Cautare




, Contributor

Forbes CEE Forum |
|

Forbes CEE Forum 2020, Ovidiu Toma (CryptoDATA): “Un lider trebuie să ofere siguranta jobului, trebuie să ofere un optimism și să ofere încredere echipei pentru a putea merge mai departe”

Miercuri, 23 septembrie,  a avut loc prima zi a Forbes CEE Forum 2020, eveniment care reunește oameni de business de top din România, redactori șefi Forbes din țările CEE, precum și ambasadori și autorități.
 aboneaza-te
120106637_3603087599722539_6548343932480824878_o

Ovidiu Toma, CEO CryptoDATA, a fost speaker în cadrul evenimentului Forbes CEE Forum 2020. Iată cele mai importante declarații ale sale:

 

Prima lecție este și prima criză. Pot spune că nu am prins criza din 2008, la vremea aceea eram un foarte tânăr antreprenor și nu am putut învăța o lecție din acea criză economică. În schimb, văd această criză că și una hibridă. Criză hibridă, soluții hibride. În ideea în care a trebuit să învățăm să perfecționăm metodologiile de lucru, procedurile de lucru, să consolidăm echipa, deși a fost una descentralizată. Consider că este un pas destul de important pe care l-am făcut pentru a ne securiza tehnologia, pentru a ne consolida întregul flux de lucru. Gândiți-vă că până acum, în ultimii trei ani, am fost obișnuiți să lucrăm că o echipă în adevăratul sens al cuvântului. Lucrul de acasă, lucrul într-o piață în care bunurile de consum au stopat oarecum, a fost ceva neașteptat și ar trebuie să luăm acțiuni de ultim moment pentru a putea duce mai departe proiectele și strategiile de marketing pe care ni le-am propus pe anul acesta. Gândiți-vă că la începutul anului eram cu o agendă plină de evenimente, de târguri, expoziții, lansări de produse, și brusc acest context al pandemiei a oprit încetul cu încetul evenimentele. Ne-am dat seama că trebuie să ne adaptăm, trebuie să consolidăm echipa, lucrul, poziția de lider, în special a mea în fața echipei și trebuie să ne obișnuim cu asta.

Despre securitate 
Deși suntem o companie orientată pe securizare, securitatea transferului de date, de informații, de canale de comunicații securizate, în ultimii doi-trei ani de zile am încercat să implementăm acest concept în piață, unii dintre clienți fiind receptivi, unii dintre aceștia fiind sceptici. În acest context al pandemie, consider că este un moment prielnic pentru a ne adresa întregii piețe, pentru a ne extinde orizontul de clienți, în ideea în care nevoia de securitate în informații devine din ce în ce mai acută. (…) În acest sens, dezvoltăm noi produse, noi platforme de comunicații pe care le vom lansa la sfârșitul acestui an și sperăm să venim în ajutorul clienților noștri pentru a-și duce mai departe activitatea în acest context epidemiologic, în acest context în care trebuie să lucrum remote, deci trebuie să lucrăm cu documente confidențiale, sensibile.

Despre strategia de activitate
La începutul anului am plecat cu o agendă plină și încărcați de energie. Am înțeles foarte repede că trebuie să schimbăm această agendă, această abordare. Pe sfârșitul acestui an, în luna septembrie, octombrie, noiembrie, decembrie, în fiecare dintre cele patru luni, aveam cate o lansare de produs: în speță, produsul de securitate, smartphone-ul de securitate numit Hyder, Thinker, care este un produs dedicat consumers, voice conference, gaming, multimedia. În același timp flexshipul produselor, crypto data, primul vehicul full electric, dezvoltat integral în România, urmat a fie lansat în noiembrie. În acest context, nu știm dacă putem face această lansare așa cum ne-am fi dorit, într-o conferință clasică. A trebuit să ne reorientăm și să căutam noi alternative de a aborda partea de marketing. (…) Nu e ușor, dar considerăm că putem face fata cu brio acestei provocări. Considerăm că și conferințele online, și marketingul online, ating target-urile scontate, nefiind altă alternativă.

Ce vor angajații de la un lider?
Un lider trebuie să ofere siguranța jobului, trebuie să ofere un optimism și să ofere încredere echipei pentru a putea merge mai departe cu proiectele, deși trecem prin aceasta perioadă dificiala. Cred că “siguranță” este cuvântul principal: siguranța afacerii, siguranța job-ului, siguranța produselor viitoare sau siguranța unei echipe care poate adapta nevoilor, cerințelor din piață și poate face față acestor situații neașteptate. Practic, pentru noi, că și manageri, cred că este, de fapt, un test. Este un foarte bun test să demonstrăm echipelor, clienților și furnizorilor, că ne putem adapta și într-o piață departe de a fi ideală, într-o piață atipică.

Principala calitate ar fi cea de conducător, strateg, bun mentor pentru echipă și un foarte bun organizator pe plan economic. Cash-flow-ul este o problemă foarte delicată în vreme de criză. Într-adevăr, cash-flow-ul este cea mai importantă componentă pentru a putea supraviețui în perioadele de criză, pentru a putea construi produse necesare acestei perioade de criză. De altfel, cei slabi și cei fără cash-flow, în perioadele de criză, încet-încet se sting sau își diminueze activitatea până în punctul în care nu mai pot reveni în piață competitivă.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii