Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Forbes Small Business: Patru antreprenori din Cluj au afaceri de 800.000 de euro din producția locală de cosmetice

Bazele producătorului clujean de cosmetice Etera au fost puse în 1994 de patru specialiști în domeniul producției cosmetice și cercetării. Astăzi, Etera Cosmetice rulează afaceri de aproape 800.000 de euro prin producerea și comercializarea pastei de dinți, șampoanelor și a cremelor.

Inginerul chimist Ioan Podea și chimistul Doina Bunduchi, ambii specializați în producția de cosmetice, și doctorul în chimie Gheorghe Ciurdar, alături de chimistul Aurel Gânscă, specialiști în cercetare, sunt cei patru care au crezut în potențialul cosmeticelor românești și au creat Etera Cosmetice, compania care produce brandurile Plant Activ și Etera.

La momentul înființării, compania a reprezentat extinderea domeniului de activitate al firmei Extracte Naturale Natex (producător de arome și extracte pentru industria alimentară), prin fabricarea compozițiilor de parfurmare pentru industria de săpunuri și detergenți, dar și prin producția cosmeticelor.

„Numele de Etera a fost inspirat de numele uleiurilor eterice folosite ca ingrediente active principale în producția de parfumerie și cosmetice”, spune Camelia Mugea, director comercial Etera Cosmetice.

VEZI MAI MULTE POVEȘTI DESPRE MICI AFACERI

Cei patru acționari au achiziționat, din fonduri proprii, un teren de 5 hectare la 8 kilometri de Cluj, unde au construit un sediu de birouri și laboratoare care se întind pe o suprafață de 1.800 metri pătrați, precum și o hală de producție de 2.000 metri pătrați. Laboratorul în care produsele sunt fabricate a fost dotat la acea vreme cu echipamente de producție cum ar fi malaxoare pentru preparare și linii de îmbuteliere. Prețul celui mai performant echipament, un spectometru de masă și gaz cromatograf (prin care se poate analiza calitatea și cantitatea oricărei substanțe) a fost de peste 250.000 de dolari.

Obstacolele cu care cei patru acționari s-au confruntat la început au fost procurarea materiilor prime și ambalajelor, dar și etapele structurării pieței cosmeticelor.  „Pe parcursul realizării investiției au fost dificultăți legate de procurarea materiilor prime și ambalajelor, deoarece firmele de stat erau reticente în a colabora cu firme private nou înființate. Mai apoi, dificultățile au fost legate de etapele structurării pieței cosmeticelor, care a evoluat de la distribuitori mici sau chiar persoane fizice pe zone, la distribuitori mari specializați și apoi la rețele de magazine românești și internaționale”, după cum menționează Camelia Mugea.

Produsele fabricate sunt distribuite sub două mărci: Plant Activ și Etera. Inițial a fost lansată marca Plant Activ, prin care sunt comercializate produse pentru ten, pentru păr, pentru bărbați și pentru plajă. Ulterior, sub marca Etera au început să fie comercializate vopsea de păr și pastă de dinți. „Formulările de paste de dinți au fost create în laboratorul Etera din Brașov, care a funcționat o perioadă de timp cu specialiști români cu îndelungată experiență în domeniu. Etera a creat și prima pastă de dinți destinată persoanelor care fac tratamente homeopate”, spune Camelia Mugea.

Criza financiară nu a reprezentat o problemă pentru companie: în perioada 2006 – 2014, cifra de afaceri s-a triplat. În 2014, producătorul clujean a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 800.000 de euro, în creștere cu 14% față de anul precedent.

Produsele Etera Cosmetice pot fi comandate online, dar sunt și comercializate prin intermediul marilor lanțuri de retail. De asemenea, firma Etera Prod  produce și detergenți lichizi și dezinfectanți avizați sanitar. Potrivit Cameliei Mugea, în topul vânzărilor sunt mai multe produse cu un volum de vânzări „aproape identic”. Printre cele mai bine vândute produse sunt pasta de dinți Etera cu cătină și echinaceea, crema de ras și balsamul după ras Plant Activ sau șamponul de plante Plant Activ.

Piața locală de produse cosmetice este „deosebit de concurențială”, spune Camelia Mugea, dar previziunile companiei pentru anul curent sunt optimiste. Pe lângă intenția de a extinde producția, Etera Cosmetice plănuiește să achiziționeze noi echipamente de preparare și ambalare a produselor.

În acest moment, noi produse Etera Cosmetice se află în curs de fabricare și vor continua să conțină ingrediente active pe bază de uleiuri naturale. „Pentru 2015, previziunile sunt optimiste, în sensul păstrării trendului ascendent atât prin contracte cu noi clienți cât și prin lărgirea gamei de produse prin lansarea unui număr important de produse”, mai spune Camelia Mugea.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii