Piaţa totală de electronice, electrocasnice, IT şi echipamente de telecomunicaţii a crescut cu 5% pe primul semestru, la nivel valoric exprimat in lei, avansul cel mai puternic (de peste 10%) fiind înregistrat de categoriile IT şi telecom. În aceste condiţii, în ceea ce priveşte categoria IT, notebook-urile continuă să domine, dar cu o cotă în scădere, de la 71% în primul semestru al lui 2012, la 64% anul acesta, în favoarea altor categorii. Segmentul tabletelor creşte continuu, de la 10% – cât era anul trecut – la 23% la jumătatea acestui an.
Avansul echipamentelor de telecomunicaţii, de peste 40% la nivel de piaţa ‚liberă’, a fost determinat de creşterea constantă şi substanţială pe segmentul smartphones. Deocamdată, pentru Flanco, acest segment a fost unul nou introdus în portofoliu, în septembrie 2012, de aceea nu există încă nişte statistici relevante, dar reprezentanţii retailerului subliniază creşterea netă considerabilă pe care a generat-o la nivelul întregii categorii.
„Alegerea de a ne concentra pe segmentele de produse – IT si telecomunicaţii – aflate într-o continuă expansiune a venit în mod firesc, graţie unui model de business agil şi mereu orientat către consumatori, către nevoile şi aşteptările lor,” explică Violeta Luca, CEO Flanco. „Nivelul de penetrare a telefoanelor inteligente în România este de aproximativ 27%, dar el ajunge la peste 65% în pieţele mature. Acest fapt indică un potenţial de creştere foarte bun pentru noi şi un apetit general al clienţilor către mobilitate”, a mai spus ea.
Flanco a depasit ritmul de crestere al pietei si in categoria electrocasnicelor mici. Datele la nivel de piata indica o crestere a vanzarilor la aceste produse, de peste 5% pe primele sase luni ale anului, in timp ce rezultatele Flanco reflecta un salt de 14%.
Pe de altă parte, electrocasnicele mari nu au înregistrat creşteri semnificative, ci numai de aproximativ 1%, compania menţinand în vânzări acelaşi ritm ca piaţa. Segmentul de electronice înregistrează un uşor declin, de aproximativ 4%, pe fondul în care cererea pentru televizoarele plate stagnează, iar cea pentru aparatura foto şi cea audio scade cu peste 10%.
În plus, Flanco a continuat programul de modernizare a spaţiilor de vânzare, investind de la începutul anului aproximativ 450.000 EUR în reamenajarea a zece magazine. Retailerul va deschide, până la finalul anului, încă două magazine, în centre comerciale din Bucureşti şi Ploieşti, numărul magazinelor din reţea ajungând astfel la 80.