Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Forbes Small Business: Iulian Pădurariu aduce serviciu de car sharing la Cluj

Dacă te afli în Cluj, din septembrie, vei putea conduce fie un Volskwagen UP, fie un Smart prin serviciul Get Pony, la prețul de un leu pe minut.
Iulian Padurariu

Iulian Pădurariu, pasionat al teoriilor comportamentale, a absolvit Academia de studii Economice (ASE), facultatea de Management, și are un MBA de la WU Executive Academy din Viena. El a plecat din țară în urmă cu opt ani, prin prisma business-ului său, după ce și-a vândut casa și mașina pentru că și-a propus ca timp de zece ani să locuiască în orașe diferite din lume pentru a înțelege și alte culturi. Vine des în țară, fiindcă are afaceri aici. Totuși, sfătuiește toți tinerii să călătorească cât de mult posibil, iar dacă au prilejul de a studia în străinatate cu atât mai bine. Spune că atunci când ești confortabil undeva, cel mai bine și mai bine este să te muți.

Client de peste cinci ani al serviciilor de car sharing din Viena, zice că are cheltuieli de sub 100 de euro lunar. Iulian Pădurariu spune că atunci când pornește o afacere aceasta trebuie să fie soluția unei nevoi pe care o are și trebuie rezolvată. După ce a cochetat o bună bucată de vreme cu ideea de a implementa și în România un astfel de serviciu, a hotărât, în cele din urmă, împreună cu asociatul său, să o lanseze în Cluj, unde, pe lângă altele, este mentor pentru câteva start-up-uri.

Cel mai bun sfat pe care l-a primit a fost să nu înceapă proiectul în București, menționează el, fiindcă deși Capitala are un potențial mare Clujul se vrea un smart city al tehnologiei. Unul dintre motivele pentru care susține că nu a vrut să implementeze inițial serviciul în București a fost frica de vandalsim, de lipsa siguranței cât și de dificultatea de găsi locuri de parcare.

A investit 200.000 de euro, dintre care 100.000 de euro au fost de la un angel investitor care va avea 25% din afacere, iar 100.000 de euro au fost bani proprii.

La ora actuală are o flotă de 50 de mașini, dintre care 25 Smart și 25 Volskwagen Up.

„Mașinile sunt luate prin leasing operațional, costul fiecăreia fiind undeva între 200-300 de euro pe lună, timp de doi ani, pentru a valida ideea și pentru a nu ne încărca cu datorii. Partea bună aici este că în contabiliate vom avea doar costurile astea, adică chiria lunară, iar la fiecare unu-doi ani putem avea flota reînnoită”, spune antreprenorul.

El adaugă că în primul an, după calculele lor o mașină poate fi împărțită de 40 de membri. „Astfel ne aștepăm la un număr de 2.000  de oameni în primele șase luni”, adaugă Iulian Pădurariu.

Până în prezent, s-au înscris peste 200 de oameni pe care el îi numește early drivers, care, potrivit spuselor lui, provin din cartiere importante din Cluj.

Ca planuri de viitor, vrea să suplimenteze flota să ajungă la aproximativ 100 de mașini în Cluj, iar până în 2017 să se extindă în Timișoara, Sibiu și București.

„Studiile arată că o astfel de mașină ar elibera nouă locuri de parcare”, mai spune el.

Serviciu va fi tarifat pe minut, iar banii se vor retrage automat de pe card în urma achitării plății unui abonament pentru a folosi aplicația. În prezent au contracte cu cu Banca Transilvania, fiind lider pe piața din Cluj – după cum mai adaugă antreprenorul.

El este și co-fondator al unei agenții de publicitate, Marks, cu sediul în Capitală, și are afaceri estimate la 1 milione și jumătate de euro. Mai are un business online prin care oferă consultanță firmelor mici și mijlociii care au cifre de afaceri sub 10.000 de euro – Contakeeper, care îi aduce venituri de circa 5.000 de euro pe lună.

În Viena, Iulian Pădurariu este partener la o firmă de consultanță de business pentru un birou Troutand Parteners. El spune că are un venit lunar  între 10.000 de euro și 20.000 de euro, bani pe care îi reinvestește constant.

 

Forbes Small Business

Forbes Small Business: O tânără a mizat pe un boutique de bijuterii și are afaceri de aproape 80.000 de euro

Forbes Small Business: Clos de Colombes – Colțul de rai al antreprenoarei Anne-Marie Rosenberg

Forbes Small Business: Atelier Interesart, despre oameni și flori

Despre forme și fond, Izzidesignbox

Șezi și fă afaceri

Forbes Small Business: Machetele auto, pasiunea unui antreprenor nonconformist

Forbes Small Business: The Coffee Factory sau ce aromă are succesul

Forbes România lansează ediția specială „Small Business – România celor mici”

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii