Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

BoschVoice |
|

Flexibilitatea, agilitatea și conectivitatea sunt ingredientele succesului Bosch

Frank Wolf a preluat rolul de director al Centrului de Inginerie Bosch Cluj anul acesta în luna iulie. De atunci, atenția sa este concentrată pe consolidarea direcțiilor strategice ale companiei.
BV CI Bosch - Frank Wolf

Frank Wolf – Director, Centrul de Inginerie Bosch din Cluj

Ce face Bosch la Centrul de Inginerie din Cluj și care are sunt principalele obiective ale strategiei de business?

Încep prin a spune câteva cuvinte despre locația noastră, pentru cei care sunt mai puțin familiarizați cu domeniul. Centrul de Inginerie Bosch din Cluj este parte integrată a rețelei globale de inginerie Bosch, iar toate proiectele și tehnologiile dezvoltate în Cluj sunt aliniate cu obiectivele strategice globale ale Bosch în domeniile mobilității și IoT. Suntem specializați nu doar în ingineria software, ingineria hardware și mecanică, ingineria fiabilității și validarea calității, ci și în planificarea vânzărilor în domeniul mobilității. În portofoliul local al Centrului regăsim proiecte care vizează conducerea automatizată, mobilitatea electrică și conectată, internetul lucrurilor și industria 4.0, soluții pentru sistemele de asistență a șoferilor prin tehnologii video, radar și senzori cu ultrasunete, precum și soluții software și hardware pentru direcția electrică și cea tradițională sau a sistemelor de propulsie electrice sau hibride.

Din punct de vedere al strategiei de business, Centrul de Inginerie Bosch din Cluj și-a propus să aibă pe viitor o contribuție cât mai relevantă în inițiativele care implică tehnologia sistemelor de combustie cu hidrogen. Vom continua proiectele curente, și plănuim, de asemenea, să dezvoltăm un nou pilon care să ne ajute să creștem cota de piață a produselor noastre pe segmentul Multi Market. Privim cu deschidere către noi colaborări și noi proiecte care să ne faciliteze o cooperare cât mai extinsă cu mediul academic local și să paveze calea pentru parteneriate de business atât pe piața locală, cât și pe cea internațională.

Care sunt previziunile privind activitatea companiei pe termen mediu și lung?

Segmentul de Research and Development (R&D) are un potențial enorm, iar ceea ce facem noi, munca noastră, alături de progresele pe care le-am înregistrat, ne fac să privim cu încredere spre viitor. Totodată, am certitudinea că organizația noastră va depăși provocările acestei perioade și vom reuși să ne adaptăm business-ul la transformarea continuă cu care se confruntă sectorul auto. Perspectivele mele de ansamblu sunt optimiste și cred cu tărie că, pe termen mediu și lung, dacă vom continua să acționăm responsabil și să rămânem deschiși la schimbare, vom reuși să depășim această perioadă de tranziție și să obținem rezultate excelente.

Care au fost cei mai importanți factori care au marcat evoluția industriei în care activați și care este impactul pe care aceștia l-au avut asupra activității companiei?

Unul dintre cei mai importanți factori cu impact semnificativ atât asupra industriei auto, cât și asupra organizației noastre, a fost tranziția tehnologică. Mă refer aici, cu precădere, la evoluția tehnologiilor de până acum, de la motorul cu combustie tradițională la vehiculele electrice și hibride. Un al doilea fenomen critic pe care l-aș sublinia este transformarea industriei dintr-un sector pur electromecanic și de producție, către un domeniu orientat spre software, care oferă astăzi servicii și soluții extinse. Această transformare a generat noi oportunități de business pentru noi ca și jucători direct interesați. Exploatarea, colectarea și analiza datelor, precum și gestionarea și protecția volumelor mari de date sunt doar câteva dintre reperele pe care le-aș aminti acum.

Ceea ce consider relevant de menționat în acest context este că, astăzi, industria automotive este în căutare de noi strategii. Nimeni nu poate ști cu certitudine, la acest moment, dacă viitorul mobilității va fi complet electric sau hibrid, nici dacă sistemul electric de propulsie se va baza pe tehnologii clasice sau pe hidrogen. Ceea ce știm, însă, la Bosch, este că prin utilizarea sistemelor de injecție de ultimă generație, dar și a sistemelor hibride și complet electrice, mobilitatea devine mai eficientă, mai economică și mai dinamică. Prin urmare, continuăm să dezvoltăm și să aducem îmbunătățiri ambelor tipuri de sisteme de propulsie și continuăm să căutăm soluții mai eficiente și mai durabile.

Care sunt cele mai importante lecții pe care le-ați învățat în decursul ultimelor luni?

Ultimele luni ne-au demonstrat că flexibilitatea și agilitatea sunt două dintre cele mai importante caracteristici de care orice organizație are nevoie pentru a fi productivă, competitivă și pentru a face față neprevăzutului. Am aflat recent că nu avem neapărat nevoie de spații de lucru dedicate pentru a fi eficienți sau pentru a asigura continuitatea operațiunilor noastre. Cred că în încercările de a găsi echilibrul perfect între munca online și offline și de a ne menține colegii motivați și implicați am realizat că ne putem baza, în orice situație, pe echipe puternice și pasionate, care contribuie la succesul business-ului nostru. Este o chestiune extraordinară care ne motivează să continuăm să lucrăm la a clădi un viitor mai sustenabil pentru toată lumea. Mai cred că am avut ocazia să confirmăm, încă o dată, cât de important este leadership-ul, mai ales în această perioadă în care lumea întreagă părea că s-a oprit în loc, iar noi am decis să rămânem în mișcare.

Care sunt influenţele şi efectele digitalizării și a celei de a patra revoluţii industriale asupra companiei dumneavoastră?

Bosch este lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Pentru noi, digitalizarea și a patra revoluție industrială sunt combustibilul de care avem atâta nevoie. Acel rocket-fuel, cum spun americanii. Internetul lucrurilor (IoT) ne ajută să ne aliniem ideile și strategiile la nevoile vremii și să propulsăm industria cât mai departe în viitor, conectând orașe, mașini, oameni și ecosisteme urbane în ansamblu, fiind un element de bază al portofoliului nostru local. Datorită progresului tehnologic și digitalizării, activitatea noastră în ansamblu a evoluat fantastic de mult de-a lungul anilor, iar inteligența artificială, securitatea cibernetică sau analiza și gestionarea datelor au devenit competențe cheie ale succesului nostru viitor. În același timp, internetul lucrurilor ne ajută să utilizăm tehnologiile avansate Bosch cât mai eficient posibil și să livrăm produse de o calitate excepțională.

De unde ar putea împrumuta România cele mai bune practici pentru industria în care activați?

Sectorul automotive german este un exemplu bun în acest sens. Germania nu este doar lider global al industriei, ci și un model de bune practici pentru toate țările. Dacă discutăm despre produse auto cu standarde tehnologice dintre cele mai înalte, inclusiv tehnologia de conducere autonomă, Germania este una dintre cele mai puternice state pe acest segment și se bucură de recunoaștere la nivel mondial. Recunoaștere pentru rezultatele sale remarcabile la nivel de industrie, dar și pentru excelența în inginerie. Din Asia și până în Americi, autoturismele germane sunt un simbol al inovației, fiabilității, siguranței și designului. De asemenea, Germania este cea mai importantă piață europeană de producție și vânzare. Infrastructura sa de cercetare-dezvoltare de talie mondială, integrarea completă a lanțului valoric din industrie și forța de muncă înalt calificată creează un mediu greu de egalat, permițând companiilor să dezvolte tehnologii de ultimă generație care să răspundă cu exactitate nevoilor de mobilitate ale viitorului.

Dacă discutăm țintit pe activitățile de cercetare și dezvoltare, în ceea ce privește leadership-ul pe segmentul de cercetare-dezvoltare în industria auto, doar în 2018 producătorii germani de echipamente originale au investit aproximativ 25,5 miliarde EURO în aceste activități . Industria auto germană este, fără îndoială, lider mondial în inovare. Aproape 70% dintre companiile active în sector dezvoltă în mod constant produse sau procese noi. Producătorii și furnizorii de autovehicule din Germania sunt printre cei mai importanți și activi solicitanți de brevete din lume. Gândiți-vă doar că în prezent, în Germania, Bosch aplică, în medie, pentru aproximativ 19 brevete pe zi.

Suntem o companie germană, precum și cel mai mare furnizor german de componente auto. În opinia mea, prezența Bosch pe piața din România a influențat mult – într-un sens bun – industria de-a lungul anilor, inclusiv prin schimbul de bune practici. Nu este de datoria mea să vă vorbesc despre întreg sectorul automotive, însă în ceea ce privește segmentul de cercetare și dezvoltare, Centrul de Inginerie Bosch din Cluj a adus valoare adăugată nu doar prin intermediul proiectelor pe care le dezvoltă pentru industrie și al investițiilor, ci și prin parteneriatele pe care le-a dezvoltat cu sectorul public și mediul academic. Suntem o organizație tânără și funcționăm în Cluj din anul 2013, dar iată că încă de pe atunci mulți tineri studenți, viitorii profesioniști, sunt calificați prin programele noastre de masterat și cursuri universitare. An de an, oferim burse, consultanță, mentorat și un loc de muncă sigur în companie pentru cei mai talentați studenți.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii