Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Forbes Small Business: Din pasiune pentru modă

În urmă cu câțiva ani, Alina Cîrstea nu găsea în România rochia potrivită criteriilor sale. Astăzi are propriul magazin de rochii, un business de 2 milioane de lei.
l

A terminat o facultate cu profil informatic și avea propriul salon SPA în Dorobanți, însă moda a pasionat-o dintotdeauna. Totul a pornit dintr-o nevoie prin care trec toate femeile: găsirea rochiei potrivite pentru un eveniment special. „Ideea a venit în 2008, la nunta fratelui meu. Am căutat-o rochie de seară și mi-am dat seama că că pe piața românească nu era suficientă oferta de rochii de ocazie. Mi-am dat seama că e o piață foarte bună și aș putea să reușesc”, spune Alina Cîrstea. Așadar, spiritul său antreprenorial deja format și pasiunea pentru fashion au împins-o către pasul următor.Timp de șase luni de zile și-a făcut documentarea necesară, a studiat piața și în 2009 s-a hotărât. A eliberat spațiul din Dorobanți, iar cu o investiție proprie de 30.000 de euro și multă răbdare a pus bazele Cristallini, un magazin multi-brand, ce oferea rochii pentru ocazii speciale, rochii de seară sau de cocktail, aduse din SUA.

dInițial, tânăra a demarat afacerea cu  opt rochii și un spațiu de 40 de metri pătrați, dar a perseverat, a tot continuat să importe și în 2010 a lansat showroomul și site-ul online. Pentru că a început să aibă comenzi încă din prima lună, Alina Cîrstea a simțit potențialul de dezvoltare al businessului și a trecut la pasul următor: conceperea propriilor modele de rochii. Atelierul a survenit, după cum spune antreprenoarea, în urma cererilor femeilor care doreau să-și personalizeze rochia. „Am început cu un singur angajat, o croitorească, apoi două, iar astăzi lucrează în atelier 30 de persoane”, spune tânăra. În 2012 a lansat prima colecție de rochii de seară, Limited Edition, dar a comercializat în parelel și rochii importate. La final de 2013 a decis să se axeze doar pe producție proprie și să confecționeze toate rochiile în propriul atelier de creație. La cererea clientelor deja fidele, Cristallini a lansat și prima colecție de rochii de mireasă, dar și linia pentru bărbați Consiglieri.

Pentru toate produsele, atât cele pentru femei, cât și pentru bărbați, se folosesc doar țesături de calitate, acesta fiind principiul de bază al creațiilor Cristallini, după spusele fondatoarei. Așadar, brandul se adresează celor care „au cultura unui produs de calitate”, care vor să capteze atenția într-un mod elegant la un eveniment special, persoanelor începând de la 18 până la 60 de ani, cu venituri peste medii. Rochiile Cristallini variază între 1.300 de lei și 7.000 de lei, prețul mediu fiind undeva la 2.500 de lei, spune antreprenoarea care vinde între 150-170 de rochii pe lună. La fel, un costum pentru bărbați se poate găsi la un preț mediu de 2.500 de lei, însă, în funcție de țesătură poate ajunge și la 17.000 de lei, cum ar fi sacoul cu fir de aur.

La creațiile sale apelează deja numeroase persoane din mediul de afaceri, vedete, dar și oameni de rând, când sunt în căutarea unei ținute pentru ocazie specială. De asemenea, brandul Cristallini a început să fie cunoscut și la nivel internațional, prin intermediul persoanelor publice care apelează la ținutele Alinei Cîrstea. Anul anterior, compania a avut o cifră de afaceri de aproximativ 2 milioane de lei și un profit de aproximativ 64.000 de lei, iar pe 2015 tânăra antreprenoare estimează o cifră de afaceri de 2,5 milioane de lei și 100.000 de lei profit. Printre planurile sale se numără stabilizarea poziției în topul segmentului său de piață, dar și o mai mare extindere internațională. De asemenea, nu exclude dezvoltarea brandului pe francize sau propunerile retailerilor din categoria luxury.

Dacă și-ar descrie în două cuvinte succesul businessului, tânăra ar spune „pasiune și muncă”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii