Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Forbes Small Business: Aplicație – Cum descoperi alunițele canceroase

Mircea Popa și echipa sa au atras peste patru milioane de euro pentru a dezvolta aplicația SkinVision.
skin

Să tratezi cancerul de piele te poate costa viața, dacă nu îl descoperi din timp. Pornind de la această premisă, Mircea Popa, cofondator al SkinVison a pus bazele unei aplicații care poate detecta melanomul cu o acuratețe de 80%, folosind o singură fotografie încărcată direct de pe smartphone.

Aplicația nu înlocuiește dermatologul, spune Mircea Popa, totuși atrage atenția asupra riscului unui melanom. „Noi nu încercăm să înlocuim un dermatolog. Noi vrem ca utilizatorul să folosească aplicația, iar dacă este cazul, apoi să meargă la doctor”, susține el.

Aplicația are la bază o tehnologie numită „geometrie fractală” – ramură a matematicii care poate fi folosită pentru a măsura creșterea naturală a țesutului. Echipa a folosit-o pentru a dezvolta un algoritm care analizează țesutul crescut folosind o imagine a unei alunițe și poate detecta simptome care sunt de obicei asociate cu alunițele periculoase.

În 2012, SkinVision a ridicat o finanțare, în valoare de 300.000 de euro, de la firma de investiții olandeză Personal Health Solutions, iar sediul firmei a fost mutat în Amsterdam, pentru că, potrivit spuselor cofondatorului, la acea vreme în România nu exista o legislație care să încurajeze start-up-urile În iunie 2013, lectori de la Universitatea din Munchen au spus despe aplicație că este „o unealtă promițătoare pentru prevenția alunițelor cu risc”. Ei au descoperit că aplicația a detectat 8 din 10 cazuri corect.

Mircea Popa spune că investiția inițială în proiect a fost de 50.000 de euro, de la finanțatori români . Per total, el a atras peste patru milioane de euro pentru a dezvolta aplicația.

În prezent are peste 200.000 de useri, iar zilnic sunt între 500 și 1.000 de utilizatori activi. „Vrem ca până la finele anului să ajungem la 300.000 de utilizatori”, adaugă Mircea Popa.

În opinia cofondatorului SkinVision, piața medicală din țară este vâscoasă, greu de penetrat și deloc deschisă la inovație.

„Sistemul medical ar trebui să fie mai eficient. Aici vrem și noi să ajutăm. Ne-am propus să atragem atenția asupra prevenției. Acum toți sunt axați pe tratament și nu pe prevenție. De pildă, dacă un om ar identifica din timp o problemă, pe care, ipotetic vorbind, ar avea-o la ficat, ar fi mult mai bine pentru pacient să se trateze înainte de a fi nevoie de transplat și ar fi mai eficient pentru sistemul de sănătate”, explică el.

Ca planuri pe termen scurt, Mircea Popa spune că vrea să găsească soluții și pentru alte probleme din piață.

Forbes Small Business

Forbes Small Business: Au investit 50.000 de euro și au adus Wi-Fi gratuit la mare

Forbes Small Business: NeaKaisă și cei 60.000 euro în opt luni

Forbes Small Business: Iulian Pădurariu aduce serviciu de car sharing la Cluj

Forbes Small Business: O tânără a mizat pe un boutique de bijuterii și are afaceri de aproape 80.000 de euro

Forbes Small Business: Clos de Colombes – Colțul de rai al antreprenoarei Anne-Marie Rosenberg

Forbes Small Business: Atelier Interesart, despre oameni și flori

Despre forme și fond, Izzidesignbox

Șezi și fă afaceri

Forbes Small Business: Machetele auto, pasiunea unui antreprenor nonconformist

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii