Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Florin Stoian, Fondator și CEO Milluu: „Orice lucru care crezi că te poate dărâma, te face mai puternic”

Pandemia de coronavirus a adus multă incertitudine în mediul de afaceri local. Iar multe companii mari au recunoscut că redefinirea business-ului peste noapte nu a fost deloc un lucru ușor de realizat.
Florin Stoian Milluu

Cum s-au comportat și pe ce soluții au mizat start-up-urile, ne-a explicat Florin Stoian, Fondator și CEO Milluu într-o nouă ediție a emisiunii Forbes Forward, cu care am vorbit despre o soluție complet digitală de închiriat apartamente, direct de la proprietar.

 Milluu este o afacere ce combină tehnologia cu serviciile de risk și property-managementul care a fost înființată în 2018.  Ideea lui Florin Stoian de a pune bazele acestui business a venit din dorința de a demara procesul de tehnologizare și într-o piața în care majoritatea lucrurilor se rezumă la stadiul de foaie și pix.

„Probleme au fost multe și din punct de vedere legislativ și din punct de vedere educațional. Piața de real-estate și cea de închirieri imobile în care noi activăm este una care este destul de puțin tehnologizată, este o piață pe care noi am perceput-o ca fiind una cu un mare potențial din punct de vedere al evoluției. Dar, din nefericire, este o industrie care nu se desprindea de foaie și pix: nu există procese de digitalizare, nu există un registru unic de contracte de închiriere, nu știm care este numărul tranzacțiilor care au loc lunar sau anual, cum se întâmplă pe partea de vânzări de apartamente. Am simțit nevoia, nu neapărat dintr-un vid legislativ, ca tehnologia să aducă o îmbunătățire a proceselor și pe piața închirierilor. Sunt adeptul lucrului prin care tehnologia trebuie să ne schimbe viețile într-un mod facil, trebuie să ne eficientizeze activitățile de zi cu zi”, a explicat Florin Stoian.

Potrivit acestuia, una dintre cele mai mari provocări cu care s-a confruntat la înființarea companiei pe care o conduce astăzi, a fost faptul că segmentul de închirieri imobile reprezintă o zonă lacunară din punct de vedere al legislației, ceea ce conduce inevitabil la formarea unei piețe lipsite de reglementare: „într-un astfel de context, am decis ca rolul nostru să fie acela de a face cât mai transparente procesele din acest domeniu cu scopul de a responsabiliza toți jucătorii de pe această piață. Pentru că fiecare dintre ei trebuie să înțeleagă că procesul de a da spre chirie și a închiria vin cu o serie de asumări, obligații și drepturi în același timp”.

De cealaltă parte, „a fi flexibil” și a „te adapta” „noului normal” rămân calitățile principale și pentru antreprenorii care administrează start-up-uri în domeniul imobiliar. Iar, digitalizarea și-a spus cuvântul în ultimul an și pentru această categorie de business-uri.

„Lucrurile au evoluat destul de mult. Dacă înainte de pandemie, lumea nu avea nicio problemă în a merge să viziteze 3-5 spații/imobile pe zi, acum acest tip de decizii se iau mai greu. Clientul își dorește să aibă toate informațiile ce țin de imobil (prezentări, video-uri, fotografii)  în preambulul întâlnirii și abia apoi merge să viziteze un apartament, atunci când, de fapt, decizia este luată în proporție de 80%”, a explicat fondatorul și CEO Milluu.

Florin Stoian consideră că pandemia a fost totuși un catalizator în a lua decizii și adopta soluții care până la acel moment se realizau într-un mod total diferit.

Dacă din perspectiva chiriașilor s-a resimțit o tendință de presiune asupra prețurilor, în momentul în care oferta era mai mare decât cererea, totodată, aceștia și-au modificat rapid și așteptările. „De exemplu, am întâlnit chiriași care în același buget pe care înainte îl ofereau pentru un apartament cu două camere, acum, cu aceeași sumă de bani, căutau să se mute într-unul cu trei camere ca să-și sporească confortul”, a exemplificat în emisiunea Forbes Forward, Florin Stoian.

În ceea ce privește conceptul de „property management”, piața de închirieri de locuințe este catalogată de către fondatorul Milluu ca fiind una foarte fragmentată: „numărul proprietarilor și cel al apartamentelor pe care un proprietar îl are în portofoliu sunt disipate. Adică, dacă în Germania marile companii dețin mii, zeci de mii de apartamente, în România e total invers”, a caracterizat piața locală de închirieri imobile fondatorul Milluu, care a recunoscut că schimbarea nu este ușoară, mai ales într-o industrie care este învechită și atât de puțin tehnologizată, dar dacă există comunicare, oamenii înțeleg beneficiile și se vor îndrepta către soluțiile care le eficientizează activitățile.

Întrebat care este cea mai importantă lecție învățată din experiențele trăite în 2020, Florin Stoian a răspuns: „niciodată nu ești pregătit pentru ceea ce urmează să vină. Însă, 2020 a fost un an care ne-a impulsionat pe toți, ca echipa, ca manageri, ca oameni care investim, să credem că putem merge înainte, pentru că într-un final, viața de antreprenoriat a unui start-up înseamnă să poți depăși bariere de toate felurile: cunoscute sau mai puțin cunoscute și, până la urmă, orice lucru care crezi că te poate dărâma, te face mai puternic”.

La finalul lunii februarie, Milluu va încheia o nouă rundă de finanțare ce vizează inclusiv o extindere regională în Varșovia. Suma se ridică în jurul a un milion de euro.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii