Cautare




, Staff

Tech |
|

Flanco a înregistrat vânzări de 433 mil. lei în primul semestru din 2019, în creștere cu 18%

Retailerul electro-IT Flanco a încheiat primul semestru al anului cu vânzări în valoare de 433 milioane lei, cele mai mari din istoria companiei, în creștere cu 18% față de aceeași perioadă a anului precedent, în condițiile în care piața a crescut cu 6%.
flanco

„După rezultatele istorice obținute anul trecut, am continuat executarea strategiei începute în 2017, de creștere sănătoasă a afacerii. Ne-am concentrat pe eficientizarea activităților – fie că vorbim despre dinamica rețelei naționale de magazine sau despre magazinul online flanco.ro, despre proiectele gândite pentru angajați sau clienți – iar rezultatele sunt pe măsură”, adaugă spune Dragoș Sîrbu, CEO Flanco Retail.

La sfârșitul lunii iulie, compania deținea o rețea de 149 de magazine, dintre care 12 nou deschise pe parcursul primei jumătăți din 2019 și încă patru deschise în luna iulie.

Vânzările pe canalele digitale și în special comenzile plasate de pe dispozitivele mobile și-au continuat tendința ascendentă și au generat o creștere de 30% față de aceeași perioadă a anului 2018.

Citește și: Flanco a depășit 1 miliard de lei cifră de afaceri în 2018 și a ajuns la o rețea de 135 de magazine

„Ținem pasul cu evoluția tehnologiei și urmărim să fim parte din viața clienților noștri oriunde și oricând au nevoie de noi. Aceasta a devenit obiectivul principal pentru toate departamentele și proiectele noastre, cu accent pe îmbunătățirea magazinului online flanco.ro și optimizarea versiunii pentru mobile – iar acest lucru este vizibil în creșterile din primul semestru”, spune CEO-ul Flanco.

În ceea ce privește creditarea, aceasta a stagnat, mai degrabă, în primul semestru. Motivele principale au fost disfunctionalitatea interogării bazelor de date ale ANAF, pentru o bună perioadă de timp, dar și modificările legislative survenite la începutul anului (OUG 114 și noile norme ale BNR pentru creditarea persoanelor fizice). În schimb, cumpărăturile prin carduri de credit au crescut cu 20% față de anul trecut.

„Tot în această perioadă, am resimțit o presiune crescândă pe costuri. Față de aceeași perioadă a lui 2018, costurile chiriilor și ale utilităților au crescut cu peste 5%, în timp ce costurile dedicate personalului s-au mărit cu peste 25% față de primul semestru al 2018”, punctează CEO-ul Flanco.

Citește și: 100 Business Hall of Fame: Doris și Florin Andronescu

În acest prim semestru, Flanco s-a alăturat inițiativelor Ministerului Mediului și ale Primăriei Capitalei, prin participarea la programele „Rabla pentru Electrocasnice” și „Eco-Vouchere”. 60% din numărul total de vouchere au fost folosite la Flanco pentru televizoare și 40% pentru electrocasnice mari.

„Planurile Flanco pentru întregul an 2019 prevedeau o creștere cu 12% a cifrei de afaceri și adăugarea a încă 20 de noi unități la rețeaua națională de magazine.

„Rezultatele primului semestru ne încurajează să intensificăm ritmul deschiderilor de noi magazine. Avem în plan încă 10 locații până la sfârșitul anului, urmând să încheiem 2019 cu 26 de magazine nou deschise”, încheie Dragoș Sîrbu, CEO-ul Flanco.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii