Cautare




, Contributor

Telecom |
|

Flanco, creştere de 12% în prima jumătate a anului

Flanco_Unirii.jpg
Pe fondul unei creşteri a cererii de produse IT, telecom şi electrocasnice mici, Flanco a înregistrat vânzări în creştere cu 12% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. 

Piaţa totală de electronice, electrocasnice, IT şi echipamente de telecomunicaţii a crescut cu 5% pe primul semestru, la nivel valoric exprimat in lei, avansul cel mai puternic (de peste 10%) fiind înregistrat de categoriile IT şi telecom. În aceste condiţii, în ceea ce priveşte categoria IT, notebook-urile continuă să domine, dar cu o cotă în scădere, de la 71% în primul semestru al lui 2012, la 64% anul acesta, în favoarea altor categorii.  Segmentul tabletelor creşte continuu, de la 10% – cât era anul trecut – la 23% la jumătatea acestui an.

Avansul echipamentelor de telecomunicaţii, de peste 40% la nivel de piaţa ‚liberă’, a fost determinat de creşterea constantă şi substanţială pe segmentul smartphones. Deocamdată, pentru Flanco, acest segment a fost unul nou introdus în portofoliu, în septembrie 2012, de aceea nu există încă nişte statistici relevante, dar reprezentanţii retailerului subliniază creşterea netă considerabilă pe care a generat-o la nivelul întregii categorii.

„Alegerea de a ne concentra pe segmentele de produse – IT si telecomunicaţii – aflate într-o continuă expansiune a venit în mod firesc, graţie unui model de business agil şi mereu orientat către consumatori, către nevoile şi aşteptările lor,” explică Violeta Luca, CEO Flanco. „Nivelul de penetrare a telefoanelor inteligente în România este de aproximativ 27%, dar el ajunge la peste 65% în pieţele mature. Acest fapt indică un potenţial de creştere foarte bun pentru noi şi un apetit general al clienţilor către mobilitate”, a mai spus ea.

Flanco a depasit ritmul de crestere al pietei si in categoria electrocasnicelor mici. Datele la nivel de piata indica o crestere a vanzarilor la aceste produse, de peste 5% pe primele sase luni ale anului, in timp ce rezultatele Flanco reflecta un salt de 14%.

Pe de altă parte, electrocasnicele mari nu au înregistrat creşteri semnificative, ci numai de aproximativ 1%, compania menţinand în vânzări acelaşi ritm ca piaţa. Segmentul de electronice înregistrează un uşor declin, de aproximativ 4%, pe fondul în care cererea pentru televizoarele plate stagnează, iar cea pentru aparatura foto şi cea audio scade cu peste 10%.

În plus, Flanco a continuat programul de modernizare a spaţiilor de vânzare, investind de la începutul anului aproximativ 450.000 EUR în reamenajarea a zece magazine. Retailerul va deschide, până la finalul anului, încă două magazine, în centre comerciale din Bucureşti şi Ploieşti, numărul magazinelor din reţea ajungând astfel la 80.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii