Cautare




, Contributor

ForbesCars |
|

ForbesCars: EMgage!

Noul BMW M5
Știu că este complicat să vorbești despre „mașina perfectă“ dar eu cred că am reușit să o găsesc. BMW M5 este rapid ca un Ferrari, te sperie la fel cum o face unul, are loc interior pentru toată familia ta și este mai ieftin decât orice supercar cu putere comparabilă...

De Tudor Bratu

Indiferent de religie, orientare politică, culturală sau chiar sexuală, cei care ar conduce noul M5 ar fi siguri că pentru prima oară în viață se pot lua în brațe fericiți. Pentru că tocmai au condus mașina perfectă.

Noul M5 doar seamănă cu o limuzină Seria 5. La fel cum aceste modele echipate cu pachet M doar seamănă cu un M5. Limuzina absolută a lui BMW are spoilere desenate agresiv, aripi evazate, praguri ce par să fie gata să taie asflatul cu ascuțimea lor, jante mari cu anvelope uriașe și patru evacuări din care izvorăște un sunet divin, unic în lume.

O “horcăială” scurtă anunță prezența unui V8 sub capotă, iar apoi de jur împrejur, dar și la interior se așterne o liniște demnă de o Seria 7 cu motor V8 și atât. Însă imediat ce începi să accelerezi, lucrurile denaturează. Un sunet înfundat, extrem de puternic, inundă interiorul și se ascute spre turația maximă în note ce îți fac pielea de găină. În exterior, un vuiet puternic precum cel al unei ape învolburate se apropie și trece pe lângă tine cu forța acustică și vizuală a unui avion ce tocmai decolează. Sunet perfect? Există. Mașina aceasta îl are.

Vezi detalii și in GALERIA FOTO

Legat de interior, aș putea scrie o poveste de dragoste al cărei început să se nască în M5. Elementele M împânzesc interiorul, dar sunt discrete. Echiparea standard este foarte bogată, dar merită cheltuite alte sume importante pentru înnobilarea completă.

Aproximativ 7.500 de euro trebuie să cheltuiești pentru ca tot interiorul să fie acoperit în piele de cea mai fină calitate. Vitezometrul e gradat cu cifre din 30 în 30 km/h, volanul e cusut cu trei fire groase în culorile M, iar scaunele sunt cele mai confortabile/sportive/spectaculoase scaune montate vreodată într-un BMW.

Pe brațul stâng al volanului sunt amplasate butoanele M pe care poți să salvezi setările tale pentru cutie, direcție, suspensii, motor, head-up-display. Sunt mai puține setări decât la generația precedentă și mai simplu de organizat și tot ce ar trebui să reții este “Sport Plus”. Astfel, motorul V8 bi-turbo este pregătit să îți dea tot ce are mai bun. 560 CP și 680 Nm îți stau la dispoziție pentru a atinge 100 km/h în 4,3 secunde. Suspensiile, cutia cu dublu-ambreiaj, frânele și direcția funcționează perfect.

Ținuta de drum este ireal de neutră, abia la o valoare foarte mare a vitezei spatele va supravira agresiv. Controlul depinde mai departe de șofer, dar mașina va răspunde rapid și exact de fiecare dată. Cu 130.000 de euro cumperi un M5 echipat complet, care se poate ține fără probleme după un Ferrari de două ori mai scump. (Tu, având în M5 și toată familia după tine). Logic, acesta este motivul pentru care trebuie să conduci un M5 cât mai curând…

Cele 25 de testdrive-uri cu cele mai fierbinți mașini ale momentului din prima ediție a ForbesCars – The testdrive issue au fost realizate în totalitate în România, iar concluziile acestor teste sunt prezentate cititorilor prin intermediul unui layout spectaculos, care preia din elementele care au impus pe piață și revista lunară ForbesLife.

“ForbesCars reprezintă, după ForbesLife, o nouă ocazie pentru a dezvolta o secțiune prezentă în mod regulat în interiorul revistei într-o revistă de sine stătătoare.

Numai că spre deosebire de ForbesLife, ForbesCars este lansat în exclusivitate în format digital, iar tabletele iPad vor avea întâietate”, declară Ionuț Bonoiu, redactor-șef Forbes România.

Revista poate fi descărcată gratuit din aplicația de iPad a Forbes România.

(https://itunes.apple.com/ro/app/revista-forbes-editia-romaneasca/id580443828?mt=8)

În zilele următoare puteţi aflaţi de pe Forbes.ro cum mașinile franceze pot fi acuzate de orice, numai de lipsă de creativitate nu. Iar DS5 este cea mai bună dovada a faptului că un Citroen mare este la fel de ușor de ignorat în trafic, ca un castel răsărit între blocuri.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii