„Artizanal înseamnă, pentru mine, făcut cu mult drag, cu pasiune, ca pentru familie, ca acasă, chiar dacă ești în laborator”, spune ea.
După 20 de ani petrecuți în Italia și având experiență în domeniul HoReCa, aceasta s-a decis să se întoarcă în România, în 2014, unde a pus bazele, alături de încă un partener italian, gelateriei artizanale DolciConi.
Investiția totală a fost de 60.000 de euro, dintre care 25.000-30.000 au costat echipamentele pentru producerea înghețatei, care au fost achiziționate din Italia.
DolciConi a fost înființată în 2015, însă în primul an a funcționat doar ca laborator, iar înghețata era vândută în HoReCa. Un an mai târziu a fost deschisă gelateria DolciConi, pe strada Drobeta, la numărul 19.
În afară de aceasta, mai există alte două unități DolciConi, în sistem de franciză, una tot în București și una în Constanța. De altfel, extinderea în sistem de franciză (care costă 10.000 de euro) este modelul pe care cei doi fondatori și-au propus să-l urmeze.
„Gelateria (cea de pe strada Drobeta – n. red) s-a dezvoltat foarte mult datorită oamenilor din cartier, sunt multe grădinițe, vin oameni care sunt atenți la alimentația copiilor. (…) Avem o relație de prietenie cu clienții. Este foarte important”.
Gelateria DolciConi generează vânzări cuprinse între 15.000-30.000 de lei pe lună, spune Roxana Mihai.
„Soțul meu mă ajută, el mai are și alte venituri. Dacă n-ar fi fost el, n-aș fi fost aici, am închis în primul an, iar el a fost singurul care mi-a zis să rezist. El mă ajută foarte mult”.
Înghețata nu conține grăsimi vegetale sau gluten și este făcută din ingrediente naturale, care provin din Italia, în mare parte, iar frișca și laptele provin de la producători locali.
„Laptele de vacă îl luăm de la o fermă din Brașov, iar pe cel de bivoliță de la o fermă din Făgăraș. Cel de bivoliță este mai scump și foarte gras, ceea ce face gelato mai cremoasă, dar în mod natural, fără grăsimi vegetale”.
Antreprenoarea face înghețată în laborator timp de cel puțin 10 ore pe zi, reinventând rețete clasice, iar mama sa este cea care vinde înghețata.
„Sunt autodidact, rețetele cu care am plecat din Italia au suferit transformări radicale. Acolo am cochetat mult în domeniul culinar, am avut posibilitatea de a gestiona un restaurant. Am învățat singură să fac gelato, făcând, citind foarte mult. Încerc tot timpul să pun cantitatea minimă de zahăr, pentru că se pierde gustul”.
Gelateria este deschisă și pe timp de iarnă, deoarece fondatorii își propun să educe românii să mânânce înghețată oricând, nu numai când este cald afară.
La DolciConi se găsesc în jur de 20 de sortimente de înghețată zilnic, iar cele mai vândute sunt ciocolata neagră, fisticul și fructele, deoarece românii încă preferă gusturile dulci, subliniază Roxana Mihai. O cupă de înghețată costă 4 lei, iar în celelalte două locații francizate, prețul este de 5 lei. Gelateria are în jur de 50 de clienți, zilnic.
Totuși, piața de înghețată artizanală încă este la început în România, este de părere aceasta.
„Suntem încă la început, văd că se investește, este loc pentru toată lumea, oamenii trebuie să guste din cât mai multe locuri, ca să-și formeze o părere”.
În ce privește planurile fondatorilor DolciConi, Roxana Mihai spune că vrea să găsească mai mulți parteneri pentru a se extinde în sistem de franciză, însă vrea ca producția să rămână într-un laborator artizanal.
„Aș vrea ca lumea să înceapă să facă diferența, să fie cât mai interesați, chiar dacă nu mănâncă în fiecare zi”, mai spune ea.
Foto: Corina Băcanu