Cautare




, Contributor

Media şi entertainment |
|

Folosiți-vă magia!

”Animale fantastice și unde le poți găsi” nu este doar un film despre vrăjitori, ci și o parabolă despre excluziunea socială a celor care sunt diferiți.
 aboneaza-te
Fantastic Beasts6

Pe când se afla în valiza lui Newt Salamandă, locul în care acesta din urmă a amenajat habitatul animalelor fantastice pe care le-a găsit în călătoriile sale în jurul lumii, Jacob Kowalski, un Nu-Mag, intră în contact cu un Obscurial – o minge plutitoare, transparentă, care are în interiorul său un nor negru. Obscurialul nu este altceva decât talentul de vrăjitor al unui copil care nu a fost lăsat, din cauza fricii și obtuzității celor din jur, să-și manifeste abilitățile și, prin urmare, a ținut tot acest talent în interiorul său, până când acesta l-a consumat și, în cele din urmă, l-a ucis.

Aceasta este doar o secvență din ”Animale fantastice și unde la poți găsi”, film distribuit în România de Freeman Entertainment și care a avut premiera pe marile ecrane ieri, 18 noiembrie, peliculă care, desi nu face parte din seria ”Harry Potter”, este inseparabil legată de povestea tânărului vrăjitor interpretat de Daniel Radcliffe.

Afis_Animale-Fantastice„Eroii mei sunt mereu persoane care au curajul de a spune: Îmi dau seama cum merg lucrurile, dar nu trebuie neapărat să fie așa,” spune J.K. Rowling, autoarea cărților din seria ”Harry Potter”, dar și scenarista ”Animalelor fantastice…”. „Ei sunt cei dispuși să întrebe: „De ce trebuie așa?”

Eddie Redmayne, care dă viață personajului principal, Newt Salamandă, spune: „Una dintre temele centrale ale filmului este frica de lucruri pe care nu le înțelegem, dar și modul în care reacționează oamenii în fața acestui sentiment, abordând măsuri extreme”.

David Yates, regizorul peliculei, adaugă: „Jo a fost mereu interesată de personajele excluse – oamenii neînțeleși sau cei care nu s-au adaptat atât de bine în sânul societății. Există o grație și o umanitate specială în personajele lui Jo, o celebrare a capacității de a fi tu însuți indiferent de situație, fără a încerca să te conformezi sau să-ți ascunzi potențialul. Ea pune mare preț pe individualitate.”

Producătorul David Heyman, care a produs și celelalte opt filme Harry Potter, confirmă că în mijlocul magiei și distracției se deslușesc concepte care au devenit caracteristice scriiturii lui Rowling. „Multe dintre temele fundamentale din cărțile Harry Potter pot fi observate și aici: virtutea toleranței în contrast cu pericolele intoleranței și represiunii, capacitatea de a fi fidel ție însuți, legătura care se creează între cei excluși… Există în poveste o universalitate emoțională și o relevanță aparte caracteristice acelor idei în care se pot regăsi absolut toți oamenii, de peste tot. Deși creaturile dau titlul filmului, oamenii sunt miezul poveștii.”

În spatele camerelor de filmat s-a reunit o serie de „absolvenți” ai francizei Harry Potter, inclusiv scenograful Stuart Craig. Pe parcursul celor opt filme din franciză, Craig a reușit să dea viață viziunii lui Rowling referitoare la lumea vrăjitorilor, cel mai notabil element fiind probabil Castelul Hogwarts, a cărui siluetă a devenit la fel de ușor de recunoscut precum cele ale personajelor care locuiau acolo. Pentru acest film, Craig a creat o altă instituție din lumea vrăjitorilor – cartierul general al MACUSA (Congresul Vrăjitorilor din Statele Unite ale Americii). Cu toate acestea, majoritatea conceptelor sale și-au avut rădăcina în mediul Nu-Magilor din New York-ul anului 1926, care a fost efectiv construit de la zero la studiourile Leavesden ale Warner Bros. din Anglia.

Producătorul Lionel Wigram spune că a fost o bucurie pentru el să se întoarcă la studioul pe care l-au considerat propria casă timp de zece ani, perioadă în care au fost filmate cele opt părți ale francizei Harry Potter. „A fost entuziasmant să mă întorc la Leavesden, care a fost complet reamenajat după filmările pentru Harry Potter. Cu aceste platouri, noi am vrut să lărgim orizontul filmului, să-l facem la o scară cât mai extinsă, dar în același timp am vrut ca nivelul detaliilor să fie surprinzător. Când ne plimbam pe străzile din New York, cu toții ne simțeam de parcă am fi călătorit în timp.”

Florence: O viață pentru muzică

În regia lui Yates, extraordinar de variatele animale fantastice portretizate în film au fost aduse pe marele ecran cu ajutorul departamentului de efecte vizuale, condus de supervizorii Tim Burke și Christian Manz, și al echipei de dezvoltare a efectelor de animație, condusă de Pablo Grillo.

Yates s-a reunit și cu editorul de imagine Mark Day, colaboratorul său fidel, acest film marcând și prima colaborare a regizorului cu directorul de imagine Philippe Rousselot, designerul de costume Colleen Atwood și compozitorul James Newton Howard.

Cronică: Hacksaw Ridge nu este un film despre război, ci o peliculă despre convingeri și crezuri, care definesc oamenii și care sunt, uneori, cele mai puternice arme.

Eforturile combinate ale regizorului, scenariștilor și producătorilor au dus la crearea unui mediu extraordinar în care întreaga distribuție să poată începe a crea magie. Și pentri că a venit vorba despre magie, una dintre concluziile la care ajungi în urma vizionării peliculei este că întodeauna trebuie să fii tu însuți și să-ți folosești talentele cu care ai fost înzestrat, indiferent de opiniile celor din jur și de felul în care ei te judecă. Altfel, riști ca talentul tău nefolosit să te consume și, în final, să ucidă ceea ce ești.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii