Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

„Fotografie de grup” cu 12 televiziuni care domină topul audiențelor TV – analiză Forbes

Primele 12 televiziuni cu cea mai mare audiență în luna ianuarie 2015, la nivel național, dețin o cotă de piață (market share) de 66,97%, conform măsurătorilor Kantar Media. Celelalte 48 de stații, majoritatea de nișă, au o cotă totală de 21,61%, iar restul de televiziuni (others), care nu sunt cuprinse în monitorizările TV, au în total 11,45%.
televiziune doi

În lunile de iarnă se înregistrează cel mai mare consum de televiziune. Mai cu seamă în ianuarie și februarie, ratingurile TV ating cele mai mari cote din timpul unui an calendaristic. În ciuda acestui vârf de audiență, investițiile publicitare sunt cele mai reduse, pentru că nu există motive strategice (sărbători, evenimente) care să încurajeze consumul populației. Abia la jumătatea lui februarie se „dezgheață apele” în publicitate. Astfel, ianaurie și februarie sunt lunile cu cele mai mari audiențe TV (oamenii stau în case, în fața micilor ecrane), dar cu cele mai mici venituri din publicitate pentru televiziuni, în cursul unui an.

Cele 12 televiziuni cu ratingurile cele mai mari în topul audienței generale pentru luna ianuarie 2015, la nivel național, au o cotă de piață de 66,97%, în creștere cu 2,67 puncte procentuale față de cota din ianuarie 2014. Au fost alese primele 12 stații care au fiecare o cotă de peste 2 procente la nivel național.

Prin cotă de piață (market share) se înțelege numărul de persoane care au urmărit un program TV, în perioada analizată (în acest caz, ianuarie), raportat la numărul persoanelor cu televizoarele deschise, în acel moment.

Creșterea de 2,67 puncte procentuale pentru cei „12 fruntași” arată o concentrare a marilor televiziuni în detrimentul stațiilor mici, de nișă. Lista celor 12 s-a păstrat intactă și în ianuarie 2015 față de cea din urmă cu un an. Acest lucru arată că niciun „intrus” n-a reușit să pătrundă în „elita” celor 12. Din această perspectivă, „fotografia” cotelor de piață este încremenită după exact un an de zile. Așadar, grupul fruntaș nu numai că s-a conservat, dar și-a mărit cota de piață cu 2,67 procente față de ianuarie 2014.

Ceea ce s-a modificat în interiorul acestui „grup” este cota de piață a fiecărei televiziuni. Cota de piață a Pro TV în ianuarie a.c. (național) a crescut cu 0,32 puncte procentuale, iar cea a Antenei 1 s-a majorat cu aproape un punct procentual (0,99) față de ianuarie 2014.

Au mai crescut în market share: Kanal D (2,31 puncte procentuale), România TV (0,1) și Antena Stars (0,38) și Acasă TV (0,12). Cea mai mare creștere procentuală a înregistrat-o Kanal D, de peste două puncte procentuale. În total, șase televiziuni au avut creșteri ale cotelor de piață față de ianuarie 2014 și de la acestea provine majorarea cotei totale a celor 12 „fruntași”.

Televiziunile din top 12 care au suferit pierderi de market share la nivel național: Antena 3 (- 0,18 puncte procentuale), TVR 1 (- 0,13 puncte procentuale), Prima TV (- 0,64), Național TV (- 0,1), B1TV (- 0,29) și Realitatea TV (-0,21). Cea mai mare scădere a cotei de piață la nivel național a suferit-o Prima TV, peste jumătate de punct procentual.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii