FacebookTwitterLinkedIn

Valoarea adjudecată a licitației este de 35,9 milioane de lei cu TVA, adică 7,4 milioane de euro, față de 55,2 milioane de lei, aproximativ 11 milioane de euro, cât era valoarea estimată a contractului la momentul demarării licitației.

Emil Boc: „Realizarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate pentru metrou și tren metropolitan este cel mai important proiect de infrastructură din istoria Clujului. Acest proiect integrat își propune să contureze viitorul Clujului pentru mai multe investiții, pentru mai multe locuri de muncă bine plătite și pentru a asigura mobilitate locuitorilor din Cluj și din întreaga zonă metropolitană.”

Termenele de livrare a studiilor menționate sunt de 14 luni pentru trenul metropolitan și de 26 de luni în ce privește metroul.

Prima componentă a acestui proiect are în vedere realizarea trenului metropolitan de la Huedin la Dej, cu stații CFR noi între Baciu și Baciu Triaj, la Tetarom (Tăietura Turcului), Podul IRA (acolo unde se va intersecta trenul cu metroul) și Aerportul Cluj-Napoca.

Proiectul referitor la metrou are două etape de implementare: zona Florești – Spitalul Regional de Urgență – Vivo – Podul IRA, pe o distanță de aproximativ 20 de km, și traseul de 7 km între Gilău și Florești.

După finalizarea studiilor, va urma etapa finală a proiectului: licitația pentru proiectarea și executarea metroului și a trenului metropolitan Cluj, iar lucrările pentru finalizarea acestora vor costa, după primele estimări, peste un miliard de euro. Finanțarea lucrărilor va fi asigurată, potrivit afirmațiilor lui Emil Boc, cu ajutorul fondurilor europene, locale și naționale, inclusiv private.