Cautare




, Contributor

Proiecte speciale |
|

Forbes Kids: Radio pentru copii mari și mici

Nadia_Tataru_foto_2_800x531.jpg
Povestea primului post de radio pentru copii din Europa sau cum să îi ajuți pe părinți să-și educe mai bine tinerele vlăstare.

Când o întrebi cum i-a venit ideea înființării unui post de radio pentru copii, Nadia Tătaru, creatoarea Radio Itsy Bitsy, își amintește de o perioadă frumoasă din viața sa. ”În 2003, când fetiţa mea Maria avea doi ani şi eram însărcinată cu Teodor, ideea s-a născut într-o discuţie relaxată cu soţul meu,  Felix Tătaru”, povestește ea. ”Ne gândeam cum să ne folosim experienţa de părinţi şi cea de televiziune în sprijinul familiilor cu copii din România și am găsit această soluţie, de a face un radio. Uitatul la televizor era şi pe vremea aceea o problemă mare, căci îi transforma pe copii în legume, le încetinea dezvoltarea cognitivă şi sigur nu-i pregătea pentru viaţă.”

Itsy Bitsy organizează Atelierele de Vară

Iar Nadia Tătaru cunoștea foarte bine ce înseamnă televiziunea și efectele sale, pentru că a lucrat timp de cinci ani ca reporter și producător la ProTV. Astfel, programul postului de radio a fost gândit încă de la început drept unul interactiv, care stimulează imaginaţia copiilor, îi face să gândească şi să comunice,  dar și care îi ajută pe părinţi să îşi înţeleagă mai bine copilul şi să îi fie alături în dezvoltare, folosind educaţia prin joc.  

De la idee la prima emisie a primului post de radio pentru copii din Europa, în decembrie 2005, au trecut doi ani și a fost necesară o investiție de 100.000 de euro, bani cheltuiți în principal pe echipamente. Nadia Tătaru spune că, în radio, nu echipamentele generează cele mai mari costuri, ci resursa umană. ”Focusul nostru este pe program şi aici sunt cele mai mari cheltuieli. Pe piaţă nu există meseria de realizator radio pentru copii, care trebuie să fie şi un bun jurnalist, şi un bun pedagog şi actor pe deasupra. Noi am facut pionerat, am şcolit la faţa locului echipa, am creat produse originale şi ne-am reinventat zi de zi”, explică ea.   

Forbes Kids: Timeea Mincă

Iar adaptarea este un concept esențial pentru un post de radio adresat copiilor și părinților deopotrivă. ”Trebuie să ținem pasul cu noua generaţie de copii. Radioul pentru familii cu copii este un produs media care îşi schimbă targetul foarte repede. Copiii cresc, devin adolescenţi şi ies din target”, spune Nadia Tătaru, adăugând că, în prezent, copiii sunt înconjuraţi de mulţi stimuli, printre care  jocurile pe calculator, Facebook-ul şi gadgeturile, iar aceste lucruri îi fac mai puțin atenți, mai puțin relaționali, mai agitați și mai greu de satisfăcut de conținutul oferit.

De aceea, printre obiectivele Itsy Bitsy de anul acesta se numără și dezvoltarea spre internet și social media, orientată însă spre părinți. ”Odată cu grila de toamnă, vrem să avem mai multe emisiuni dedicate părinților, în care să-i învățăm cum să abordeze noile provocări reprezentate de social media, gadgeturi și de noile evoluții tehnologice”, precizează Nadia Tătaru.

Forbes Kids: Sara și Patricia Poslușnic

Revenind la istoria postului, în martie 2006 a fost organizat primul eveniment marca Itsy Bitsy. A fost pentru prima dată când personajele radioului (Itsy, Bitsy, Magicianul, Zăpă, Maştera) au intrat în contact ”vizual” cu publicul.Astăzi, audiența postului este  distribuită relativ egal pe genuri (56% sunt femei, 44% – bărbaţi), normală din punct de vedere al educaţiei (48% sunt absolvenţi de liceu, iar alţi aproximativ 40% sunt absolvenţi de studii superioare şi post-universitare) și înregistrează prezenţe în toate categoriile ocupaţionale (30% specialişti cu profesii liberale, dar şi 25% muncitori calificaţi; alţi 25% au ocupaţii din domeniul public). În general, ascultătorii adulți au copii de diverse vârste sau aşteaptă deja un bebeluş.

Forbes Kids: Jennifer Dossey

”Evenimentele sunt foarte importante în primul rând pentru a păstra contactul direct cu publicul şi a ne calibra cu nevoile lor. Pentru business sunt la fel de importante!”, explică creatoarea postului de radio, precizând că există două feluri de evenimente: unele organizate pentru a milita pentru anumite cauze sociale (ecologie, sport, educaţie prin joc, şcoala părinţilor) şi la care sunt atrași sponsori şi altele care sunt făcute la cererea clienţilor.

Pentru că a venit vorba despre business, trebuie spus că Nadia Tătaru a înființat și o casă de creaţie şi producţie publicitară pentru clienţii comerciali care vor să comunice cu familiile cu copii sub 12 ani. ”E şi aceasta o ştiinţă şi aici avem mare expertiză. Clienţii care au lucrat cu noi sunt multumiţi de fiecare dată”, spune ea. Printre clienți se numără companii precum BCR, Kraft – Barni, Bayer, Cavit, Albalact-Fulga, Danone, Raiffeisen.

Forbes Kids: Bogdan și Ștefan Iancu

Anii au trecut și postul de radio e evoluat. Astfel, august 2008 a fost momentul extinderii postului în încă cinci orașe în afara Bucureștiului, al introducerii în program a mai multor emisiuni pentru părinți, dar și al dezvoltării activităților de BTL și web. În 2009, în parteneriat cu compania Prigat, a fost lansat sucul Prigat Itsy Bitsy, iar în din 2010 postul a putut fi recepționat în alte nouă orașe mari. Anul 2010 a însemnat însă și resimțirea efectelor crixzei economice, astfel că activitățile au fost reduse la jumătate (BTL și orele de intractivitate).

Forbes Kids: Bogdan Birdeș

Nadia Tătaru, care a devenit coach în 2012 și trainer autorizat vede în 2013 un alt an decisiv, ”în care ne gândim mult la viitor” și în care își dorește să realizeze de cursuri de comunicare și parenting pentru copii. Toate acestea pentru și în numele copiilor, dar și al părinților.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii