coste: Este destul de evident că sănătatea va trebui să fie prioritară în perioada următoare. Vom avea nevoie de un consens politic astfel încât sistemul de sănătate să poată fi reformat pe termen lung, într-un mod coerent și amplu. În acest sens, asigurările de sănătate încep să fie tot mai relevante în România, la fel ca în multe alte țări, jucând, astfel, un rol important în creșterea bugetului disponibil pentru sănătate și completarea sistemului public de bază.

Și educația are nevoie de un suflu nou. Elevii trebuie să învețe aptitudini căutate de mediul privat și să pornească în viață cu un bagaj de cunoștințe care le va fi, într-adevăr, util. Nu știu dacă lecțiile pe Zoom se vor permanentiza, dar este clar că profesorii vor avea nevoie de aptitudini digitale, dar și să știe să își adapteze stilul de predare în funcție de canalul folosit. Va trebui, totodată, ca școlile să pună mai mult accent pe igienă și prevenire.

Măsuri urgente pentru relansare

François Coste: Cred că mediul privat va avea nevoie de susținere în continuare, printr-un mix de facilități fiscale, instrumente prin care companiile pot accesa fonduri de asistență și o limitare a birocrației. Un pachet amplu de susținere a economiei va trebui să țină cont de nevoile și grijile mediului privat, astfel încât este esențial procesul de consultare publică organizat de autorități, ceea se află deja printre prioritățile mele, ca Președinte al Camerei Franceze de Comerț și Industrie în România (CCIFER).

De asemenea, cred că este oportun ca autoritățile să facă și să faciliteze investiții în infrastructură. Un progres în această zonă înseamnă un lanț de distribuție mai eficient, dar și costuri de transport reduse atât pentru mediul privat, cât și pentru persoane. Pe termen lung, o infrastructură bine pusă la punct va adăuga valoare și crește atractivitatea României ca destinație pentru marile companii, fie că vorbim de producție sau servicii.

Perspectivele în România rămân atractive pe termen mediu pentru un asigurător care, cu o scală potrivită, o paletă largă de produse în afara RCA și auto, personal eficient și talentat, poate reuși. Noi, la Groupama Asigurări, credem în potențialul pieței din România.

Revenirea domeniului

François Coste: Pe termen scurt, noi am observat că frecvența accidentelor rutiere a scăzut, iar cererea pentru asigurări de viață și de sănătate a crescut, pe fondul pandemiei. Am fost primul asigurător din România care a ales să extindă acoperirile pentru riscuri generate de Covid-19, iar acest lucru a întârit încrederea clienților noștri.

Pe de altă parte, sigur că persoanele și companiile vor avea la dispoziție venituri restrânse în lunile următoare, ceea va afecta bugetul dedicat asigurărilor. Totodată, însă, această perioadă ar trebui să ne ofere convingerea că asigurările sunt esențiale pentru oameni și antreprenori, deopotrivă.

La Groupama Asigurări, în timpul crizei sanitare, am putut beneficia la maximum de serviciile noastre digitalizate, care au ajutat la accelerarea proceselor. De exemplu, majoritatea constatărilor de daună sunt realizate la distanță, printr-o simplă aplicație instalată pe telefonul clientului, prin care acesta poate intra în video conferință cu reprezentantul Groupama. Este doar una dintre inovațiile pe care le-am pus la dispoziția clienților noștri pentru a le proteja sănătatea în această perioadă, dar și pentru a le asigura continuitatea. Pe termen mediu și lung, vom continua să dezvoltăm servicii relevante pentru clienții și partenerii noștri pe baza cercetărilor, dar și a nevoilor reale pe care le au.

Totodată, sectorul asigurărilor continuă să aibă loc pentru dezvoltare în România, ceea ce atrage după sine un potențial mare. In mod special, cred cu tărie în dezvoltarea asigurărilor agricole. Agricultura românească se află pe locul 5 în Uniunea Europeană și reprezintă un atuu strategic pentru securitatea alimentară a României și, cu puțină perseverență, chiar a Europei. Riscurile climatice iau amploare în fiecare an în România, însă trebuie să ținem cont de faptul că este un trend mondial din cauza încălzirii globale. Noi încercăm să venim în sprijinul fermierilor prin produse de asigurare care să îi ajute să-și securizeze cât mai bine bugetul și să le asigurăm continuitatea indiferent de riscuri.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii