FacebookTwitterLinkedIn

Volumul brut de publicitate investit în presa scrisă (ziare naționale, locale și reviste), în primul trimestru al acestui an, a fost de 24.588.398 euro, calculat la rate card, arată studiul Monitorizarea Investițiilor în Publicitate (MIP), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

Calculul volumului brut s-a făcut pe baza tarifelor-listă de publicitate ale fiecărei publicații, fără să fie scăzute discounturile aplicate sau gratuitățile acordate de către editori.

Volumul brut din acest an este mai mic cu 11,2% față de cel din aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, a scăzut și numărul de machete publicitare (-15,9%).

Cel mai mare investitor în publicitatea din print a fost rețeaua de magazine Lidl, cu un buget 3,74 milioane euro (rate card) pentru 346 de machete comandate.

Pe locul secund s-a plasat L’Oreal, cu un volum de 1,03 milioane euro (rate card), reprezentând 173 de inserții.

În top 10 investitori se află doi operatori de telefonie mobilă: Vodafone și Orange. Lipsește din acest clasament Telekom România, care și-a redus din acest an bugetele de promovare.

În top 10 mai apar doi distribuitori de automobile (Porsche România și Trust Motors), dar și magazinul virtual Hilcon și compania AG Direct (casă de comenzi și comerț pe internet).

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).