Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Forbes Small Business: Cafeneaua unde orice produs costă 5 lei

Pentru arhitectul Radu Savopol, cifra 5 este norocoasă: a deschis o cafenea ,,5 to go” unde orice produs costă 5 lei, cifra de afaceri este de 50.000 de euro, iar clienții au 5 motive să revină.
IMG_0356(1)

Conceptul ,,5 to go” a fost proiectat în 2014 și se diferențiază de celelalte cafenele prin prețul unic de 5 lei. Astfel, clienții au la dispoziție o gamă variată de produse, printre care diverse feluri de cafea, prăjituri, sucuri sau sandwich-uri, fiecare la prețul unic de 5 lei: ,,5 lei este o sumă destul de ușor digerabilă pentru domeniul HoReCa”, explică Radu Savopol, fondatorul afacerii. Menținerea prețului scăzut este rezultatul experienței de peste 15 ani pe care antreprenorul o are în domeniul HoReCa, precum și al prețurilor convenabile pentru spațiile comerciale. Cu toate acestea, niciuna din cele trei locații nu a înregistrat pierderi în cele șase luni de activitate.

Prima cafenea ,,5 to go” a fost inaugurată în luna ianuarie, iar în următoarele patru luni,  antreprenorul a mai deschis încă două cafenele ,,5 to go”. Pentru fiecare din aceste cafenele, investiția inițială variază între 10.000 și 15.000 de euro . Cifra de afaceri înregistrată până la momentul actual este de 50.000 de euro, cea mai scumpă comandă făcută vreodată a fost de 100 lei, iar valoarea bonului mediu este de aproximativ 10 lei.

VEZI MAI MULTE POVEȘTI DESPRE MICI AFACERI

Dificultățile întâmpinate au fost strâns legate de legislație, dar și de închirierea spațiilor: ,,Sunt multe cerințe și taxe suplimentare, ca în cazul unui restaurant sau unui bar de dimensiuni medii. În plus, dificultățile apar și în găsirea spațiilor comerciale la o chirie normală și într-o zonă bună”, explică fondatorul.

Radu Savopol este designer de interior și arhitect, iar de amenajarea locației s-a ocupat el însuși: ,,Am acest privilegiu de a-mi putea pune singur în practică proiectele în acest domeniu. Este mult mai ușor și satisfacția este mult mai mare când realizezi cât de mult contează design-ul pentru o locație, fie ea coffee shop, pub sau club”, spune acesta.

Fondatorul ,,5 to go” e familiarizat cu antreprenoriatul, dar și cu domeniul HoReCa, întrucât mai deține brandul de cafenele Old Nick Pub din București și Sibiu. Investiția, conceptul și experiența l-au determinat să considere că o nouă afacere în acest domeniu va fi sustenabilă: ,,Este o perioada în care domeniul HoReCa a devenit mult mai selectiv cu cei ce vor să se lanseze în acest segment. Perioada în care oricine avea o suma de bani de investit în acest domeniu reușea să își deschidă o cafenea, bar sau restaurant a trecut, acum îți trebuie o minimă experiență, un concept bun și o investiție pe măsură, iar fără management  bun nu ai cum sa reziști”, mai spune el.

Referitor la produsele din meniu, Radu Savopol afirmă: ,,Pot spune că acoperim, o mare parte din gusturile clienților de coffee shop-uri. Cel mai comandat produs este Caffe Latte și limonada care este o rețetă proprie și care are un succes foarte mare în vara aceasta”.

Cum cifra 5 este fundația pe care s-a clădit conceptul, clienților le sunt oferite 5 motive să revină: gustul, profesionalismul, rapiditatea, diversitatea și stilul de viață.

În următorii doi ani, Radu Savopol intenționează să continue dezvoltarea conceptului ,,5 to go” atât în București, cât și în marile orașe din țară. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii