FacebookTwitterLinkedIn

Tranzacția a fost anunțată pe 10 ianuarie, printr-un anunț publicat pe site-ul Vector Watch, fără să fie făcută publică valoarea.

Afacerea românească Vector Watch, cumpărată de americanii de la Fitbit

Fitbit, liderul global pe segmentul accesoriilor, cu o cotă de piață de 70%, a menționat, în raportul financiar publicat în data de 22 februarie, că a achiziționat cu 15 milioane de dolari Vector Watch, pentru echipă și pentru drepturile de proprietate intelectuală (platforma software).

Compania ameriană a achiziționat acțiunile deținute de Gecad Ventures (companie condusă de Radu Georgescu), principalul investitor în afacerea Vector Watch, de la înființare, în iulie 2014, și până la vânzare. 

După ce au cumpărat Vector Watch, americanii de la FitBit deschid un centru de cercetare & dezvoltare în București

Ca urmare a tranzacției, producția de ceasuri inteligente a Vector Watch, care se găsesc în 25 de piețe, inclusiv în România, va înceta, iar Fitbit va deschide un centru de cercetare și dezvoltare în București, care va fi condus de Andrei Pitiș, unul dintre fondatorii Vector Watch.

Pitiș i-a avut alături pe Irina Alexandru și Dan Tudose, iar prima finanțare, de 500.000 de euro, a venit din partea Gecad.

Alte cinci milioane de dolari le-au primit anul trecut, printr-o nouă finanțare la care au participat Gecad Ventures și alți parteneri interesați de proiect, precum fondul Catalyst Romania, Mihai Popescu și cofondatorii eMag, Radu Apostolescu și Bogdan Vlad.

Din echipa Vector Watch au făcut parte profesioniști cu o vastă experiență în industria ceasurilor tradiționale, precum Joe Santana, fost director în cadrul Timex Group, alături de Steve Jarvis, fost Creative Director pentru Timex, și Ron Spencer, fost COO Bulova Watches.

Fitbit a mai plătit anul trecut 23 de milioane de dolari pentru achiziționarea unui alt producător de ceasuri inteligente Pebble.

Compania americană a avut anul trecut vânzări de 2,17 miliarde de dolari, mai mari decât cele de 1,85 miliarde de dolari din anul anterior, deoarece a vândul 22,3 milioane de dispozitive, față de 21,4 milioane de dispozitive, în perioada anterioară, iar numărul de utilizatori activi a urcat la 23,2 milioane de la 16,9 milioane. 

Vis românesc, dorit de americani