Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Tech |
|

Forbes 500 2013: Locul 35 – Familia Talpeș

Au avut amândoi „nebunia“ de a se lansa în afaceri şi apoi pe cea de a persevera, iar acum ambiţia de a ajuta şcoala românească, prin proiecte inedite. Munca susţinută şi concurenţa dreaptă, aceasta este reţeta celor doi soţi pentru succesul în business.
Florin şi  Măriuca Talpeș

Florin și Măriuca Talpeș

430 de milioane de lei

București 

IT

În 1990, Florin Talpeş pleca împreună cu un coleg în Franţa, pentru a ajuta  o firmă de software să transfere un joc de pe un computer pe altul, mai precis să reproducă mişcarea unei rachete de tenis. Au rezolvat problema în două zile. A fost primul proiect independent al soţilor Talpeş şi primul succes. „Primul succes a fost însuşi faptul că am avut un prim proiect”, spune Măriuca Talpeş, care în februarie 1990 demisiona alături de soţ de la Institutul de Calcul, deşi nu aveau alt job şi nici nu exista încă legislaţia necesară pentru a-şi crea o firmă.

VEZI AICI PROFILUL FAMILIEI TALPEȘ

În octombrie acelaşi an se năştea Softwin, acum cel mai cunoscut brand tehnologic românesc din lume. Familia Talpeş deţine Bitdefender, care s-a desprins din Softwin şi produce antivirusul cu acelaşi nume, recunoscut ca soluţia de business numărul 1 la nivel mondial. Florin Talpeş este CEO şi preşedinte Bitdefender, în timp ce Măriuca Talpeş este CEO Intuitext, divizia de software educaţional din cadrul Softwin. Intuitext se ocupă de zona de produse educaţionale, unde investiţia este mare şi recuperarea, lentă. Cei doi sunt nemulţumiţi de proiectele de educaţie în care au lucrat cu Statul, în care a fost nevoie de aproape doi ani pentru a-şi recupera banii. „Proiectele sunt frumoase, suntem mândri de ele, dar (…) totul durează, iar noi trebuie să plătim furnizorii, aşa că aducem bani de acasă”, explică ea.

În 2001, Intuitext intra pe piaţa românească cu lecţii şi produse, mai întâi pentru liceu, prin simulări şi jocuri, apoi pentru gimnaziu şi primară, dar nu pentru a concura şcoala, ci pentru a o completa. Comunităţile online dedicate elevilor, părinţilor şiprofesorilor, proiecte de suflet ale doamnei Talpeş, adună în jur de 1.500.000 de useri unici pe lună şi au însemnat în ultimii patru ani o investiţie de peste 360.000 de euro. În 2012, cifra de afaceri a Intuitext a fost de aproximativ 5,3 milioane de euro, cifră de afaceri bazată exclusiv pe producţia proprie (servicii şi produse copyright Intuitext vândute, pe piaţa românească, în Europa de Vest şi SUA).

VEZI CARE A FOST AVEREA FAMILIEI TALPEȘ ÎNTRE ANII 2012-2015

AVEREA FAMILIEI TALPEȘ ÎN 2012

AVEREA FAMILIEI TALPEȘ ÎN 2014

AVEREA FAMILIEI TALPEȘ ÎN 2015

VEZI AICI MAI MULTE ȘTIRI DESPRE FAMILIA TALPEȘ

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii