Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Forbes Small Business: The Coffee Factory sau ce aromă are succesul

Ştefan Iordache este cu adevărat un pasionat al cafelei şi pentru că a vrut ca tot mai mulţi oameni să descopere această lume a aromelor, a deschis The Coffee Factory.
coffee factory

„Numele de Coffee Factory nu este doar generic, chiar facem cafea aici.”, spune cu entuziasm Ştefan Iordache. Într-adevăr, odată ce intri înăuntru te întâmpină mirosul de cafea proaspăt măcinată, iar acest lucru nu e întâmplător. Angajaţii, deocamdată doar patru, nu pot veni parfumaţi la serviciu pentru a nu perturba ambientul, iar fumatul este interzis din acelaşi motiv.

Nici zona în care e amplasată cafeneaua nu este la întâmplare. Şapte facultăţi şi două licee se află în apropiere şi Ştefan Iordache şi-a dat seama de potenţialul zonei acum câţiva ani când mergea la o cafenea în zonă la 8 dimineaţa, iar când scotea capul din faţa laptopului o oră mai târziu, cafeneaua era plină. „Locul l-am ales şi datorită faptului că avem o curte interioară foarte mare şi plină cu verdeaţă pe care vrem să o deschidem în aprilie. O să crească capacitatea de două-trei ori”.

Ştefan Iordache s-a pregătit serios pentru acest gen de afacere şi a participat la un curs în Germania la The Coffee Consulate. „Atunci am luat totul de la zero. Mi-a deschis foarte mult ochii şi am intrat în această lume având alături profesionişti şi oameni care abordează diferit cafeaua”, povestește el.

The Coffee Factory a intrat pe piaţă cu metode noi de preparare a cafelei, dar şi cu cafele rare tocmai pentru ca oamenii să testeze noi sortimente. „Oamenii sunt foarte deschişi, avem oameni care cumpără coffee-to-go şi mă întreabă ce cafea nouă le mai dau, când mai vine ceva nou etc” Nu doar cafeaua are succes la Coffee Factory, dar şi vinul. „Avem şi wine bar. Până pe la 6-7 seara mergem pe cafea, iar apoi promovăm mai mult vinurile”.

Ştefan îşi procură cafeaua în principal din Germania, dar şi din alte ţări precum Italia, Olanda, Spania sau Anglia. „Avem de asemenea un contract foarte bun şi cu o cafea din Guatemala. În plus avem şi monkey coffee din India. Maimuţele, în perioada în care nu mai sunt fructe în junglă, se duc pe plantaţiile de cafea, mănâncă boabele de cafea iar apoi le scuipă. Fermierii culeg acele boabe pentru că sunt cele mai bune“, spune el.

coffee factory2Orele pe care Ştefan Iordache le petrece zilnic în cafenea sunt direct proporţionale cu pasiunea sa pentru cafea. „De obicei ajung pe la 9 dimineaţa la cafenea şi foarte rar plec inainte de 10 seara. Numărul de ore este foarte mare pentru că este o perioadă foarte amplă, de dezvoltare”, mărturisește Ștefan Iordache.

The Coffee Factory lucrează cu o firmă care le asigură transportul din orice colţ al lumii la un preţ rezonabil, care variază in funcţie de zonă de la 0,5 la un leu pe kilogram.

„I-aş sfătui pe cei care încep o astfel de afacere să folosească cafea proaspăt prăjită, un espressor foarte bun la care să poţi regla temperatura şi presiunea şi să angajeze un barista care chiar să se priceapă la făcut cafea. Este foarte important. Am avut cazuri în care ne-au venit la interviuri barista de la companii foarte mari şi nu s-au descurcat deloc”, mai explică el. În timp ce la marile lanţuri totul este automatizat, la Coffee Factory totul este făcut manual, cu mare atenţie la fiecare detaliu, iar abordarea aceasta diferită şi plină de pasiune faţă de cafea le aduce succesul.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii