Numeroase start-up-uri din America, Europa și Australia, dar și constructorii tradiționali de aeronave se află în diverse stadii cu dezvoltarea unor aparate de zbor propulsate de motoare electrice destinate transportului unui număr mic de persoane pe distanțe scurte și medii.
Compania germană Lilium lucrează cu spor din 2015 la producerea unui astfel de aparat. Anul trecut și-a consolidat echipa cu unul dintre cei mai importanți designeri de produs, Frank Stephenson, care vinde din industria auto, fiind autorul unor bijuterii precum McLaren P1 sau Maserati MC12, dar și al noului Mini, BMW X5 sau Ferrari F430.
Recent, Lilium a anunțat că intenționează să-și deschidă până în 2025 primul hub operațional în localitatea Lake Nona din Orlando, Florida. eVTOL-ul dezvoltat de Lilium poate transporta patru pasageri, atinge o viteză de 300 km/h și are o autonomie de o oră (sau 300 km), ceea ce îi va permite să ajungă în orașe precum Tampa, Jacksonville sau Fort Lauderdale.
Vertiportul va fi dezvoltat de germani în parteneriat cu autoritățile din Orlando și va fi amplasat în apropierea aeroportului internațional din oraș. Intențiile lui Lilium sunt să devină un operator de transport regional și să fie o alternativă pentru navetiști. Compania are planuri asemănătoare și pentru Europa, unde construiește două fabrici și își dezvoltă o rețea de transport ale cărei prime puncte vor fi situate în aeroporturile din Bonn și Dusseldorf. Cu 15-25 vertiporturi, Lilium ar putea avea o rețea de trasee de aproximativ 3.000 km. Reprezentanții companiei estimează că până în 2035 costurile zborului cu eVTOL-ul vor fi similare cu ale deplasării cu automobilul.