Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Forbes Small Business: Povestea unei afaceri cu produse bio, care s-a născut după mulţi ani nesănătoşi de corporaţie

Ciprian Stancu, fost director de vânzări pe 6 ţări în cadrul CME, a renunţat la cariera din mediul corporatist pentru o viaţă sănătoasă şi a investit totul în pasiunea lui pentru produse bio.
Ciprian-Stancu

După 15 ani de muncă în corporaţie, timp în care a fost head of New Media & MediaPro, iar în ultimii ani a coordonat managementul de vânzări din 6 ţări, în cadrul grupului CME (care deţine şi Pro TV) , Ciprian Stancu a hotărât să lase totul în urmă şi să investească într-o afacere proprie – producţia şi retailul de produse bio.

Sătul de reguli, proceduri, şedinţe, dureri de spate de la statul pe scaun, mâncat din caserole pe birou, muncit în weekend şi trimis rapoarte din vacanţă a simţit nevoia de o schimbare radicală.

,,Fiind mare consumator de bio, de 5 ani fermier ecologic şi convins că bio face bine oamenilor, am simţit că asta trebuie să fac. Nu am stat pe gânduri. Mi-am ascultat intuiţia, înainte de a face orice calcul”, povesteşte Ciprian Stancu. Business-ul era început încă din 2010, când a investit circa 3.000 de euro într-un solar şi câteva utilaje care să-l ajute la cultivarea de legume bio.

,,Dacă în 2010 cultivam stângaci primele legume, astăzi, în ferma Republica Bio sunt aclimatizate 59 de soiuri arhaice de tomate, colectate din toată lumea”, explică antreprenorul.

În 2014, a început să lucreze la o platformă de retail online, republicaBIO.ro, pe care a lansat-o în luna martie a acestui an. La platforma au lucrat 10 oameni şi 15 colaboratori timp de mai bine de 6 luni. ,,O perioadă cumplit de grea, cu milioane de întrebări şi jumătăţi de răspunsuri.  În 2015, am accelerat foarte mult activităţile. Am introdus pe piaţă primul produs propriu: uleiul de cocos ecologic Republica BIO şi am început exploatarea unei livezi de câteva hectare în Valea Călugăreasca, Prahova. Acum pregătim un proiect impresionant de cooperativa agricola pentru producţie ecologica, ce va fi implementat şi funcţional în 2016”, explică Ciprian Stancu.

Amortizarea investiţiei făcute până acum estimează să o facă în următoarele 18 luni, dar plănuieşte să lanseze şi alte linii de business în perioada imediat următoare, aşa că ,,tot profitul urmează să fie reinvestit pe o durată nedeterminat”, precizează Stancu.

Ponderea produselor proprii în totalul vânzărilor pe care le face prin magazinul online este încă mică, sub 10%. ,,Avem peste 3.000 de produse, toate certificate ecologic. Oricât de multe produse proprii am dezvolta, ponderea lor va rămâne mică. Dar, dacă luăm în discuţie întregul business, probabil că ponderea producţiei proprii va ajunge la 50% din cifra de afaceri, în 3 ani”, declară antreprenorul.

El estimează că magazinul online va obţine o cifră de afaceri până la finele anului de 100.000 de euro.

Cât despre planurile pentru următoarea perioadă, pe partea de retail lucrează la un model francizabil atât în România, cât şi în restul Europei. ,,Să îl numim kit de retail dedicat pieţei de bio. În Europa este dedicat fondurilor de investiţii”, explică Stancu.

Pe partea de dezvoltare produs, în 2016, plănuieşte să cultive şi mai multe produse noi şi să facă primii paşi spre exportul acestora către reţele de retail din Europa şi Statele Unite.  Apoi, în ceea ce priveşte investiţiile în agricultură, îşi doreşte să înfiinţeze o ferma ecologică, pe o suprafaţă de 10 hectare în Valea Calugărească, iar investiţiile să vină din fonduri europene.

Piaţa locală de produse bio este, în prezent, una foarte mică, reprezentând sub 0,5% din comerţul din FMCG, potrivit reprezentantului Republica Bio. În 2014, valoarea acestei pieţe era de circa 25-30 de milioane de euro, iar, conform estimărilor lui, în 2015, aceasta va depăşi 45 de milioane de euro şi abia în 2015 ar putea ajunge la 100 de milioane de euro.

Forbes Small Business

Forbes Small Business: O tânără a mizat pe un boutique de bijuterii și are afaceri de aproape 80.000 de euro

Forbes Small Business: Clos de Colombes – Colțul de rai al antreprenoarei Anne-Marie Rosenberg

Forbes Small Business: Atelier Interesart, despre oameni și flori

Despre forme și fond, Izzidesignbox

Șezi și fă afaceri

Forbes Small Business: Machetele auto, pasiunea unui antreprenor nonconformist

Forbes Small Business: The Coffee Factory sau ce aromă are succesul

Forbes România lansează ediția specială „Small Business – România celor mici”

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii