Cautare




, Contributor

Beauty Contributor

Lifestyle |
|

Formula frumuseții între tradiție și inovație

O carieră de zeci de ani, construită cu pasiune în laboratorul farmaciei, atracția „chimică” a unei femei față de cosmeticele care i-au marcat copilăria și contextul actual, în care oamenii sunt tot mai atenți la ce le atinge pielea, sunt ingredientele ce stau la baza brandului de cosmetice naturale NN.
IMG_9527

Într-un domeniu în care oferta este aproape copleșitoare, brandul românesc Natural Nutrition (NN) reușește să îndeplinească una dintre cele mai arzătoare dorințe feminine: aceea de a fi frumoasă fără a face compromisuri. Aceasta pare să fie și misiunea căreia se dedică cofondatoarea NN, Christina Hesse, care a pornit la drum acum cinci ani cu doar șase formule naturale de îngrijire a pielii, bazate pe rețetele originale ale mamei sale, farmacista Maria Ardelean, în mâinile căreia a stat mai bine de 60 de ani secretul frumuseții multor femei, grației cremelor pe care aceasta le prepara în „culisele” farmaciei pe care o conducea.

În urmă cu câteva decenii, puteai număra pe degete produsele de îngrijire. Însă femeile preocupate de aspectul fizic știau că se pot bizui pe natură pentru a fi mai frumoase. Pe natură, dar și pe știință s-a bazat și Maria Ardelean în anii ʼ60-ʼ70, atunci când a început să le ofere femeilor, printre zecile de remedii pentru diferite afecțiuni medicale, primele sale formule naturale „de întreținere” și de „albire a pielii”, create în receptura farmaciei de provincie în care lucra (crema „Maria” era pe atunci extrem de populară în rândul femeilor care-și doreau să-și deschidă nuanța tenului). Inovația nu consta doar în asocierea ingredientelor – pe atunci se găseau doar câteva, precum lanolină, ceară de albine, unt de cacao, uleiuri, emulgatori, vitamina A și F, ci și în faptul că formulele nu conțineau nicio substanță „străină compoziției moleculare a pielii”, ci doar acei compuși naturali cu adevărat necesari hrănirii pielii, misiunea fiind cu succes îndeplinită prin reacțiile chimice care au loc în interiorul celulelor.

Christina Hesse, cofondatoarea NN Cosmetics

 

Când știința întâlnește pasiunea, se întâmplă lucruri uimitoare. Iar Maria Ardelean a continuat să prepare creme până a ieșit la pensie, la 55 de ani. Dar viața avea alte planuri; farmacista avea să o ia de la capăt printre străini, în Germania, unde locuiește și astăzi. A studiat din nou, pentru că diploma nu-i era recunoscută în întregime, apoi a obținut un post într-o farmacie, unde a lucrat timp de zece ani, până ce a atins vârsta de pensionare impusă de statul german. Vestea că o farmacistă talentată le oferă clientelor sale borcănele miraculoase dedicate îngrijirii tenului s-a dus repede în Nürnberg, motiv pentru care proprietarii farmaciei au decis să colaboreze alți câțiva ani cu românca.

Nici astăzi, la aproape 90 de ani, doamna Ardelean nu poate sta departe de prețioasele sale creme, implicându-se în continuare în crearea de noi formule și oferind sfaturi specializate fiicei sale, Christina Hesse, pentru a duce povestea cremelor cu tradiție mai departe.

Geneza brandului Natural Nutrition pare a fi considerată, categoric, „mâna” destinului. Deși a crescut printre eprubete, pahare Erlenmeyer și creuzete, Christina a ales filologia, pentru ca mai apoi să profeseze în domenii în care nici nu te-ai gândi, specifice mai degrabă părții masculine. Chemarea către cosmetică a venit mult mai târziu, când mirosul unei creme a brandului Aesop avea să-i trezească amintiri din copilărie, dar și ideea de a pune bazele unui mic laborator în care reproduce cosmeticele de odinioară, sub îndrumarea mamei și cu ajutorul Suzanei Vasilescu, o tânără consultantă de artă. Astăzi, cinci ani mai târziu și cu un portofoliu mult mai generos, ce include nouă game însumând peste 25 de produse dedicate îngrijirii pielii, povestea NN merge (și) mai departe…

Poate fi copleșitor să pornești de la zero într-un domeniu nou, însă Christina Hesse a avut alături cel mai bun mentor. În plus, curioasă din fire și tenace prin natură, și ea a luat-o de multe ori de la capăt, asemenea mamei sale. Primul produs ieșit din mâinile Christinei, atent supravegheată de doamna Ardelean, a fost „o cremă simplă, fără prea multe ingrediente, o așa numită «cremă de exercițiu» pentru a putea înțelege mai bine principiile emulsiei, rolul ingredientelor, modul în care se combină acestea, timing-ul etc.,” își amintește Christina. 

Deși acum stăpânește în totalitate „arta” preparării cremelor, se bazează încă pe cunoștințele mamei sale, care, adaugă ea, „se implică în continuare în crearea de noi formule, este foarte interesată de ingredientele moderne, le studiază formulă chimică, le evaluează eficacitatea și le elimină pe cele în care nu are încredere”. De altfel, filosofia brandului susține convingerile creatoarelor sale, luând în calcul faptul că, „atunci când aplici compuși sintetici pe piele, aceasta va avea tendința să-i respingă – efort care o poate îmbătrâni prematur”. Formulele NN se bazează pe sinergia ingredientelor, a căror asociere nu se face la întâmplare, ci valorificând potențialul maxim al fiecăruia. Pornind de la convingerea că „simpla absență a conservanților, coloranților, parabenilor sau compușilor chimici nu e suficientă”, dar „nici simpla prezență a ingredientelor naturale”, produsele NN susțin ideea că „o îngrijire naturală cu rezultate superioare e posibilă doar atunci când ingredientele din dieta pielii se potențează reciproc și au acțiune targetată”.

Fiecare formulă NN reușește să întâmpine cu brio nevoile specifice fiecărei consumatoare, continuând să se bazeze pe inteligența proprie pielii, furnizând substanțe active pe care aceasta le recunoaște și le acceptă. Ingredientele folosite sunt alese cu grijă și procurate exclusiv din Europa (Germania, Anglia, România, Elveția), printre cele valoroase numărându-se celulele stem vegetale, acidul hialuronic, peptidele, ingredientele de origine marină etc. Acestea au, potrivit Christinei, „o eficiență crescută în lupta împotriva semnelor trecerii timpului”. Dar nu sunt neglijate nici acele ingrediente considerate „banale”, cum ar fi un ulei vegetal sau un unt vegetal de calitate (jojoba, cocos sau shea) – „ceea ce contează cel mai mult este faptul că o piele bine hrănită rămâne flexibilă și este mult mai puțin predispusă la riduri”, precizează Christina.

În ultimii ani, cosmeticele naturale au câștigat tot mai mult teren. Dincolo de avantajele evidente unui ritual exclusiv natural, NN oferă și posibilitatea de a-ți personaliza regimul de îngrijire în cele mai mici detalii, în funcție de „capriciile” tenului tău: „Avem cliente care au alergii la diferite ingrediente și, în măsura în care acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic, le punem la dispoziție crema fără acel ingredient”. Mai mult decât atât, poți fi sigură că faci o alegere bună atunci când achiziționezi un produs, ne asigură Christina, completând că „ni se pare extrem de important acest lucru, încurajăm clientele să ne contacteze telefonic pentru o discuție mai în detaliu, atât despre cremele NN, cât și despre nevoile tenului lor”.

NN Cosmetics reprezintă, fără doar și poate, ceea ce în zilele noastre poartă numele de cosmetică de nișă. Create manual, prin procedeele originale, în serii de 20 de produse per lot, și turnate (tot cu mâna) în recipiente din sticlă fumurie sau metal, etichetate cu sigla brandului, produsele NN au un public tot mai numeros, format în mare parte din cliente fidele, atât în țară, cât și peste hotare, în țări precum Germania, Italia și chiar Statele Unite. Cremele sunt comercializate atât on-line, pe site-ul propriu și alte platforme interne și internaționale, cât și în farmacii și concept store-uri.

Ca în orice business, nici acesta n-a fost lipsit de provocări: pătrunderea pe piața românească, crearea unei rețele internaționale de distribuție, găsirea de furnizori etc. Expedierea produselor în străinătate, de exemplu, a reprezentat o provocare aparte, în mare parte din cauza anumitor ingrediente instabile, care-și pot modifica structura în cursul transportului sau din cauza temperaturilor extreme, însă brandul s-a adaptat și acestor condiții. Un alt aspect important este faptul că, datorită compoziției exclusiv naturale, produsele NN au un termen de valabilitate de șase luni, ceea ce poate impune o autolimitare a producției, în funcție de evoluția stocului.

Și, în ciuda concurenței reprezentate de industria cosmeticelor, NN privește încrezător spre viitor: „În primul rând, avem încredere, de fapt… ne iubim produsele și suntem sigure că o cremă cosmetică naturală bună va convinge după prima folosire, iar numărul clientelor fidele produselor NN confirmă această ipoteză”, spune Christina. În prezent, pe lângă gamele existente, NN se pregătește să adauge o nouă linie de produse, Active Line, „o linie care se adresează mai ales femeii moderne, dinamice, obișnuite să trăiască la foc continuu”, ne-a dezvăluit Christina Hesse. Pentru mine, adică. Și pentru tine…

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii