
Debitarea tablei pentru această navă a ȋnceput ȋn şantierul gălăţean ȋn decembrie anul trecut. Odată cu punerea chilei, toate bloc-secţiile necesare construcţiei efective a navei ȋn România sunt pregătite pentru asamblare.

Nava a fost proiectată ȋn colaborare cu DMO şi RNLN şi are la bază conceptul navei Joint Support Ship HNLMS Karel Doorman, construită anterior tot ȋn şantierul gălăţean. Cea mai mare parte a proiectării navei a fost realizată ȋn Olanda, ȋn timp ce documentaţia de execuţie a fost realizată de Marine Engineering Galaţi.
Nava va avea aproximativ 180 de metri lungime. Pe lângă spaţiul pentru combustibil şi muniţie destinate aprovizionării altor nave, aceasta va dispune și de spaţii suficiente pentru mai multe elicoptere şi douăzeci de containere.
Următoarea etapă importantă din procesul de construcţie o constituie botezul navei, ȋnsă acesta va avea loc după ce nava va fi finalizată ȋn 2023.