Cautare




, Contributor

Forbes.com

IT |
|

Flanco: În patru ani, vom vinde mai multe tablete decât notebook-uri

48 tablete pc.jpg
Flanco, cel mai dinamic retailer electroIT, estimează că, până în 2016, achizițiile de tablete vor depăși vânzările de notebook-uri în România, urmând tendințele de la nivel internaţional.

Reprezentanţii companiei descriu actualul cumpărător tipic de tabletă drept un utilizator frecvent al tehnologiilor moderne, precum smartphone sau social TV, fiind angajat cu venituri medii sau mari, cu educaţie superioară și cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani.

“Tabletele reprezintă cel mai rapid adoptat tip de tehnologie din istorie şi au potenţialul de a deveni referința în evoluţia interacţiunii omului cu mediul digital. Principalul avantaj al tabletelor constă în faptul că utilizatorul tipic observă din primul moment cum produsul îi îmbunătăţeşte vizibil calitatea vieţii, de la citirea rapidă a presei, în orice moment sau loc, până la ultra-portabilitatea dispozitivului de 500 de grame”, declară Cătălin Marin, Product Management Director Flanco.

Era PC+

Urmând tendiţele IFA Berlin 2012, unde tabletele au fost produsele vedetă ale celui mai important târg de tehnologie european pentru consumatori, precum și direcţia producătorilor ce creează dispozitive din ce în ce mai portabile, cu un nivel ridicat de interconectivitate și control facil, Flanco prevede startul erei PC+ și în România. Accesul rapid şi facil la întreaga lume digitală, prin simpla atingere a ecranului, este principiul după care era PC+ se instalează în istoria globală a tehnologiei.

Deși estimează că în 4 ani achiziţia de tablete va depăși evoluţia vânzărilor de notebook-uri, Flanco susține că în era PC+ din următorii ani, notebook-ul rămâne centrul conectivității, în timp ce tableta și smartphone-ul completează nevoia de portabilitate. Din 2016, Flanco preconizează că tableta va deveni centrul listei de gadget-uri portabile deţinute într-o familie.

Motoarele creşterii pieţei de tablete

Apple, Samsung, Asus, Sony şi alte companii pariază momentan pe tablete, iar produsele nou lansate aduc îmbunătățiri la nivelul tehnologiei (tableta hybrid cu Windows 8), precum și prețuri mai accesibile, ceea ce va creşte piaţa globală a tabletelor.

Brand-urile românești, respectiv Evolio și Allview, reprezintă un atu şi un motor al pieţei locale de tablete, companiile reuşind în ultimul an să atragă mulţi consumatori, mulţumită preţului extrem de atractiv şi funcţionalităţii bune a produselor. În plus, cele mai recente modele sunt dotate cu o serie de caracteristici tehnice îmbunătăţite, generând un val de încredere în capabilitatea tehnologiei locale.

Piaţa de tablete în România

Pentru 2012, Flanco estimează că piaţa tabletelor ajunge la 100.000 de unităţi în România, la un nivel dublu față de 2011. Preţul mediu al unei tablete este de 1400 ron, iar cea mai mare cotă de piață este deţinută de tabletele din segmentul de preţ până în 1000 ron. Pentru 2013, Flanco estimează o piaţă a tabletelor de 150.000 în România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii