Cautare




, Staff

Afaceri |
|

Flight Refund: Călătorii din România pierd anual despăgubiri de aproximativ 22 mil. euro la care sunt îndreptățiți când zborurile lor sunt anulate, întârziate sau supravândute

Cea mai mare parte a călătorilor români nu știu că au dreptul la despăgubiri în cazul în care zborul lor are întârzieri sau este anulat.  
Flight_Refund_15feb_Foto

În contextul creșterii traficului aerian, anul trecut au existat 782 de zboruri întârziate sau anulate, ceea ce înseamnă că suma despăgubirilor la care ar avea dreptul românii se ridică la 22 de milioane de euro, potrivit Flight Refund, companie dedicată rezolvării cererilor călătorilor privind serviciile companiilor aeriene.

În aceste situații, potrivit Regulamentului European 261/2004, pasagerii sunt îndreptățiți să primească din partea companiei aeriene o compensație de până la 600 de euro pentru zborurile efectuate în ultimii trei ani.

„Din nefericire, un procent foarte mic, sub 1% dintre pasageri, cunoaște faptul că poate primi astfel de compensații. De asemenea, călătorii nu știu că pot apela gratuit la ajutor de specialitate și primi banii într-un termen rezonabil. Pentru anul trecut, în cazul celor 782 de zboruri cu probleme, aproximativ 500 dintre acestea s-au calificat pentru compensare, ceea ce înseamnă că, pe baza estimărilor noastre, cei care au dreptul la despăgubiri au pierdut circa 22 de milioane de euro”, a declarat Anikó Bolyó, General Manager Flight Refund.

 

Prin intermediul Flight Refund, completarea cererii pentru despăgubire se face în câteva minute, online. Călătorii primesc răspuns dacă se califică pentru a primi despăgubiri din partea companiei aeriene și detalii despre procedura ce trebuie urmată. Flight Refund percepe fee-ul  de succes, încasat din compensația plătită de operatorul aerian, indiferent de calea prin care a fost obținută compensația, fie ca răspuns la cererea de compensare sau în urma unui proces.

Alternativele pentru solicitarea despăgubirilor sunt fie angajarea unui avocat, fie demersul personal.  Potrivit lui Anikó Bolyó, chiar dacă pasagerii își cunosc drepturile, solicitarea compensației este un proces legal lung și anevoios, care necesită o cunoaștere amănunțită a dreptului internațional, devenind, astfel, o rută descurajantă pentru majoritatea călătorilor.

 

Serviciul Flight Refund a fost înființat în 2012, de către doi investitori particulari, extinzând-se din Ungaria și Europa Centrală către piața întregii Uniuni Europene și spre alte destinații internaționale. Din 2016, compania are clienți din România, Cehia, Slovacia, Polonia, Franța, Portugalia și Spania. România este una dintre piețele cheie pentru Flight Refund încă de la înființare, iar în 2018, a devenit piață de interes major, activitatea companiei fiind susținută de un birou local.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii