Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Evenimente |
|

Forbes CEE Forum 2015: 25 de strategii de creștere sustenabilă

Pe 22 și 23 septembrie 2015, la Athenee Palace Hilton Bucuresti, redactia Forbes România a organizat Forbes CEE Forum, a doua ediție a evenimentului economic de o asemenea magnitudine, în cadrul căruia au fost analizate principalele probleme care stau la baza situației economice și politice din Europa Centrală și de Est, Țările Baltice și Orientul Mijlociu. Deși avem de-a face cu un mediu de business turbulent, România abordează strategii de creștere sustenabilă.
ForbesCEEFORUM2015

Anul acesta, la Forbes CEE Forum, principalii actori de pe scena politică și economică din Europa Centrală și de Est, alături de editori din rețeaua internațională Forbes, au dezbătut propuneri pentru o strategie sustenabilă de creștere economică.

Găsiți mai jos principalele teme și opinii din cele două zile de conferință:

Deschidere:

Valentin Lazea, economist șef Banca Națională a României (BNR)

„Nu s-a conștientizat în România că în perioada 2006-2008 am avut o dublă criză, pe lânga criză mondială am avut și o criză indusă de noi prin creșteri cu  7%. Toată lumea crede că dacă nu ar fi fost criza mondială am fi fost foarte bine, nu este așa. Avem de ales într-o creștere forțată sau o creștere constantă, nesatisfăcătoare pentu mulți dar nu prin politici monetare și fiscale ci prin lucruri neplăcute pe termen scurt dar care aduc beneficii pe termen lung”.

Sesiunea I: O perspectivă de ansamblu

Ion Sturza, Președinte Fribourg Capital, fost Prim-Ministru al Republicii Moldova

„România a făcut un efort remarcabil în 2009. Poate că nu a fost o contribuție foarte mare la bugetul propriu-zis, dar un lucru foarte important, Romania a căpătat încrederea piețelor și a trecut relativ ușor acești ani, lucru care astăzi e un mare avantaj”

Florin Talpeș, CEO Bitdefender

„Cred că în zona de IT există trei direcții de dezvoltare majoră: prima direcție, serviciile de IT, care se dezvoltă masiv în România. A doua direcție este dată de serviciile de dezvoltare software. Industria asta va crește foarte mult în viitor. Dacă ne uităm la raportul cerere-ofertă, la trei posturi deschise în zona de software sunt doar doi candidați. De aici vine o creștere de salarii, sustenabilă, pentru ca e dată de raportul cerere – ofertă. A treia direcție e legată de dezvoltarea de produse în zona de high-tech sub marcă proprie și distribuția lor internațională”

„Vrem să devenim unicornii care vin din România. Un unicorn este o companie tânără, care nu are 30 de ani, care depășește o valoare de un miliard. Unul din obiectivele noastre e să ajungem pe o bursă”

Karoly Borbely, Manager Departament Strategie Investițională IPO, Hidrolelectrica:

„Energia este pe drumul cel bun și în prezent există o strategie în vigoare. Ne dorim ca această strategie să fie reală și să răspundă nevoilor acestei țări”

Mihai Marcu, Președinte Medlife

„România este un importator net de capital. Această cifră scade, dar încă are nevoie de capital de dezvoltare. De exemplu, în domeniul medical, nevoia de investiții e foarte mare”

„România nu duce lipsă de medici cu adevărat buni în orașele mari. Mulți medici români se adaptează tehnologiei”

Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România

„Inovația trebuie să devină cu adevărat o prioritate a României. Acest efort investițional nu trebuie făcut doar de stat, ci și de mediul de business din România. Există o preocupare”

Sesiunea II – SISTEMUL BANCAR ȘI OPORTUNITĂȚILE DE FINANȚARE

Omer Susli, Proprietar Praktiker România

„Ca să întâlnești succesul în business, întotdeauna trebuie să fii cu un pas înaintea altora din domeniu”

Mihai Muntean, Chief Sales Officer NN România

„93% din activele fondului de pensii sunt investite în piața locală, ceea ce înseamnă că banii rămân în țară. Obținerea unui randament cât mai bun este o prioritate pentru administratorii fondurilor de pensii facultative, de departe cel mai mare investitor local”

George Georgakopoulos, CEO Bancpost România

„România este un loc foarte bun să te afli și să investești. Momentul investițional este corect. Există oportunități de investiție în multe sectoare din economie și sectorul bancar este solid și capabil să susțin creșterea economică”

„Economia și țara este o destinație atractivă pentru investitori. Oferă un spectru un spectru mai larg de potențial. Apoi, se bucură de o creștere a PIB-ului. În același timp, faptul că inflația este sub control, este solidă din punct de vedere macroeconomic, este apreciat de investitori”

Sesiunea III- ENERGIA ȘI RESURSELE NATURALE CA MOTOARE DE CREȘTERE

Steven Borncamp, CEO & Founding President Romanian Green Building Council

„Costurile energiei fac ca o persoană care achiziționează să aibă riscuri. Există și costuri de sănătate, dar și de reparații”

Karoly Borbely, Manager, Departament Strategie Investițională – IPO Hidroelectrica

„În România, boom-ul energiei regenerabile a adus un plus, pentru că au intrat 4-5 miliarde în țară”

„Un mare challenge pentru Guvern și mediul de business este strategia energetică de a produce un document care să corespundă nevoilor României”

Corneliu Bodea, Președintele Centrului Român al Energiei și vicepreședinte Adrem Invest

„Trebuie să construim o strategie într-un mediu impredictibil, care este mult mai complicat. Inclusiv lipsa unei strategii poate fi un avantaj într-un asemenea mediu”

„Cred că energia regenerabilă este un răspuns. Trebuie să găsim o soluție pentru bunăstarea oamenilor pe care îi cunoaștem sau îi vom cunoaște în viitor”

Kinga Daradics, CEO & Country Chairman MOL ROMÂNIA

„Segmentul downstream are o mare importanță în cadrul grupului, am achiziționat recent peste 200 de stații în România, Cehia și Slovacia. Am introdus și un nou concept în consum, care pune mare accent pe servirea clienților”

„Dacă aș sintetiza ultimii ani de activitate, putem spune că am contribuit la bugetul statului român cu 1,8 miliarde de euro”

“Considerăm că piața românească mai are de făcut mulți pași pentru a-și atinge potențialul”

Ziua a doua

Analiză regională

Maija Golubovica, redactor-șef Forbes Estonia, Letonia și Lituania:

„Țările baltice au avut cel mai mult de suferit de pe urma embargoului, iar acum jumătate de an s-a pus embargo și pe alte produse, cum ar fi conservele. 90% din producția lor în țările baltice merge în Rusia, iar când s-a pus embargoul, situația s-a agravat foarte tare”

Rafi Rosenfeld, Forbes Israel

„Primul punct al oricărei țări care dorește să intre în domeniul startup-urilor și IT-ului este buna cunoaștere a matematicii, este necesar un sistem care să încurajeze acest tip de educație”

Sesiunea I – TEHNOLOGIA ȘI INOVAȚIA – EUROPA CENTRALĂ ȘI DE EST, HUB DE INOVAȚIE

Wolfgang Schulz, Director General BMW Group România

„Pentru BMW, inovația este o bază pentru creștere. În companiile de succes, motorul a fost inovația”

„Când am lansat BMW i8, ne-am întrebat dacă discutăm despre mașinile electrice sau despre inovație. Am decis să dezvoltăm modelul înainte de criza economică”

„Este impresionant cât de interesați sunt românii pe inovație și tehnologie, există un potențial mare”

„Strategia de sustenabilitate este strategia noastră și eu văd potențial mare în inovație chiar de la început, pentru că eu vin din departamentul de vânzări din Germania”

Hassan Ali Yardimci, General Manager Arctic

„Inovația vine în foarte multe forme, Poate fi o idee de marketing sau poate fi legată de lanțul de aprovizionare. În ceea ce privește inovația, viziunea noastră este să fim una din  cele mai mari companii din lume în aparatura electrocasnice”

Andrei Pitiș, Președintele Asociației Patronale a Industriei de Software și Servicii (ANIS)

„Nicăieri în lume nu există suficienți absolvenți pe cât ar dori industria de software să angajeze, este o problemă generală. Dar pentru a crea branduri românești e important să avem și absolvenți de marketing și business. În toate brandurile străine există acest tip de oameni”

„Vector Watch va apărea în octombrie, în România”

Mircea Tudor, Președinte MB Telecom

„Se poate inova în absolut orice domeniu, trebuie să ai preocuparea, calificarea și resursele pentru a crea performanță”.

„Împărtășim experiența noastră cu oricine are idei valoroase”

Sesiunea II -TENDINȚE: DE LA ANGAJATUL CONSUMATOR LA UN CONSUMATOR ANGAJAT

Ingo Nissen, Country Manager Sonae Sierra

„Contactul cu omul nu trebuie exclus, pentru că asigură emoție și duce la succesul unei afaceri. De aceea, oferim servicii precum consiliere și alte servicii aferente”

„Dezvoltăm diferite strategii pentru vânzările online și încercă să introducem cât mai multe branduri eco în portofoliul nostru”

Daniel Boaje, General Manager McDonald’s România

„A fi inovativ a însemnat de asemenea să alegem lucrurile pe care știm să le facem cel mai bine și să continuăm să le dezvoltăm”

„Inovația se leagă și de a promite și a livra întotdeauna ceea ce promiți”

Andreea Mihai, Director de Marketing Carrefour România

„Carrefour este inovator. A lansat o platformă de cumpărături online, este prima platformă food din România. Momentan, e disponibilă în București”

„România are 55% comerț modern. Avem așa de mult loc de creștere, încât putem sta liniștiți în următorii zece ani”

 Ionuț Bodea, Managing Director 2Bcom

„Sunt sigur că dimensiunea schimbărilor de astăzi impactează fiecare industrie. Una din cele mai vizibile și puternice schimbări este la nivelul retail-ului”

Sesiunea III – LEADERSHIP, ANTREPRENORIAT ȘI FAMILY BUSINESS – MOTOARE DE CREȘTERE ȘI INOVAȚIE

Iordan Parfenie, Vicepreședinte Bank Gutmann

„În afacerile de familie există  interacțiuni disruptive, dar într-un mod constructiv. Experiența arată că trebuie să facem un mix, și să nu impunem o anumită ierarhizare care să semene cu cea de acasă. Sunt relații efervescente, dar și banca unde lucrez este un business de familie”

Marius Ștefan, General Manager și co-fondator Autonom Rent a Car

„Lucrul care m-a determinat să pornesc un business au fost schimbarea de mentalitate. Am emigrat în SUA și am văzut un pragmatism pe care nu-l văzusem în România”

„Una dintre vorbele mele favorite e „Cu cât muncesc mai mult, cu atât sunt mai norocos”. Cred că norocul este momentul în care oportunitatea se întâlnește cu pregătirea”

Mihai Miron, Președinte al Consiliului de Administrație și Director General Ropharma

„O corporație seamănă foarte mult cu sistemul militar, sunt reguli stricte, rigide. Un antreprenor are libertate de acțiune”

„Îmi văd afacerea cu ochi bun, peste zece ani. Corporația mi-a dat niște oportunități să pot să deleg și să responsabilizez, am aplicat anumite reguli și proceduri foarte clare, iar colaboratorii mei au devenit acționari. Toate acestea îmi dau mai multă încredere și satisfacție. Cred că este foarte important să faci business cu plăcere când vine vorba de colaboratori”

Dragoș Anastasiu, Președinte Eurolines România

„Nu am stat mulți ani să analizez cum am devenit antreprenor. Puteam să rămân medic în Germania și să fiu unul din medicii de acolo sau să fac ceva pentru țara mea”

„Pentru cei născuți în România, este o țară cu multe oportunități, în special pentru cei care au spirit antreprenorial”

Evenimentul a fost organizat cu sprijinul:

Gold Partner: BMW Group Romania, Bancpost, CGS, Rompetrol

Industry Partners: McDonald’s, Carrefour, NN România, Telekom, Bilka, CRE – Centrul Român al Energiei, Monsanto, MOL România, Hidroelectrica, Philip Morris Trading.

Academic Partner: ASEBUSS

Media Partners:

Agerpres, Femei in Afaceri, HRB, CARIERE, Manager.ro, Mediaș Info, AmCham, PROGRESIV, FNTM, BNI, Avocatnet.ro, Jurnalul de Afaceri, Train your Brain, CODECS, Ziare.com, Comunicate de presa.ro, energynomics.ro, Business24, HR Club, ANIS, Biroul de Traduceri Champollion, EventLink360, Self Trust Academy, Brigada de Voluntari.

Citiți mai multe:

Sumarul primei zile a evenimentului Forbes CEE Forum

Sumarul celei de-a doua zile a evenimentului Forbes CEE Forum  

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii