Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Fiule, ce fel de smartphone îmi recomanzi să-mi cumpăr?

Tinerii din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani, sunt precauți când vine vorba de a-și cheltuit proprii bani, pentru că sumele pe care le dețin îi îndeamnă la „chibzuială”, arată un studiu cantitativ realizat de Exact Cercetare și Consultanță la finalul anului 2015.
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Precauția acestor tineri compensează însă prin comportamentul frecvent întâlnit de a influența cumpărăturile pe care le fac părinții: fie cele de zi cu zi, fie achizițiile de lungă durată.

Pe de o parte, adulții apelează la copiii lor pentru a le cere opinia când decid să achiziționeze anumite produse, considerând că aceștia sunt mult mai informați datorită modului în care se raportează la tehnologia care le faciliteaza accesul la orice informație: 72% dintre părinți spun că alegerea gadgeturilor sau a produselor electronice și electrocasnice este influențată de copiii lor. De asemenea, atunci când cumpără produse sau servicii, optează de cele mai multe ori pentru cele pe care copiii lor le preferă (66%).

Pe de altă parte, datorită ritmului alert de viață și al multitudinii de roluri cărora trebuie să le facă față, adulții-părinți aleg modalitatea comodă de a pune în farfurie ceea ce vrea copilul: alimentele consumate acasă sunt cumpărate ținând cont de alegerile copiilor de peste jumătate dintre părinții din România (54%).

Circa 4 din 10 părinți se orientează spre instituțiile bancare recomandate de copiii lor

Influența tinerilor merge și mai departe, reușind să aibă un cuvânt de spus inclusiv în ceea ce privește alegerea instituțiilor bancare la care părinții apelează (42%), destinațiilor de vacanță (41%), dar și asupra comportamentului acestora față de mediul înconjurător (40%).

În plus, pentru 1 din 3 părinți opinia copilului este importantă și când vine vorba de medicii vizitați (37%), programele tv și filmele urmărite (34%) ori hainele pe care le poartă (33%).

Cel mai departe de influența tinerei generații este domeniul politic, cel mai puțin atrăgător pentru aceștia. Astfel, doar 15 % dintre tineri se implică în alegerile politice ale părinților.

Tinerii ar cheltui mai degraba pe acumularea de experiențe decât pe produse

Studiile calitative realizate în cea de-a doua jumătate a lui 2015 au arătat că tinerii sunt mult mai interesați de experiențe decât de produse.

Lăcrămioara Loghin (foto), Director General Exact Cercetare și Consultanță: „Am validat prin studii cantitative concluziile obținute prin intermediul focus grupurilor și într-adevăr, 8 din 10 tineri din România afirmă că ar cheltui mai degrabă bani pe acumularea unor experiențe decât pe produse”

Lacramioara Loghin, Managing Director EXACT CC

„De asemenea, dezvoltarea companiilor ce oferă instant servicii a căror achiziție nu este necesară (cum ar fi UBER) creează un nou trend în rândul tinerilor în ceea ce privește proprietatea asupra bunurilor (7 din 10 tineri români preferă să împartă lucruri și nu să le dețină), dar și așteptări legate de accesul în timp real la produse și servicii. Pe lângă conținut și experiențe relevante, tinerii așteaptă ca brandurile să le ofere în plus șansa de a dobândi noi competențe, de a le recomanda noi trenduri”, susține Lăcrămioara Loghin.

Tinerii își doresc ca brandul să le reflecte personalitatea

Mai mult decât atât, pentru 7 din 10 tineri este important ca brandul să le reflecte personalitatea, 6 din 10 afirmând că își doresc să găsească branduri cărora să le fie loiali.

Lăcrămioara Loghin precizează: „Tinerii sunt extrem de preocupați de ecologia mondială, 74% dintre tinerii români apreciind brandurile care se implică în astfel de campanii. Drept urmare, companiile ar trebui să aibă în vedere crearea unor produse ecologice sau dezvoltarea de programe care să vizeze schimbări pozitive asupra mediului”.

Acest lucru nu înseamnă însă că decizia finală de cumpărare nu este luată după o analiză atentă a prețurilor.

Tinerii din România afirmă în procent de 70% că urmăresc chiar în social media brandurile care acordă discounturi și oferte speciale.

Studiul cantitativ a fost realizat în luna noiembrie 2015, universul cercetării fiind reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 59 de ani, rezidente în mediul urban și utilizatoare de internet.

Volumul eșantionului a fost de 629 de respondenți, dintre care 179 cu vârsta cuprinsă între 18-29 de ani. Aceștia au fost selectați din panelul Exact Cercetare și Consultanță, care conține 43.000 de respondenți, chestionarul fiind administrat via internet.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii