Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Forbes Small Business: Clos de Colombes – Colțul de rai al antreprenoarei Anne-Marie Rosenberg

În comuna 23 August, lângă pădurea Comorova, există un mic „colț de rai” pentru gurmanzi, așa cum îi place franțuzoaicei Anne-Marie Rosenberg să spună despre „Clos des Colombes”.

Antreprenoarea cu origini românești s-a stabilit în România în 2001 și după ce, neobosită, a căutat prin Dobrogea podgoria perfectă, un an mai târziu a cumpărat lângă Olimp un teren de patru hectare din care anual îmbuteliază circa 18.000 de sticle de vin.

Între timp a deschis o cramă și un restaurant cu o capacitate de aproximativ 100 de locuri, iar, în 2006, a produs primul vin din podgoria sa din Dobrogea.

Născută într-o familie de viticultori francezi, cu tradiție în materie de vinuri, Anne-Marie Rosenberg nu vorbește despre Clos des Colombes ca despre o afacere. Spune că nu a venit aici să pună temelia unui business, neavând niciun plan de afaceri în minte atunci când s-a întors în țara natală a bunicului ei român, dar stabilit ulterior în Franța. Bunicul său nu i-a vorbit niciodată despre România, dar ea s-a simțit atrasă de acest loc și a vrut să își urmeze pasiunea, adică să gătească și să facă vinuri.

În ceea ce privește piața, antreprenoarea este de părere că oamenii încă mai trebuie educați, totuși atunci când îi vizitează crama, clienții săi se arată foarte încântați și sunt deschiși să învețe lucruri noi.

Clos, în franceză, înseamnă închis, și descrie o podgorie închisă, împrejmuită de un zid de pietre, iar Colombes, care înseamnă porumbei, spune povestea porumbelului pe care l-a văzut Anne-Marie Rosenberg înainte să achiziționeze terenul viran.

Vegetația sălbatică, lavanda, fântâna, băncile din lemn, mesele și scaunele, grădina care reflectă un stil de viață franțuzesc, solul – terra rossa și vinul al cărui nume îl poartă, dau impresia unui loc îndepărat de litoral.

Anne-Marie Rosenberg se implică activ în fiecare etapă a realizării produsului final, astfel că vinurile produse la Clos de Colombes sunt vinificate, maturate în barrique de lemn și îmbuteliate chiar pe domeniu.

În total, antreprenoarea a investit aproximativ un million de euro, iar sticlele sale de vin au ajuns pe rafturile Mega Image, Auchan, Real și Carrefour, dar și în casele celor care străbat țara în special pentru experiențe culinare unice, fie că vorbim despre preparatele franțuzești, fie de vinul produs la „Clos des Colombes”.

Sursă foto: Arhivele Clos des Colombes

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii