Cautare




, Contributor

ForbesCars |
|

ForbesCars: Versailles turbo

Citroen DS5
Vremurile în care vârful de gamă Citroen nu semăna cu nimic din gamă au trecut. Totuși, cel mai mare dintre DS-uri își păstrează individualitatea neatinsă.

De Gabriel Groșoiu

Mașinile franceze pot fi acuzate de orice, numai de lipsă de creativitate nu. Dar nu mă refer aici la orice brand din Hexagon, ci mai ales la Citroen. DS5 este cea mai bună dovada a faptului că un Citroen mare este la fel de ușor de ignorat în trafic, ca un castel răsărit între blocuri. Spoilerul frontal, cu discretele inserții cromate, atrage privirile și datorită decupajului ce uneste proiectoarele de ceață și semnalizatoarele.

Farurile care folosesc lumini de zi cu tehnologie LED sunt înnobilate de ornamentul cromat care se prelungește până dincolo de montant, sub formaunei crose de golf. Dar asta nu e tot. Difuzorul montat pe spoilerul spate face casa bună cu eșapamentul dublu. Partea din spate completează senzația generală de atipic, iar plafonul plonjat disimulează masivitatea mașinii.

Detalii în galeria foto by Autograma!

Atmosfera de la interiorul lui DS5 este plină de distincție. Bordul extravagant și tunelul median, ce amintește de cockpitul unui Airbus, te vor face să nu vrei prea curând ca drumul tău să ia sfârșit. Și aici, detaliile mărunte sunt cele care fac să conteze întregul.

Motorul 1,6 THP de 156 CP se dovedește elastic și energic, în ciuda faptului că nu este cel mai puternic propulsor pe benzină al gamei DS5. Cuplul maxim de 240 Nm este accesibil încă de la 1.400 rpm, iar intervenția turbinei se face simțita foarte discret, dupa 2.000 rpm. Per total, agregatul se dovedește îndeajuns de temperamental, dar cuvântul de ordine este confort.

Ținuta de drum a mașinii este ireproșabilă, în special din perspectiva celor care apreciază caracterul echilibrat și confortabil. Totuși, fenomenul de torque steer se face resimțit la limită, un factor în plus ce subliniază orientarea mașinii.

DS5 1,6 THP nu este nici pe departe lent, dar cu sigurantă nu a fost creat pentru racerii de miezul noptii. Suspenia convențională este confortabilă, dar abordarea unor suprafețe cu denivelări scoate la iveală un mod de funcționare relativ zgomotos. DS5 este un cruiser în adevăratul sens al cuvântului. Transmisia cu șase rapoarte lucrează impecabil, iar urcarea în trepte se face progresiv, fără reacții impulsive.

Un dezavantaj resimțit la rulare este dat de montanții dubli frontali, care obturează semnificativ vizibilitatea laterală la trecerile de pietoni sau la manevrele executate în spații strâmte. Pe total, această mașină trebuie cumparată de oricine vrea sa iasă din multime și este dispus să treaca peste unele compromisuri.

Cele 25 de testdrive-uri cu cele mai fierbinți mașini ale momentului din prima ediție a ForbesCars – The testdrive issue au fost realizate în totalitate în România, iar concluziile acestor teste sunt prezentate cititorilor prin intermediul unui layout spectaculos, care preia din elementele care au impus pe piață și revista lunară ForbesLife.

“ForbesCars reprezintă, după ForbesLife, o nouă ocazie pentru a dezvolta o secțiune prezentă în mod regulat în interiorul revistei într-o revistă de sine stătătoare.

Numai că spre deosebire de ForbesLife, ForbesCars este lansat în exclusivitate în format digital, iar tabletele iPad vor avea întâietate”, declară Ionuț Bonoiu, redactor-șef Forbes România.

Revista poate fi descărcată gratuit din aplicația de iPad a Forbes România.

(https://itunes.apple.com/ro/app/revista-forbes-editia-romaneasca/id580443828?mt=8)

În zilele următoare puteţi aflaţi de pe Forbes.ro cum calea Abarth reprezintă drumul pe care un Fiat trebuie să îl parcurgă pentru a ajunge dintr-un model de practic, simplu şi fără prea multe pretenţii o maşină care exprimă prin orice element al său bucuria de a conduce.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii