De Tudor Bratu
Un cititor comenta la pozele acestui test spunând că ”un posesor de Allroad va dori întotdeauna să își cumpere următorul Allroad”. După ce conduci mașina, tinzi să-i dai dreptate fără pic de remușcări. Crossoverul dintre un break A6 și un SUV a ajuns anul acesta la a treia generație, iar rezultatul este cel mai spectaculos din istorie.
Cu un aspect fantastic, bazat pe noua generație A6 și condimentat cu elementele specifice Allroad, noul crossover de clasă mare Audi este un adevărat competitor intern pentru SUV-urile Q5 și Q7. Desigur, acest lucru este valabil în principal pentru clienții care caută esența unui SUV, calitățile acestuia și nu musai forma unuia. Cu un preț de pornire similar cu al SUV-urilor, Allroad-ul de top pornește de la aproape 66.000 de euro, iar opționalele îi pot adăuga încă 20.000 de euro.
Detalii şi în galeria foto by Autograma
Allroad-ul de top înseamnă o versiune echipată cu cel mai nou motor diesel dezvoltat de Audi. Celebrul 3.0 TDI, V6 a primit dublă supra-alimentare devenind astfel BiTDI în listele de prețuri. 313 CP este puterea sa maximă, iar cuplul motor maxim este de 650 Nm. Standard, mega-dieselul este cuplat transmisiei automate Tiptronic, cu opt rapoarte și tot standard, special pentru Allroad, este oferită și suspensia pneumatică, al cărei program special Allroad ridică garda la sol mai mult decât la un A6 standard, pentru a crește capacitățile de trecere prin teren accidentat. Pe lângă interiorul foarte luxos, magia lui Allroad vine din noul motor diesel.
El este capabil să ducă Allroad-ul de la 0 la 100 km/h în doar 5,6 secunde, valoare întâlnită de obicei la mașinile sport. Tracțiunea integrală quattro, standard pentru Allroad, este responsabilă cu transmiterea eficientă a puterii mari către toate cele patru roți și nu există astfel pierderi de aderență mari nici măcar pe suprafețe cu aderență scăzută.
Modul Dynamic al Audi Drive Select scoate la iveală motivul care completează perfect răspunsul la întrebarea “De ce merită condusă această mașină”. Pe lângă forța mare a propulsorului, sunetul motorului este absolut fantastic în acest mod, nu amintește deloc de un diesel, ci de o mașină de competiție.
Află detalii şi despre noul Audiu A3: ForbesCars: Long live the prince!
Amortizoarele controlate electronic și suspensia penumatică asigură fie o ținută de drum foarte confortabilă, fie una ireal de sportivă pentru dimensiunile mașinii. Singurul minus ce merită menționat este că suspensia este prea zgomotoasă pe denivelări pentru caracterul super-premium al acestui model.
Cele 25 de testdrive-uri cu cele mai fierbinți mașini ale momentului din prima ediție a ForbesCars – The testdrive issue au fost realizate în totalitate în România, iar concluziile acestor teste sunt prezentate cititorilor prin intermediul unui layout spectaculos, care preia din elementele care au impus pe piață și revista lunară ForbesLife.
“ForbesCars reprezintă, după ForbesLife, o nouă ocazie pentru a dezvolta o secțiune prezentă în mod regulat în interiorul revistei într-o revistă de sine stătătoare.
Numai că spre deosebire de ForbesLife, ForbesCars este lansat în exclusivitate în format digital, iar tabletele iPad vor avea întâietate”, declară Ionuț Bonoiu, redactor-șef Forbes România.
Revista poate fi descărcată gratuit din aplicația de iPad a Forbes România. (https://itunes.apple.com/ro/app/revista-forbes-editia-romaneasca/id580443828?mt=8)
În zilele următoare puteţi aflaţi de pe Forbes.ro de ce noul BMW M5 este la fel de rapid ca un Ferrari.