Cautare




, Contributor

DWF

AdNews |
|

Finance 2.0: Digitalizarea serviciilor reprezinta viitorul sectorului financiar-bancar

Sectorul serviciilor financiare este puternic influențat de transformarea digitală, și de cum își vor continua activitatea în viitor. Noile tehnologii și soluții software oferă băncilor, asiguratorilor și altor companii din sectorul financiar resursele necesare pentru a implementa noi modalități și operațiuni prin care să-și deservească consumatorii.  

De altfel, anul 2020 a reprezentat un accelerator pentru fintech-uri (aplicații software financiare). Conform unui studiu realizat de deVere Group, utilizarea aplicațiilor financiare a crescut cu 72% într-o singură săptămână, din cauza distanțării sociale și ale altor măsuri luate pentru a preveni răspândirea cu Covid-19. 

Forbes atrage atenția asupra faptului că pandemia doar a accentuat trendul deja existent al digitalizării, iar în cazul sectorului financiar-bancar, va deveni o necesitate, chiar și după ce se va termina pandemia. 

În același timp, emergența aplicațiilor software care formează fenomenul digitalizării crează oportunități valoroase de business pentru companiile care activează în zona serviciilor de plăți online. Mai mult, companiile care operează în sectorul financiar-bancar trebuie să se supună unui mediu foarte reglementat, care le impune o transformare digitală, și, în același timp, să mărească gradul de transparență și încredere în rândul tuturor stakeholderilor implicați. 

Printre cele mai puternice trenduri identificate în sectorul financiar-bancar, care atrag după sine cele mai mari investiții, se numără: îmbunătățirea și înlocuirea sistemelor vechi, concentrarea mai mare pe capabilitățile tehnologice și mai puțin pe interacțiunile fizice, gestionarea securității, identității și a confidențialității, dar și regândirea spațiului de muncă. 

Companiile caută să devină mult mai agile în toate funcțiile business-ului, dar și să restructureze modul de operare astfel încât să crească și eficiența. Pentru ca serviciile oferite de sectorul financiar-bancar să poate îndeplini toate cerințele consumatorului, vor continua investițiile în banking online, platforme digitale și alte produse care să îmbunătățească raportul dintre client și companie. 

Ce tipuri de aplicații software pot implementa companiile din sectorul financiar-bancar pentru a deveni mai agile și să-și digitalizeze activitățile? 

1. Software de management al facturilor și tranzacțiilor financiare prin care să fie simplificate tranzacțiile și prin intermediul căruia se pot urmări documentele/statusul clientului.

Va fi foarte util atât departamentului de contabilitate, cât și pentru top management.

  • Departamentul financiar – va avea acces la un management optimizat al datelor și acces rapid la documente financiare sau afișarea și filtrarea datelor; 
  • Top management – va obține o imagine de ansamblu asupra evoluției tranzacțiilor, dar și a clienților.
    Prin dezvoltarea unui software de management financiar vei avea acces la mai multe opțiuni:
  • Instrumente digitale de lucru pentru managementul datelor și copierea acestora în propriul calculator;
  • Afișarea datelor (listare, filtrare, grafice) pentru o privire de ansamblu mai cuprinzatoare;
  • Procese automate pentru a elimina activitățile redundante și consumatoare de timp (spre exemplu, transformarea proformelor în facturi, listarea cursului de schimb, managementul acestora etc)

    2. O aplicație mobilă 360⁰ creată în jurul nevoilor clientului

Care sunt funcționalitățile de bază pe care ar trebui să le poată îndeplini o aplicație de mobile? 

  • transferuri;
  • carduri;
  • tendinte in piata;
  • tranzactii online;
  • online trading;
  • e-mail-uri;
  • anunturi;
  • informatii si suport tehnic.

Cum pot companiile din sectorul financiar-bancar să implementeze astfel de soluții? 

Conform unui studiu realizat în 2020, de către Computer Economics, 72% dintre companiile financiare apelează la servicii externalizate pentru a dezvolta soluțiile software de care au nevoie. Motivul principal pentru care aleg să externalizeze este eficiența. Prin outsourcing, companiile se pot concentra pe eficacitatea proceselor financiare în raport cu stakeholderii, dar și pe a-și dezvolta business-ul. 

Procesul de digitalizare al serviciilor și produselor companiilor din sectorul financiar-bancar poate să fie rapid și la un cost-beneficiu foarte bun, dacă dezvoltarea de software este externalizată. Prin externalizare, companiile își asigură o echipă de profesioniști, ce dețin know-how-ul necesar pentru a crea o aplicație web sau de mobilă stabilă, într-un timp scurt, mai ales dacă apelează la serviciile unei companii ce dețin un portofoliu de soluții financiare.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii